GreenRay Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 (endret) DosBox En 12-timers casemod Hadde ikke noe å gjøre idag, så jeg kom plutselig på at jeg hadde en gammel PC stående som jeg skulle bruke til å spille gamle spill på (Wolfenstein 3D, Wintergames etc). Og siden denne skal stå på gutterommet hadde det vert gøy å modde den litt, når jeg sier modde nå så mener jeg ikke noen hardcore mod. Kabinettet skal lakkes svart og blått + noen små stemmningslys på innsiden. Hvis jeg finner en passende plexi bit blir det et lite vindu også. Siden dette er en 12-timers mod skal den bli ferdig iløpet av dagen kommer også til å jobbe litt med mitt andre prosjekt (Evolution v1, link i signaturen) Kommentartråden Endret 18. april 2011 av GreenRay Lenke til kommentar
GreenRay Skrevet 18. april 2011 Forfatter Del Skrevet 18. april 2011 (endret) Update 1 Stripping av kabinett - Nå har jeg strippet kabinettet og startet med lakkeringen Gammel hardware Fikk stappet inn noen ekstra RAM brikker (var bare to fra før) Fant også ett litt nyere nettverkskort Kommentarer postes i KOMMENTARTRÅDEN Endret 18. april 2011 av GreenRay Lenke til kommentar
GreenRay Skrevet 18. april 2011 Forfatter Del Skrevet 18. april 2011 (endret) Update 2 - Lakkering Er nå snart ferdig med lakkeringen har lakket 4-5 lag Etter 3 lag Endret 18. april 2011 av GreenRay Lenke til kommentar
GreenRay Skrevet 18. april 2011 Forfatter Del Skrevet 18. april 2011 Update 3 Ferdig lakkert, klar for montering Nå har jeg lakket det siste strøket og gjort klar plass på skrivebordet til montering her går det unna Blå bunnplate Svart topplokk Fronten blir svart med en blå stripe Kommentartråden Lenke til kommentar
GreenRay Skrevet 18. april 2011 Forfatter Del Skrevet 18. april 2011 Update 4 Nærmer seg slutten nå Har startet med monteringen nå! Her går det unna Nå går jeg å leter etter et katoderør og en inverter som faktisk funker har funnet en inverter som er kortsluttet, en som mangler molex kontakt (den er klippet av, så jeg tror jeg skal fikse denne og bruke den), et katoderør som ser helt fint ut med funker ikke og et katoderør som mangle kontakt (tror jeg får fikset denne også sukkerbiter FTW!) Hovedkort med komponenter montert. Som dere ser droppet jeg å lakkere innvendig, det gjorde jeg fordi jeg fant ut at jeg nesten ikke hadde igjen noe lakk + at det vises ikke. Alt unntatt lys montert De lyse flekkene på fronten dere ser er gjenskinn av blitzen og ikke helligdager Kommentartråden Lenke til kommentar
GreenRay Skrevet 18. april 2011 Forfatter Del Skrevet 18. april 2011 (endret) Update 5 EyeCandy Da er den ferdig eneste som mangler nå er å installere DOS 6.22, men det skjer ikke ennå (sliter litt med å få det til ) Skulle ha lakkert tastatur, skjerm og mus i samme farger også men det får bli et senere prosjekt Kommentartråden (Si hva du synes) Endret 18. april 2011 av GreenRay Lenke til kommentar
GreenRay Skrevet 20. april 2011 Forfatter Del Skrevet 20. april 2011 Update 6 More eye candy Hadde litt bootproblemer før idag, men her funker det Dette var synderen til boot problemene. med en gang jeg tok ut denne rambrikken funket alt som før Prøvde å skjule noen skjønnhetsfeil med sprittusj. Det funker bra så lenge man ikke tar bilder med Blitz Tror jeg har klart å rote bort reset knappen :S Inside the beast Dette fikk jeg se når jeg lettet på duken idag :/ tror ikke lakken hadde tørket 100% før jeg la på duken Dette var vel den største tabben jeg har gjort på dette prosjektet... satser på at litt alkohol eller polering klarer å fjerne det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå