Toalettet Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 (endret) Yo!! hvilke spill vil jeg kjøre på max settings uten at det skulle lagge med denne pcen?; http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=918228&su=C329D274-408E-4935-BFD4-5C7D6EF0579A Skal med denne; - Capture (ta opp) gameplay på mw2 på pc og litt xbox) - Redigere FULL HD-filer på høy, ultimate, best, kvalitet - Spille The sims 3, mw2, black ops, spore (^^), og noen andre scifi/strategi spill - Høre på spotify mens jeg driver med photoshop redigering (Måtte kunne håndtere flere oppgaver på en gang) - Smooth (!) kvalitet på skjermen (med kortet og ikke monitoren), ferdige filmer, - Håndtere å redigere 1080p Haupaugge (XBOX 360 recording footage) uten å lagge Veldig viktig for meg å kunne capture HD på gameplay mens jeg spiller uten lag. Som dere ser HATER jeg lag, derfor har jeg lagt ved en liten SSD TVen er btw,skjerm og den er bestilt, så ikke nøl om ny skjerm osv osv. takk! Endret 17. april 2011 av want2havebody Lenke til kommentar
phlake Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Ser ikke handlelista di, men prøv oppsettet på Dustinhome også. Kan hende det er billigere. Du må i hvert fall ha en i7-2600k, et socket 1155-hovedkort, 8GB Corsair xms3 1600mhz ram og et mid-/high-range skjermkort. Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 17. april 2011 Forfatter Del Skrevet 17. april 2011 Beklager! ok. Skal fjøre det Her er fra komplett! http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=918228&su=C329D274-408E-4935-BFD4-5C7D6EF0579A Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Jesus! Hovedkortet ditt er for AMD-prosessorer. Velg dette Strømforsyningen din er møkk. I det minste kan du gå over til denne: Chieftec Nitro 750W Kabinettet vil jeg ikke anbefale, men det er ditt valg om du velger å kjøpe en blikkboks til å huse komponentene dine til flere tusen kroner. Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 17. april 2011 Forfatter Del Skrevet 17. april 2011 Oi, hvor i helvete kom det fra? Haha! Jeg hadde sabertooth p67. Hva faen er så galt med strømforsyningen? Måmvel ta en annen. Burde vel helst gå stille. Takk, skal ordne den litt Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Oi, hvor i helvete kom det fra? Haha! Jeg hadde sabertooth p67. Hva faen er så galt med strømforsyningen? Måmvel ta en annen. Burde vel helst gå stille. Takk, skal ordne den litt Banning er vel unødvendig? Uansett: GX 750W review the Coolermaster GX-750 underwhelmed in just about every way possible. Regulation was only so-so, efficiency was remarkably lower than the 80 Plus test report would have us believe, and the 3.3V rail had more ripple than the last time I did a cannonball into a pool when I was still a three hundred plus pounder. To boot, the unit wouldn't even come close to full power at forty degrees before the overtemp protection came in and shut down the party. I dearly hope that Coolermaster's shipping retail units are better performing than my sample was... En annen på forumet har allerede kjøpt denne strømforsyningen, PCen hans har nå alvorlige problemer. Jeg forstår ikke hvorfor du skal ha 750W uansett, siden oppsettet ditt ikke trekker over 500W engang. Om du vil ha litt å gå på, kan jeg anbefale NZXT HALE90 550W. Du kan ikke kjøre Crossfire på den, men å gjøre det på en billig 750W er heller ikke særlig lurt. Annet: Sapphire Radeon HD 6950 2GB koster deg 1900 kr, der sparer du inn 400 kr uten å gå ned i ytelse. Corsair XMS3 1600 MHz 8GB har mindre varmespredere, koster mindre og tillater deg å montere en skikkelig CPU-kjøler. Antec H2O 620 er en helt kurant CPU-kjøler som ikke knekker hovedkortet ditt eller støyer vanvittig, et lurt valg om du har lyst til å overklokke litt Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 17. april 2011 Forfatter Del Skrevet 17. april 2011 Jeg tror 550W er litt lite? Men skifter litt fordet. Vil jo ha så billig som mulig. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 550W er overkill med kun et grafikkort, HD 6950 bruker maks 220W med powertune +20%. En firekjerners sandy bridge bruker maks 250W etter en hard overklokk. 470W brukes nå etter hard overklokking, en HDD tar omlag 10W, vifter legger på 5-10W et sted, en SSD spiser kanskje 5W maks om du velger en kraftsulten utgave. Du kommer aldri over 500W engang Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 17. april 2011 Forfatter Del Skrevet 17. april 2011 (endret) Ånei.. Hmm.. De med 5.000 poster sa det var bra med 750 w, men...jo mindre Watt, jo stillere tenker jeg og. Så... Jeg tar 550w da? Skal foresten flashe 6950 kortet til ett 6970. Endret 17. april 2011 av want2havebody Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 17. april 2011 Forfatter Del Skrevet 17. april 2011 (endret) ASUS SABERTOOTH B3 P67 S-1155 ATX 5010552350 1 149,00 kr CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 VENGEANCE PC3-12800 160 649,00 kr FRACTAL DESIGN TESLA 550W FD-PSU-TESLA-5. 429,00 kr INTEL CORE I7 2600K 3.40GHZ 8MB S-1155. 1 899,00 kr CORSAIR FORCE 60GB. SSD. 749.00 kr SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32M. 359,00 kr SAPPHIRE RADEON HD6950 2GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI 1 599,00 kr COOLERMASTER HAF 912 MIDITOWER. 499,00 kr sånn ser oppsettet ut på Dustinhome nå uten moms, pg.a skal kjøpe gjennom en bedrift så slipper moms. ser det bra ut? Vil dette kunne redigere fullHD, kjøre fraps mens jeg spiller mw2 osvosv? Endret 17. april 2011 av want2havebody Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Kjøp en Corsair Force 60GB, bedre ytelse og samme pris Ellers ser det veldig bra ut. Vet ikke voldsomt mye om Tesla-enhetene til Fractal Design, men det skal mye til for å overgå undergå Cooler Master. Hvorfor ikke bare kjøpe en god strømforsyning som vil vare noen år istedenfor å bytte ut for hvert bygg? Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 17. april 2011 Forfatter Del Skrevet 17. april 2011 (endret) Det var du som skulle ha meg til å ha lav psu Da var corsair 60gb force lagt til! Og en coolermaster haf 912 Endret 17. april 2011 av want2havebody Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Jeg sa ingenting om at du ikke burde kjøpe en kvalitets-PSU. Tesla 550W vet jeg ingenting om, men etter det jeg har hørt er de helt greie uten at de skal være nevneverdig gode eller dårlige. NZXT HALE90 550W kommer med 5 år garanti, og er gullsertifisert. Den har også meget gode rippelverdier og spenningsregulering. Kjører du maskinvaren din på en slik PSU vil den holde lengre enn om du kjører den på en billigere PSU. Du kan også bytte ut hardware flere ganger med en slik PSU og ikke måtte bytte PSU for hver gang du kjøper ny hardware. Det bør også nevnes at om du kjøper på Dustin.no vil du ha et bedre utvalg i PSU og bedre priser på disse. Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 22. april 2011 Forfatter Del Skrevet 22. april 2011 Ok. Grei den der. Vil noen bekrefte hvilket spill som er veldig krevende som kan spilles på highest settings? The sims 3 , modern warfare 2, black ops og sånn? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 http://tinyurl.com/3ta9s3o Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 22. april 2011 Forfatter Del Skrevet 22. april 2011 Jævla kødd.mhørt om tre ords regelen? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Jævla kødd.mhørt om tre ords regelen? Om jeg kan google spørsmålet ditt, kan du gjøre det selv Det er ingen grunn til å bli sur og være uhøflig. COD er forøvrig et lite krevende spill i pc-verden, sett bort fra Black Ops som krever litt for å kjøre på maks. Det er ingenting du kommer til å slite med med ditt oppsett uansett med fraps eller ikke Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 (endret) Fractal Design PSUen og NZXT PSUen er så og si like gode. SÅ smaksak sier nå jeg:) Oppsettet ditt kommer til å kjøre dem fleste spilla på nesten fullt. Finst jo et par spill som dei fleste maskiner ikke klarer å spille på fullt pga dårlig koding. Så pcen din er ganske så bra Kabinettet liker ikke jeg. Men det er jo smaksak. Du kan jo finne et billigere alternativ? Som er like bra. Feks dette: http://www.dustinhome.no/pd_5010552506.aspx Har fått en del skryt Å minnebrikkene. Bytt ut dem med disse: http://www.dustinhome.no/pd_5010331609.aspx Da har du plass til en kraftig cpu kjøler til en senere anledning Endret 22. april 2011 av sveibuen Lenke til kommentar
rodsno Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Skal du holde deg til det budsjettet der, så gå SB (I2600K) og bank opp multiplier, du har også glemt å ta med en god kjøler i beregningen så langt. Blås i alt tullpratet om RAM med kjølefinner, fartsstriper og annet dilldall, kjøp et billig 1600Mhz Kingston eller noe i 2x4GB, så kan du sette i mer RAM når du skal redigere den neste LOTR eller noe. En ting du ikke vil kjipe på, er en god PSU. Gå for Seasonic eller Corsair først som sist (same shit, another wrapping), CPU og alt det andre rælet vil du bytte ut 3-4 ganger på samme PSU hvis du går for kvalitet med en gang. "Lagom är bäst" som søta bror sier, 750W er et sweetspot mellom pris og effektutnyttelse. Ikke spar kroner her for å kjøpe et dustete spjåka kabinett som du bare gjemmer under pulten uansett. Når det gjelder kabinett, kjøp et med god plass, og med vifte i front. Du vil helst ha overtrykk i kabinettet mtp luftflyt. Blås i utseendet (til en viss grad), ingen er interessert i om du har et kult kabinett eller ei - ikke du selv engang etter to uker, function before form osv osv. Kjøp et som er praktisk fremfor et med masse kule griller , striper, blinkende LED-lys og slikt. GTX570 er tingen, men IKKE kjøp Gainward med sin non-reference standard, det låter som Gardermoen flyplass rundt 12-tida. Ikke noe du vil ha i stua/på gutterommet. Tommelfingerregelen er uansett, dess mer mumbo-jumbo i produktbeskrivelsen og pynta utseende, desto mer betaler du for markedsføringskampanjen til produktet. Les tester på nett før du bestemmer deg, fremfor å høre på "lissom-eksperter" på et forum (inkludert undertegnede). Lykke til! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Fractal Design PSUen og NZXT PSUen er så og si like gode. SÅ smaksak sier nå jeg:) *snip* Kan du linke meg en anmeldelse av Tesla 550W? Med rippelverdier og spenningsregulering? Finner ingen av den eller HALE90, men vil regne med at 550W-utgaven har like god kvalitet som de andre. Effektiviteten og garantien er definitivt bedre med NZXT. NZXTen kan også levere høyere effekt på +12V-railen sin, har en 45A +12V istedenfor 4stk 20A-rails. Lavere støynivå ser jeg også at det er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå