Kubin Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 (endret) Jeg hadde ikke hørt om "Smartdust" før, så jeg klikket på en youtube link for å se hva det gikk på. Youtube klippet jeg fikk opp var rimelig hinsides. Det ble proklamert at såkalte chemtrails egentlig er "smartdust" som består av microchipper på størrelse med støvkorn. Og at ved hjelp av disse chipene kan man spore hva som helst og hvem som helst, siden chipene fester seg i klær etc. Helt hinsides. Men så fant jeg en annen link om smartdust, som var til en mainstream fjernsynsproduksjon, som forteller at et slikt produkt - slike microchipper i støvkornstørrelse - er høyst oppnåelig. Og at det bare er et spørsmål om tid før vi har dem. Link : ---------- ( Tar med det første klippet jeg så også. Siden dette tydeligvis vil være mulig om ikke alt for mange år. : http://www.youtube.com/watch?v=DQMj-v5f4m0&feature=player_detailpage ) --------- Hva skal en tenke om dette? Bærer det rett inn i et 1984-samfunn? Endret 10. juni 2011 av Kubin 1 Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 (endret) Og hvorfor skulle man ønske å tracke alt som kryper og går? Tenker da på 1984- samfunn. Brukt fornuftig så gir det jo en del flotte muligheter. Og hvorfor skulle man nødvendigvis spre et helt lag av sånt. Det klarer seg jo med å bygge dette inn i èn chip - så fikser man jo både heisåpning, døråpning og forhåndsbooting av PCer om nødvendig (som noen enkle eksempler). Så kan man ha denne chipen på jakken, skoen eller lignende. Endret 7. mai 2011 av Rayline TWB Lenke til kommentar
Kubin Skrevet 7. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2011 Og hvorfor skulle man ønske å tracke alt som kryper og går? Tenker da på 1984- samfunn. Nei, ingen vil jo tracke alt. Men enhver liten "Assagne-spire" og lignende. Altså alle som er tilstrekkelig ubehagelig for myndighetene. Nå kan du si at det kan de allerede. Noen som kan hjelpe meg? Hvorfor har dette potensial til å gjøre samfunnet vårt mye mer likt et 1984-samfunn? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Er det ikke slik, at om du kaster et hovedkort uti naturen idag, så begår du miljøkriminalitet? Og hvordan skal disse små senderne kunne overleve vær og vind, og det å bli tråkket og samt biler som kjører overde? Kanskje noe slikt er mulig i fremtiden, men alt er mulig i fremtiden, om man bare går langt nok frem Lenke til kommentar
Kubin Skrevet 19. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2011 (endret) Kanskje noe slikt er mulig i fremtiden, men alt er mulig i fremtiden, om man bare går langt nok frem Du har sikkert rett. Men jeg kom over noen artikler om dette, og det virker som virkeligheten - allerede i dag - ikke ligger så langt bakenfor i løypa. Den første artikkelen : http://www.technovelgy.com/ct/Science-Fiction-News.asp?NewsNum=939 Og via den kom jeg til denne : "In the event of an earthquake or tsunami that destroys the local telecommunications infrastructure, RFID sensor tags could be sprinkled from helicopters. The Ministry estimates that as many as 10,000 individual tags might be needed to cover an area the size of a major airport. These tags would be equipped with integrated sensors to detect heat and vibration; once deployed, they could be read at intervals by aircraft passing close overhead. In this way, it might be possible to quickly locate people still left alive." http://www.technovelgy.com/ct/Science-Fiction-News.asp?NewsNum=574 Endret 19. mai 2011 av Kubin Lenke til kommentar
Teardrop Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Jeg synes det virker spennende. Synes det er spennende med alle mulighetene, så er det spesiellt at en kan hente ut informasjon om omgivelsene på en helt annen måte enn i en sentralt lagret database. Lurer på hva slags nettverksteknologi de benytter for å kommunisere? Det må være noe som tillater så mange enheter å kommunisere trådløst og innenfor et begrenset frekvensområde, og hvordan identifiserer en de forskjellige fra hverandre? Lenke til kommentar
Kubin Skrevet 25. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2011 (endret) Dette videoklippet, med reklame for "Micro Air Vehicles" kommer jo litt i samme gata. http://video.designworldonline.com/bugbots.html Sender tankene til filmen "Minority Report". Endret 25. mai 2011 av Kubin Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Nei man kan ikke tracke folk med mikrobrikker på størrelse med støvkorn. Det er ikke mulig å ha hverken en kraftig nokk sender (med antenne) eller et batteri som må til for å drive denne senderen på denne størrelsen. Hvordan trur du troverdigheten din blir oppfattet av andre Kubin når du starter tråd etter tråd etter tråd om div konspriasjonstull du tror på? Det er ikke det at noen tror på en litt konspirasjonsaktig teori som gjør at folk blir opgitte og nedlatende, det er det at de samme folkene som regel biter på masser av forskjellige konspirasjonsteorier. Finnes det en eneste konspirasjonsteori du ikke har vært innom enda Kubin? Kansje du skal ta opp denne også?: http://www.youtube.com/watch?v=_c6HsiixFS8 6 Lenke til kommentar
Kubin Skrevet 27. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2011 Finnes det en eneste konspirasjonsteori du ikke har vært innom enda Kubin? Det har jeg ikke oversikt over. Hvis det er noe ved en konspirasjonsteori som interesserer meg, så er jeg ikke redd for å poste om det her for å lære mer. Jeg føler meg trygg på at det bare er ganske få lesere her som er slike grinebitere som deg, som trenger å trampe på folk, og derfor må henge dem ut som "troende" på konspirasjonsteorier. ( Det at jeg sier at det virker som det er tidsspørsmål før muligheten er der, er ikke å tro på en konspirasjonsteori. ) For de som ikke er slike grinebitere, så er det interessant å få opplyst om verdens minste RFID chip, og hvordan den brukes. ( Jeg vet ikke helt hvordan den skal brukes, så der er det rom for litt opplysning. ) Tidligere rekordholder ( minste chip ) : Ny rekordholder ( ved siden av et menneskehår ) : http://www.technovelgy.com/ct/Science-Fiction-News.asp?NewsNum=939 2 Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Trampe på og trampe på fru blom... Sikkert en fin ide å lage til en haug med sendere som du sprer rundt deg, men som nevnt tidligere, så tror jeg slike chip'er kan være skadelig for folk\dyr og naturen generelt. Og hvor langt tror du en rfid kan sende Kubin? Det er vel ikke planlagt å ha sendere ved hver butikkdør\busstopp\kafe. Tror det er mer Sci-fi enn realitet i dag Lenke til kommentar
Kubin Skrevet 27. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2011 Tror det er mer Sci-fi enn realitet i dag Det tror jeg også. Men om det er Sci-fi av den typen som kommer om 30 år, eller av den typen som kommer om 10-15 år... Der er jeg mer i tvil. Trampe på og trampe på fru blom... Nei, det kan du si. Men han gjorde i hvertfall så godt han kunne. Det må vi gi ham. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 (endret) For de som ikke er slike grinebitere, så er det interessant å få opplyst om verdens minste RFID chip, og hvordan den brukes. ( Jeg vet ikke helt hvordan den skal brukes, så der er det rom for litt opplysning. ) Tidligere rekordholder ( minste chip ) : Dette er bare brikken uten antennen/mottakeren/strømmottakeren. Med antenne blir det noe helt annet: Og en RFID har ikke en egen strømkilde, men må få strøm fra en sender ved hjelp av induksjon. Noe som bare virker på veldig kort avstand. Pluss at avstanden en slik brikke kan sende i utgangspunktet er veldig begrenset (centimeter) Så du har egenklig bare nettopp demonstrert at du ikke har noe som helst kunnskap om temaet du prøver å utale deg om. For å kunne tracke noen må du for det første ha en mottaker for et navigasjonssystem (som GPS) også må du ha en sender med en ganske god senderekkevidde (avhengig av antall utplasserte mottakere i et område) og med en egen strømkilde som varer tilstrekkelig lenge. Ingen av disse tingene er en gang i nærheten av å passe på et støvkorn størrelse. Endret 27. mai 2011 av flesvik 5 Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Flesvik: hvordan kan da matvarer og slikt være rfid-merket om det kreves induksjon om folk går og roter i varene? Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Flesvik: hvordan kan da matvarer og slikt være rfid-merket om det kreves induksjon om folk går og roter i varene? Ehh fordi chippen ikke trenger strøm for å skru seg på før den skal bli lest av (i kassen) kansje... Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 (endret) Hvordan vet den at den er i kassen da? edit: ok, fatta det nå, hehe. På tide å hoppe til sengs tror jeg... Endret 27. mai 2011 av Ozelot Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 (endret) Fordi den får strøm Endret 27. mai 2011 av flesvik Lenke til kommentar
Kubin Skrevet 27. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2011 (endret) Dette er bare brikken uten antennen/mottakeren/strømmottakeren. Med antenne blir det noe helt annet: (...) Så du har egenklig bare nettopp demonstrert at du ikke har noe som helst kunnskap om temaet du prøver å utale deg om. Nå må du nesten lese hva jeg skriver : >"Tror det er mer Sci-fi enn realitet i dag" >"Det tror jeg også. Men om det er Sci-fi av den typen som kommer om 30 år, eller av den typen som kommer om 10-15 år... Der er jeg mer i tvil." Så hvis jeg trodde at dagens RFID i støvkornstørrelse er nok i seg selv, ville jeg ha skrevet dette? Er det ikke du som demonstrerer igjen at du har sansen for å "dresse meg opp" med meninger, selv når jeg har skrevet det motsatte? Så det blir spennende å se hvilke muligheter som finnes innenfor denne teknologien om 10-15-30 år. Noe som virker brennsikkert, er at om bare 5-10 år vil man ha "tracking devices" som er mye vanskeligere å finne enn den typen som disse politiske aktivistene i USA fant montert på bilene sine : Endret 27. mai 2011 av Kubin 2 Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) Hva skjedde med tittelen? edit: Noe som virker brennsikkert, er at om bare 5-10 år vil man ha "tracking devices" som er mye vanskeligere å finne enn den typen som disse politiske aktivistene i USA fant montert på bilene sine : Sånt er vel hele tiden i utvikling, eller hva? Endret 31. mai 2011 av Ozelot Lenke til kommentar
Kubin Skrevet 31. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) Hva skjedde med tittelen? Det var ikke meg. Den som endret tittelen gjorde den jo om til noe som framstår som en påstand fra meg. Men jeg kaller jo den teorien for "hinsides". Vel, jeg begynner å bli veldig vant til å bli behandlet slik. Endret 31. mai 2011 av Kubin Lenke til kommentar
weebl Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 like mye fakta i dette som en episode av CSI:Miami 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå