Gå til innhold

Packard Hell - kommentartråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

[attpåkladd] jeg følger også med! [/attpåkladd]

Tror det blir bra, men synes ikke du skal lakkere 5,25"-dørene i en annen farge. Hva med å ha rammen i rød(eller en hvilken-som-helst farge), og ha frontplater/sideplater i svart?

Det er ikke helt likt, men jeg gjorde noe lignende her:

post-108681-0-87158100-1301905601_thumb.jpg

EDIT: En annen ting du kan vurdere er å sparkle igjen logoen, så får du helt rene sideplater(og muligheten til å skrive akkurat hva du vil) :-)

Endret av conflict
Lenke til kommentar
Tror det blir bra, men synes ikke du skal lakkere 5,25"-dørene i en annen farge. Hva med å ha rammen i rød(eller en hvilken-som-helst farge), og ha frontplater/sideplater i svart?

Rammen skal IKKE være rød hvertfall, huff. Der rikker jeg meg absolutt ikke. Rammen vises ikke utenfra, forresten. (Eller jo, bakpå, men baksiden vil jeg ha svart.) Kan tegne meg noen flere og litt mer nøyaktige tegninger og se hvordan det ser ut uten 5,25-brønner i svart. :)

En annen ting du kan vurdere er å sparkle igjen logoen, så får du helt rene sideplater(og muligheten til å skrive akkurat hva du vil) :-)

Det kunne vel forsåvidt fungert, men sparkle kan jeg ikke. Eneste er at det hadde blitt vanskeligere å maskere for å male/spraye ny logo på siden. Tror jeg beholder fordypningen med tanke på erfaringsnivået mitt.

Endret av Benny
Lenke til kommentar

Rammen skal IKKE være rød hvertfall, huff. Der rikker jeg meg absolutt ikke. Rammen vises ikke utenfra, forresten. Kan tegne meg noen flere og litt mer nøyaktige tegninger og se hvordan det ser ut uten 5,25-brønner i svart. :)

Tenkte på den utvendige rammen. Den som er grå nå, og du tegnet som rød. Brukt "magic marking tool" eller hva det enn heter i Gimp, og marker ramme/deksler hver for seg. Da blir det enkelt å "photoshoppe" bildet til andre farger :-)

Det kunne vel forsåvidt fungert, men sparkle kan jeg ikke. Eneste er at det hadde blitt vanskeligere å maskere for å male/spraye ny logo på siden. Tror jeg beholder fordypningen med tanke på erfaringsnivået mitt.

Det er ikke vanskelig i det hele tatt.

Sparkelen de har på biltema/clas, koster under hundre kroner. Den kommer i to deler. Sparkelmasse, og herder. Blandingsforholdene står på pakken. Hvis du tar litt 160-papir og sliper inni logoen, vasker med rødsprit, og fyller hele logoen med sparkel(ta litt for mye, slik at det blir en bulk utover ved logoen). Når det har størknet (24 timer), sliper du bare over en gang med grovt og fint papir til det blir rett og glatt. Det tar litt tid, men er ikke vanskelig i det hele tatt :-)

Etterpå kan du grunne og lakke som på resten av kabinettet :-)

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=161192396

http://www.biltema.no/no/Bygg/Maling-og-Fuging/Fugeskum/Sparkel/

Lenke til kommentar
Tenkte på den utvendige rammen. Den som er grå nå, og du tegnet som rød. Brukt "magic marking tool" eller hva det enn heter i Gimp, og marker ramme/deksler hver for seg. Da blir det enkelt å "photoshoppe" bildet til andre farger :-)

Åja den, den skal være rød ja. Mulig jeg tar og fikler litt med farger i Photoshop også ja, får se.

Sparkelen de har på biltema/clas, koster under hundre kroner. Den kommer i to deler. Sparkelmasse, og herder. Blandingsforholdene står på pakken. Hvis du tar litt 160-papir og sliper inni logoen, vasker med rødsprit, og fyller hele logoen med sparkel(ta litt for mye, slik at det blir en bulk utover ved logoen). Når det har størknet (24 timer), sliper du bare over en gang med grovt og fint papir til det blir rett og glatt. Det tar litt tid, men er ikke vanskelig i det hele tatt :-)

Etterpå kan du grunne og lakke som på resten av kabinettet :-)

Litt av poenget er at jeg skal male/spraye logoen rød for å skrive Packard Hell. Om jeg hadde hatt mer erfaring med slikt arbeid kunne jeg vel laget meg en logo på et annet vis, men fordi jeg ikke har det er det mye lettere å bare maskere rundt logoen som er der nå, og spraye den rød.

Hadde vel forsåvidt fått til selve sparklingen, muligens med litt hjelp fra fattern.

Endret av Benny
Lenke til kommentar

Ser lovende ut. Jeg tror at det kuleste (vil kreve litt mer jobb) med logoen vil være at du faktisk skjærer ut "Packard Hell" (der det står Packard Bell) med en dremel eller annet verktøy og etter en lexan plate bak eller noe, kanskje ha LED's i platen. Du får nesten tenke ut en løsning selv, men kunne ha vært noe :dribble:

Endret av Cleafox
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...