Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] booter ikke, ikke signal på skjerm. Ikke strøm på tastatur/mus.

Anbefalte innlegg

Heisann sveisann.

Sitter med et sinsykt problem her.

Dette er buildet mitt

Minne: Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB CL9

Hovedkort: GIGABYTE Mainboard S-AM3 AMD890FX ATX 3xPCI-E Audio 2xGbLAN 2x1394 Raid DDR3 SATA3 USB3.0

Skjermkort: ASUS VGA-Card Radeon HD6970 2048MB PCI-E 2xDVI/HDMI/2xDisplayPort HDCP DDR5 Fan

Harddisk: SAMSUNG Harddisk 1.0TB 7200RPM SATAII 3.0Gb 3.5" NoiseGuard SilentSeek 32MB Spinpoint F3

SSD: OCZ 2.5" FlashDisc/SSD 60GB Vertex 2 SATA2 MLC Performance Series RW:285/275 MB/sec

Prossesor: AMD CPU Phenom II X6 1100T 125W AM3 9MB 3.3GHz/3.7GHz Turbo Core

Kabinett: COOLERMASTER HAF X Full black chassis w/two X dock Big Tower

Strømforsyning: Chieftec 950W cable management Nitro Series

DVD: SONY DVD Recorder 24x SATA Dual Layer Internal Black Bul

Jeg kjøpte pcn nye for rundt 3 månder siden. For drøye 2 uker siden fikk jeg et problem. PC'n slo seg av under et lan, og når jeg prøver å slå den på igjen sviver viftene (inkludert CPU kjøler, PSU og GPU) og alt lyser, men jeg får ikke strøm på verken mus eller tastatur. Ikke signal på monitoren (benq 24") og pcn booter ikke. Ikke noe beep på oppstart. NOTHING :)

Noen som har vært innom et lignende problem før??

dette har jeg prøvd til nå

- Googla!

- Clear CMOS

- tatt ut batteriet på mobo.

- Kjøpt meg ny PSU, fra 700w CM til 950W chieftec

- Tatt alt fra hverandre og instalert på nytt. Alt av kabler og komponenter.

Etter stor pris på hjelp, ordentlig nøtt som jeg ikke klarer å løse. Herlig med litt hjelp! :)

På forhånd takk!

Endret av FredrikJens
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme problemet selv...

Men jeg fikk en del Blåskjermer før den ikke ville slå seg på igjenn... Disse blåskjermene kom mest trulig på grun av at rammen min har gidd opp... googla feilmeldingene som kom på bluescreenen å det var mest trulig på grunn av at det var noe feil med rammen. Men dette er jeg ikke sikker på.. ?

Var ikke noe hjelp for deg "FredrikJens", beklager :p Men håper på gode innspill på hva dette kan være ;P

Lenke til kommentar

Har samme problemet selv...

Men jeg fikk en del Blåskjermer før den ikke ville slå seg på igjenn... Disse blåskjermene kom mest trulig på grun av at rammen min har gidd opp... googla feilmeldingene som kom på bluescreenen å det var mest trulig på grunn av at det var noe feil med rammen. Men dette er jeg ikke sikker på.. ?

Var ikke noe hjelp for deg "FredrikJens", beklager :p Men håper på gode innspill på hva dette kan være ;P

Hmm takker for svar. Har en teori om at det er skjermkortet da, med tanke på at mobo søker etter vidoeoutpot før den boot'er. har desverre ikke intigrert skjermkort da så får ikke sjekket :p

Kanskje jeg skulle prøvd ut et annet ram bare for sikkerhets skyld, slik at jeg kan utelokke det problemet :)

Noen som har anelse :p?

Lenke til kommentar

Prøv å boote med bare en RAM-brikke om gangen.

Prøv i forskjellige spor også :)

Prøvd det også :/ irriterende! Hvorfor egentlig?

Prøv å boote med bare en RAM-brikke om gangen.

Prøv i forskjellige spor også :)

Prøvd det også :/ irriterende! Hvorfor egentlig?

Lenke til kommentar

Har du alle 8GB ram stående i nå? Isåfall, kan du ta bort noen brikker slik at det blir stående kun 4GB ram totalt, og prøve å boote da.

EDIT: Neida - jeg så plutselig over her at du hadde prøvd èn og èn, så da er jo ikke det noe tema lenger heller.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Har du alle 8GB ram stående i nå? Isåfall, kan du ta bort noen brikker slik at det blir stående kun 4GB ram totalt, og prøve å boote da.

EDIT: Neida - jeg så plutselig over her at du hadde prøvd èn og èn, så da er jo ikke det noe tema lenger heller.

er i trondheim for øyeblikket, men når jg kommer hjem kan jeg ta å prøve med en og en i alle de forskjellige sporene. har bare prøvd med en i et bestemt spor, har ikke prøvd alle de forskjellige, dunno om det er noe forskjell.!

Andre tips?! :)

Lenke til kommentar

Dette høres faktisk ut som om problemet ligger i hovedkortet eller strømmen inn dit.

Skjønner jeg det riktig så kommer du ikke inn i POST engang....og det er heller ikke indikasjoner på at maskinen booter selv om skjermen er død.

Det høres jo ut som om du har sjekket det mest åpenbare med tilkoplinger inne i maskinen osv, og i tillegg så har du jo utelukket at det er PSU som er problemet.

Begge de aktuelle strømkontaktene på Mobo er på plass?

Du har ikke merket noe snodig lukt fra maskinen.....det ville i så fall kunne indikere en brent kondensator eller noe, og da ville det jo sagt seg selv.

En annen long shot er jo om du tok i bruk den nye strømledningen til PSUen, eller om du bare bruker den du alltid har benyttet. Har faktisk vært borte i at ledningen fra stikkontakten til PSU var problemet...........trur du jeg gremtes da jeg oppdaget det utpå natta? :)

Lenke til kommentar

Dette høres faktisk ut som om problemet ligger i hovedkortet eller strømmen inn dit.

Skjønner jeg det riktig så kommer du ikke inn i POST engang....og det er heller ikke indikasjoner på at maskinen booter selv om skjermen er død.

Det høres jo ut som om du har sjekket det mest åpenbare med tilkoplinger inne i maskinen osv, og i tillegg så har du jo utelukket at det er PSU som er problemet.

Begge de aktuelle strømkontaktene på Mobo er på plass?

Du har ikke merket noe snodig lukt fra maskinen.....det ville i så fall kunne indikere en brent kondensator eller noe, og da ville det jo sagt seg selv.

En annen long shot er jo om du tok i bruk den nye strømledningen til PSUen, eller om du bare bruker den du alltid har benyttet. Har faktisk vært borte i at ledningen fra stikkontakten til PSU var problemet...........trur du jeg gremtes da jeg oppdaget det utpå natta? :)

HAHAHA digger den siste der! :D

Ja byttet størmledning da jeg bytta psu'en. Begge størmkontaktene på hovedkortet er koblet til, en 24pin og en 8pin. standard?

Ikke merka noe til lukt nei.

Men leste på beepcodes guide something, at no beeps oftest betyr dårlig PSU eller mobo, men har fått en kompis av meg til å begynne å swappe delene hans med mine bare for å finne ut av problmet. Så kommer tilbake med løsning om noen dager!

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Da er jeg tilbake fra ferie, og jeg har nå gjort følgende.

- Start up uten minne = gir fra seg beep code for ingen minne

- Start up med 1 minne kort i forskjellige spot = samme gamle, alle viftene går ingen beeps, no post.

- Start up med at GAMMELT (4-5år) grafikkort som jeg VET fungerer = samme gamle, ----- " ------

- Clear Cmos for tiende gang.

- Prøvd mitt ASUS HD 6970 i 3 forskjellige PCI-e porter = samme gamle

Merket at når jeg starter opp, sviver også optisk diskstasjon og begge HDD'ene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...