Pubé Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 (endret) Forhåndsbestilte 3DS + ett spill fra den siden en uke før release, de fikk ikke inn noen varer før release, så jeg avbestilte via mail dagen før release (24. Mars) Fikk mail samme dagen: Hei Knut Dessverre oppsto det noen komplikasjoner, slik at vi sannsynligvis ikke har 3DS konsollene på lager før i morgen. Ved normal postgang tar det 1 dag fra en vare sendes ut fra oss, til den er fremme hos kunden, så ved normale forhold ville den vært fremme på Lørdag. Vi beklager forsinkelsen på det sterkeste og bekrefter at ordren din vil bli kanselert og betalingen refundert. Du får en behandlingsmail når dette er gjort. Vennlig Hilsen Kundeservice Postboks 578, 3605 Kongsberg Den 5. April hadde jeg enda ikke fått tilbake noen penger, så jeg sendte mail der jeg spurte om hvor det ble av pengene. Hadde ikke fått noe svar innen fredag, så jeg sendte enda en mail. Null svar. Det har skjedd AKKURAT det samme med storebror, bare at han ikke sendte mail før på fredag. Så hva kan vi gjøre? Ser også her inne at dette er ikke første gangen folk har problemer med butikken... Endret 10. april 2011 av Knut Knudsen Lenke til kommentar
Hakasu Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Bare å fortsette å mase på dem. Finner ikke noe navn eller telefonnummer man kan bruke for å kontakte dem på heller.. Eventuelt politianmeld dem for svindel? Lenke til kommentar
ElBarto Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Jeg er i akkurat samme situasjon. Nå har det gått over 1 1/2 måned. De har bekreftet et par ganger på mail at pengene skal tilbakebetales, men ingenting har skjedd. Så får vel prøve å ringe litt vel. Brønnøysungregisteret har disse nummrene registrert; Telefon: 32 72 35 00 Mobil: 902 32 555 Og fant et nummer i en annen tråd her på forumet: 91831343 Har ikke fått ringt enda, kan bekrefte hvilke som fungerer og ikke fungerer i mårra. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2011 Har vel gått akkurat like lang tid for oss begge... Er det noe lurt jeg kan si eller skrive? F.eks. at jeg kontakter forbrukerombudet (Hvis det de man skal kontakte i slike tilfeller?), hvis ikke pengene er på konto innen en uke? Og selvfølgelig gjøre det hvis det ikke har kommet noe. Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Om du ringer Absoluttspill så ordner det seg, har gjort det en gang (husker ikke hvilken vare jeg hadde kjøpt) men de var veldig hjelpsom. Lenke til kommentar
ElBarto Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 (endret) Om du ringer Absoluttspill så ordner det seg, har gjort det en gang (husker ikke hvilken vare jeg hadde kjøpt) men de var veldig hjelpsom. Jepp, får håpe på det. Er liksom en del penger det gjelder også, ikke bare ett enkelt spill. Så får se hvordan det går i mårra. Noen som kan bekrefte at man kommer frem ved å bruke noen av telefonnumrene listet? Hvis ikke, fins det noen andre? Edit: De skulle ifølge forbrukerportalen.no, ha 14 dager på å betale tilbake pengene.. "Tilbakebetaling fra selger skal uansett skje innen 14 dager fra han fikk varen i retur eller mottok hentelapp på varen. " Endret 10. mai 2011 av ElBarto Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 (endret) det er noen år siden jeg ringte dem... men tror jeg fant nummeret på 1881 prøv det nummeret du fant, funker sikkert Endret 10. mai 2011 av aBaDmAn91 Lenke til kommentar
ElBarto Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 (endret) Telefon: 32723500 - Ikke i bruk Mobil: 90232555 - Slått av/utilgjengelig 91831343 - Ringte, men ingen tok telefonen Noen som har noen råd? Edit: Fikk forøvrig noen spennende treff på gule sider når jeg søkte på numrene som står registrert på Absolutt Spill AS i brønnøysundregistreret. 32723500 - Smile Studio Kim J Bekkjorden 90232555 - DnB NOR Bank ASA 91831343 - Jørn Rudi Bjerkan, som vistnok er daglig leder. Endret 11. mai 2011 av ElBarto Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 (endret) Dårlig at de ikke har nummeret på sin egen hjemmeside, men du må bare prøve deg fram... Høres teit ut, men du kan faktisk prøve å kontakte dem igjennom deres facebook side? EDIT: eller er det faktisk du som skrev til dem tidligere? Endret 11. mai 2011 av aBaDmAn91 Lenke til kommentar
ElBarto Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Dårlig at de ikke har nummeret på sin egen hjemmeside, men du må bare prøve deg fram... Høres teit ut, men du kan faktisk prøve å kontakte dem igjennom deres facebook side? EDIT: eller er det faktisk du som skrev til dem tidligere? Hehe.. da ikke telefon funka, så fikk man jo prøve noe annet. Så var nok meg som skrev tidligere ja. Fikk jo svar ganske raskt, men ikke skjedd noe mer enn svaret jeg fikk på facebook. Ingen mail eller slikt enda. Får se om det skjer noe mer i mårra. Lenke til kommentar
Laohn Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Tegn på at de er i ferd med å bli konkurs ... En venn av meg jobbet der tidligere (typ 5-6) måneder siden og da slet dem med å betale lønn og mer til. For din del håper jeg det ordner seg, går dem konkurs så er det game over for kundene. Lenke til kommentar
ElBarto Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Tegn på at de er i ferd med å bli konkurs ... En venn av meg jobbet der tidligere (typ 5-6) måneder siden og da slet dem med å betale lønn og mer til. For din del håper jeg det ordner seg, går dem konkurs så er det game over for kundene. Ja, litt skummelt det der. Er ganske mye penger det er snakk om også, så får håpe ting ordner seg. Lenke til kommentar
ElBarto Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Da har jeg sendt inn en klage til forbrukerrådet, så får vi se hvordan det går. Lenke til kommentar
Long Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Har vært i liknende situasjon som OP. Forhåndsbestilte spillet "Majin and the Forsaken Kingdom", spillet kom aldri, så avbestilte det via å sende mail. Men det tok fem e-mails og en måneds tid før pengene var tilbake på konto. Så det beste du kan få gjort er å pushe så hardt du kan og evt. klage til Forbrukerrådet. Lenke til kommentar
ElBarto Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Har vært i liknende situasjon som OP. Forhåndsbestilte spillet "Majin and the Forsaken Kingdom", spillet kom aldri, så avbestilte det via å sende mail. Men det tok fem e-mails og en måneds tid før pengene var tilbake på konto. Så det beste du kan få gjort er å pushe så hardt du kan og evt. klage til Forbrukerrådet. Jepp, får bare kjøre på. Har forøvrig sendt mange mailer(som jeg stort sett har fått svar på, men ingen handling), forsøkt og ringe, postet på Facebook og nå til slutt meldt saken til Forbrukerrådet. Du fikk i alle fall tilbake pengene dine til slutt, så det er jo positivt. Er dette lenge siden? Lenke til kommentar
Long Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Du får i hvert fall svar, lol. Av de fem e-postene jeg sendte, fikk jeg bare svar på 2-3 av dem. Og jeg fikk pengene tilbake i januar. Så det kan være godt hende at Absoluttspill.no har falt enda mer i kvalitet siden da. <_< Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Nettopp dette er årsaken til at jeg holder meg til godt kjente aktører som har vært med noen år. Betaler ofte noen kroner mer, men er trygg på at jeg får varene og ikke får problemer hvis det skulle oppstå "komplikasjoner". Jeg har handlet utrolig mye elektronikk på nett, ikke en eneste gang har jeg opplevd noe tull. Det beste du kan gjøre nå er å ta vare på all epostkommunikasjon mellom deg og dette firmaet. Ta kontakt med politi og forbrukerrådet. Sit back and "enjoy" the ride. Lenke til kommentar
ElBarto Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Jahh, vi får se hvor det bærer. Har vært fornøyd med absolutt spill før, hvor alt har vært utført plettfritt, var derfor jeg handlet der nå. Men slik ble det ikke denne gangen. Er det noe spesielt man gjør når man tar kontakt med politiet i en sak som dette? Lenke til kommentar
Long Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Absoluttspill var super i kvalitet for noen år tilbake, ja, men har sakte men sikkert sunket heftig. Og jeg vil fraråde å kontakte politiet. De prioriterer ikke sånne småsaker. Forbrukerrådet som sagt er ditt beste alternativ, siden de spesialiserer seg på å hjelpe forbrukere som deg. Politiet har masse annet å bry seg med også. Lenke til kommentar
Swingeling Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Hvordan går det? Fått igjen pengene? Har fortsatt ikke fått noe svar på mail... Latterlig! Går fra terningkast 6 til 1. Rart de plutselig har blitt så elendig på besvaring av mail + at de nesten aldri får spill til release. :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå