Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Flimring på skjermen under last

Anbefalte innlegg

Hei

Har siden jeg kjøpte pc'en min hatt problemer med at det flimrer masse hvite/gjennomsiktige striper over skjermen som ser ut som de beveger seg forskjellig avhengig av lasten på pc'en. Jeg har nå prøvd forskjellige skjermer, skjermkabler/overganger, 2 forskjellige skjermkort og 2 strømforskyninger, men ingenting har hjulpet. Er det noen som har en anelse hva dette problemet kan kommer av ? Har nå virkelig tenkt til å gå inn for å finne problemet, og prøver det meste. Pc'en har vært reinstallert flere ganger, og nyeste drivere har vært installert hver gang.

Setter stor pris på all hjelp

Takk på forhånd

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt står i profilen min under Hovedpc (gaming pc)

Takk for raskt svar forresten, selv på denne tiden av døgnet.

Spec

Hoved pc (gamer pc)

Windows 7 ultimate X64

Asus Rampage 2 Extreme

Intel core i7 920

Corsair Dominator DHX+ 1600MHz 3 gb

EVGA GTX 480 superclocked

Intel X25-M 80GB SSD

Western Digital black 500GB

Western Digital Green 2TB

Corsair HX850watt

Philips 220E full-HD 22" widescreen skjerm

HW som er prøvd og byttet:

Mist 500watt psu

XFX geforce gtx 295

Fujitsu Siemens W92A

Flatron L1919C

Edit:

Prøvde å filme det og ta et par bilder, men det kommer ikke fra med det kameraet jeg har tilgjengelig.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

rare greier.

ting som popper i hodet mitt er :

Er det noe i nærheten av der du har skjermen som kan virke inn? høytaler/magnet eller noe ?

Prøv å reinstallere ikke bare driverne men suite pakken (radeon catalyst controle etc). Noen ganger er det settings der som ikke er helt på greip.

Lenke til kommentar

Pc'en har vært reinstallert flere ganger så det burde ikke ligge i drivere etc. Har også byttet skjermkort, så det er ingenting galt med det.

Har ingen høyttalere nærmere en 3 meter fra skjermen, så det tviler jeg på kan være problemet. I tillegg har ikke magneter noen effekt på LCD skjermer.

Tenkte litt på å sende komplett en mail. De har vel mest sansynelig hørt om det meste av feil som kan oppstå.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

ut fra all den feilsøkinga som er gjort er det jo nesten som at det må være noe galt med HK eller at det er noe metall biter i kabinettet som klemmer på feil plass ....

lag en check liste på komponentene og se hva som er igjen å prøve/teste

Endret av J-nome
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har fått flere problemer. Får bluescreen pga Nvidia sin skjermkort driver når jeg spiller Gta 4

Problem signature

Problem Event Name: BlueScreen

OS Version: 6.1.7600.2.0.0.256.1

Locale ID: 1044

Extra information about the problem

BCCode: 116

BCP1: FFFFFA800FB3F4E0

BCP2: FFFFF8800F885970

BCP3: FFFFFFFFC000009A

BCP4: 0000000000000004

OS Version: 6_1_7600

Service Pack: 0_0

Product: 256_1

Bucket ID: X64_0x116_TdrBCR:4:C000009A_Tdr:2_IMAGE_nvlddmkm.sys

Server information: f92fb134-ef41-4fcf-936c-e30d08518404

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Kjører viftehastigheten opp til 100%, og da ligger kortet på rundt 60-80 grader, altså ikke i faresonen enda. Spillet bare klikker, og skjermen blir svart. Det har så langt bare skjedd i Gta 4 noe jeg synes er veldig rart. Får altså ikke opp den kjente blåe skjermen.

Skjønner ikke helt hvordan Memtest funker, og hva jeg skal gjøre. Må jeg brenne ISO filen over på en cd og boote via den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...