Gå til innhold

skal kjøpe en m14x

Anbefalte innlegg

lurte på hvordan dere ville satt opp denne pcn kjøpt den orginal eller oppgradert noe inne på dell siden.

ikke si det er billigere å kjøpe ram osv andre steder fordi det gidder jeg ikke, det jeg skal ha med kjøper jeg der.

men har fått med meg at det er et noen ting som er helt unødvendig som 3gb RAM på skjermkortet.

så hvilke endringer ville dere gjort fra den orginale vist noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ting æ vurderer er SSD, opp et hakk på cpu eventuelt mere ram. opp et hakk på cpu så vil man jo få utnyttet 1600mhz på ram brikkene vist æ har skjønt det riktig.

og ssd er dyrt ok men blir det merkbart bedre? (vist det e snakk om å spare et par sec i oppstart gidder æ ikke)

men opp fra 1.5gb til 3gb har jeg skjønt at man merker 0 til, vil jeg merke noe med mere ram, sdd og eventuelt opp et hakk på cpu.

hadde også tenkt skjerm greiene du nevner.

Endret av GunSystem
Lenke til kommentar

SSD er absolutt noe du burde vurdere ja. Maskinen vil starte opp 2-3x raskere og alt du gjør på maskinen vil føles kjappere ut. Beste blir vel å kjøpe dette utenom Dell siden de forlanger ganske mye for oppgraderingene sine. (Apple forlanger mer på sine produkter vel og merke.) Du klarer deg med 4gb ram hvis du ikke trenger ekstra minne til noen av programmene du bruker. Jeg personlig hadde og valgt 1366×768 oppløsningen for så å kjørt spill på 1360×768 da dette gir beste fps. Men det er kanskje like greit og velge 1600x900 oppløsning siden det ikke ble så alt for mye dyrere.

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

cpu da? ville du tatt en større, for å få utnyttet at minnen er på 1600mhz? eller vil jeg merke lite forskjell. vet at man får mere value for money å oppgradere det selv, men æ e faktisk så lat at æ ikke gidder det så skal jeg gjøre noe med den fra sånn den er orginal gjør jeg det dær med en gang.

Endret av GunSystem
Lenke til kommentar

og vist æ går for ssd, må æ ha mere lagring til film, musikk osv ville du bare kjøpt en ekstern disk da?

Du må vurdere hvor mye plass du virkelig trenger. For folk flest vil en 160Gb SSD være nok til windows 7, 10 spill og noen filmer. Men ikke velg den 256GB SSDen Dell forlanger at du skal betale 3700kr for. Velg heller den 500GB, så kan du kjøpe en 160GB SSD evt. senere etter behov. Du kan også tenke på en Momentus Xt 500GB Hybrid disk senere også. Denne presterer ett sted i mellom SSD og vanlige harddisker, og er fin for de som trenger plassen til filmer etc, men som ikke er fornøyde med hastigheten til en vanlig 7200 rpm disk.

Når det kommer til prosessorvalgene i M14X så er igjen prisforskjellene på de latterlige.

Det mest lønnsomme vil være og velge den billigste siden det absolutt ikke er verdt det og ut med 1700kr ekstra for 0.1Ghz. Du vil heller ikke merke noen spesiell forskjell i spill på de forskskjellige heller, så 2630qm er etter min mening det "smarteste" valget.

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

http://ecomm.euro.dell.com/dellstore/basket_retrieve.aspx?c=no&cs=nodhs1&l=no&s=dhs&itemtype=CFG&cart_id=1016151075129&[email protected]

link til systemet dell sin Online chat mente jeg burde ta. han mente at om æ skulle ha ssd burde æ kjøpe det vedsiden av for da fikk man det man ville ha, han kunne ikke gi et klart svar på hvilken ssd disk som var i den.

noen som har noen innspill på det dem mener æ burde bestille?

Endret av GunSystem
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...