Gå til innhold

Junifest 2011 - tomsi42 - Smått er godt


Anbefalte innlegg

Brukernavn: tomsi42

Deltakernivå: Entusiast

Utfordring: Smått er godt

Utstyr: Primært mine pannekake objektiver. Men en gjesteopptreden av en Macro Elmarit 45mm f/2.8 kan forekomme.

 

Jeg har nylig anskaffet en Panasonic 14mm f/2.5, så den vil få hovedfokus. I tillegg har jeg tenkt å kose meg med de andre pannekakene - Lumix 20mm f/1.7 og ZD 25mm f/2.8. Men 45mm-en må også få lufte seg litt. Men denne gang som et makro-objektiv!

Det er Københavntur i begynnelsen av juni, så der blir det flittig bruk av zoom på si. Men resten av måneden vil jeg fokusere på bruk av fast optikk til alt jeg gjør.

 

Tilleggsutfordringer:

- Alltid format 4:5 Unngå de vanlige formatene 3:2 og 4:3. Bruke formater som 2:1, 16:9, 6:7, 5:7, 4:5, 1:1 med mere.

- Kun farger - gjerne grønt.

 

edit: Etter å ha surret litt rundt med 14mm-en, så ser jeg at 4:5 er lite egnet som format for vidvinkelbilder. Så da endrer jeg den utfordringen med en gang ...

Endret av tomsi42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Morsom sykkelrefleksjon. Danskene kjører litt annen sykkelstil enn nordmenn... ;)

Litt er bare forordet. En ting er selve syklene, en annen ting er syklistene. De sitter rett i ryggen, bruker ikke hjelm og har vanlige klær på seg. I dag så jeg en dame på sykkel med hjelm. Hun var den eneste.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Bye bye Blackbird er ikon-materiale! Enig med pybalto at dyr og fugler gjør seg best på bilder mens de lever, men bildet kan som her bli veldig mye sterkere når livet er over.

 

Ellers flott av Tanum krk, og kult at du stadig finner nye måter å presentere den. Og sykkelbildet er herlig komponert.

Lenke til kommentar

Den fuglen er festens andre kadaver. Dyr og fugler gjør seg best på bilder mens de er levende egentlig.

Skal ikke protestere på at de gjør seg best i live; men noen ganger så kan også døden fascinere.

 

Bildet med de grønne lampene var stilig. Også enda med røde ledninger. :p

Ja, det er et fargerikt der- blir glad på slike steder.

 

Liker 5. juni-bildet best så langt - rett og slett pga de sprelske fargene. :)

Takk.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Bye bye Blackbird er ikon-materiale! Enig med pybalto at dyr og fugler gjør seg best på bilder mens de lever, men bildet kan som her bli veldig mye sterkere når livet er over.

Blir nok ikke cover til en gladsang-CD. Men jeg ser for meg denne som et CD cover selv. Du nevnte jo også det.

 

Ellers flott av Tanum krk, og kult at du stadig finner nye måter å presentere den. Og sykkelbildet er herlig komponert.

Takk og bukker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...