Gå til innhold

Det internasjonale samfunnet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt som skal til for å bli ekskludert fra det internasjonale samfunnet er at du stanser å drive handel utenfor dine landegrenser.

Før f.eks en isoleringspoltikk, ala hva Japan og Kina gjorde en gang i tiden, og du blir ekskludert rimelig fort.

Det andre som skal til er at du gjør noe som den "allierte biten" av nasjonene ikke liker, f.eks Cuba som bestemte seg for å gjøre noe med frikapitalismen og ha en revolusjon. Det neste som hendte var at all vekst ble blokkert via en massiv Handelsblokkake ledet av USA, for USA hadde latterlig makt den gang i tiden.

Nok en ting som kan gjøres at du ekskluderes er at landet ditt ikke har nok makt eller innflytelse. Vis Iran f.eks hadde vært dypt allierte med de andre arabiske landene hvor majoriteten var muslimer så kunne ikke USA ha klart å drive med alt tullet mot den som det gjør-

Lenke til kommentar

En annen ting som bidrar til å bli ekskludert fra det internasjonale samfunnet er når presidenten fronter drøye konspirasjonsteorier, holocaustbenektelse og mer generelt svada. Som Irans president har gjort for eksempel. Det har garantert ikke bidratt til å få Iran inn i peisestua ...

Makt og innflytelse spiller selvfølgelig inn her. Har man atomvåpen blir man i grunnen lyttet til med noe mer interesse. Og det er det jo naturlige årsaker til.

For øvrig, hvis du fører en ekstrem isolasjonistisk politikk, så er det vel strengt tatt ikke du som blir ekskludert. Du har jo isolert deg selv :)

Lenke til kommentar

En ansiktsløs og partisk moderator som ikke evner å forklare seg har flyttet denne tråden!

Angående det internasjonale samfunnet så har jeg merket meg at spesielt journalister som intervjuer kontroversielle statsledere er rask til å benytte begrepet det internasjonale samfunnet.

Og hva gir noen rett til å uttale seg på vegne av det? Hvorfor er f.eks ikke Iran en del av det internasjonale samfunnet når de har signert ikkespredningsavtalen samtidig som Israel ikke har signert den, men samtidig er en selvfølgelig medlem av dette "internasjonale samfunnet" ?

Er det internasjonale samfunnet av en militær, økonomisk eller politisk orden?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du kunne jo for eksempel googlet det? Men det er klart, siden google og ikke minst Morgenbladet er jødisk-kontrollert i din verden, er det kanskje ikke noen vits?

Min oppfatning, overraskende nok som den må være for deg siden du hevder jeg er en jødisk agent, er at Israel er et samfunn ikke ulikt Sør-Afrika under Apartheid. Det er forskjeller, men hovedprinsippet med å gi borgerne forskjellige grader av sivile rettigheter basert på etnisitet er likt.

Heller ikke ulikt det samfunnet du og trosfrendene dine vil ha, selv om de etniske skillelinjene er annerledes.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du kunne jo for eksempel googlet det? Men det er klart, siden google og ikke minst Morgenbladet er jødisk-kontrollert i din verden, er det kanskje ikke noen vits?

Min oppfatning, overraskende nok som den må være for deg siden du hevder jeg er en jødisk agent, er at Israel er et samfunn ikke ulikt Sør-Afrika under Apartheid. Det er forskjeller, men hovedprinsippet med å gi borgerne forskjellige grader av sivile rettigheter basert på etnisitet er likt.

Heller ikke ulikt det samfunnet du og trosfrendene dine vil ha, selv om de etniske skillelinjene er annerledes.

Veldig useriøs debatteknikk du bruker her Salvo. Gutten har helt klart gode spørsmål, men du angriper hans tidligere ytringer og rir videre på en bølge av hersketeknikk. Synes du skal holde deg for god for dette og være saklig.

Takk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig useriøs debatteknikk du bruker her Salvo. Gutten har helt klart gode spørsmål, men du angriper hans tidligere ytringer og rir videre på en bølge av hersketeknikk. Synes du skal holde deg for god for dette og være saklig.

Takk.

Du har helt rett i at det blir useriøst. Hvordan og hvorfor skal jeg forholde meg alvorlig til folk som mener jeg er en jødisk agent? For meg blir det helt umulig. Vanlige mainstreamkilder (som jeg henviste til) blir i siste instans avfeid som en del av den store jødiske konspirasjonen dere forfekter (uten å klare å dokumentere den).

Jeg klarer ikke å se hvordan det er mulig å føre en seriøs debatt på disse premissene.

Så vi er i hvert fall enige om at det blir useriøst, selv om vi ikke er enige om årsakene til det.

Når det gjelder spørsmålet om begrepet det internasjonale samfunnet er det for så vidt interessant å diskutere, men vi kommer ikke unna at vi da må forholde oss til kilder dere tidligere har definert som ren propaganda, en del av en plan for jødisk verdensherredømme.

Så, hvordan skal det være Nico?

PS: Det internasjonale samfunnet er ingen statisk størrelse. Svaret på hvem det er avhenger av hvem du spør. Det er ingen klubb med klart definerte kriterier for medlemsskap. Det er ikke enighet om hvem som faktisk er med til en hver tid, og i den grad man i det hele tatt kan snakke om å medlemsskap er det sannsynligvis grader av det og. Mange nyanser av grått, med andre ord.

Endret av Salvo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...