Gå til innhold

Den ultimate Android-telefon?


Anbefalte innlegg

Hvilken Android-telefon er best i dagens marked, eller nær fremtid?

 

Hvordan kan de ulike Android-telefonene veies opp i forhold til hverandre? Tenker i første omgang HTC, ettersom jeg har god erfaring med de, og de er gode til å oppdatere telefonene med ny software.

 

Desire Z er fristende pga. tastatur, men det er vel en noe aldrende telefon, med delvis svak CPU.

 

Desire har jeg i dag, den er fin, men det frister jo med nyere telefon. Kanskje Desire S?

 

Incredible S fikk ikke så bra terningkast i DinSides test, blant annet med trekk for HTC Sense (.com)-opplegget som ikke fungerte. Akkurat det kunne jeg gjerne tenke meg å ha, så post gjerne erfaringer.

 

Generelt sett er det pluss med god batteritid (til smarttelefon å være..), tastatur (men det trekker ikke så mye opp at det kan erstatte en ellers veldig god telefon), hastighet (lagging i vanlige programmer er lite aktuelt) og god talekvalitet.

 

Stor skjerm er ikke veldig nødvendig, synes min Desire er litt i største laget.

Endret av cecolon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gode forslag! Jeg kom over Nexus S og Galaxy S II, som er noe av samme telefon. En sammenlikning overtalte meg til å vurdere å vente på Galaxy S II. Så på Galaxy S og Nexus S i dag, synes sistnevnte hvertfall ikke så videre pen ut. Galaxy S II kommer nok til å slå Nexus S på de fleste områder, og jeg liker at Swype er inkludert. Samsung sin historikk når det gjelder å publisere oppdateringer taler dessverre i mot denne telefonen, men ellers virker den super.

 

Nexus S er vel den man kan regne med å få flest og raskest oppdateringer til, mens HTC er den flinkeste av "vanlige" tilbydere når det gjelder slikt.

Lenke til kommentar

Hvorfor taler oppdateringene til Samsung imot?

Ser ut til at Galaxy S og Desire HD får Gingerbread så godt som samtidig, med begge i midten av April?

 

Jeg synes Nexus S og Galaxy S er mye likere enn Nexus S og Galaxy S II.

 

Jeg venter selv på Galaxy S II. Den kan man også forvente at får Ice Cream (enten den heter 2.4 eller 3.1), og sannsynligvis en eller to til, men den er langt mer fremtidsrettet enn noen av de andre mobilene som er nevnt.

 

Siden du nevner størrelse, så kan vi sammenligne den du allerede har (Desire?) med Galaxy S II.

Desire er 119 x 60 x 11.9 mm imens Galaxy S II er 125.3 x 66.1 x 8.5 mm

 

I praksis betyr det at den er 6 millimeter bredere og 6 millimeter bredere.

Desire er da 85,6 mm3 og Galaxy S II er 70,1 mm3.

 

Den er 1,2 cm2 større i flaten imot 0,6 ekstra tommer på skjermen.

 

Man kan gjerne si at man ikke burde vente på noe bedre, fordi det kommer alltid noe nytt. Men det tok et halvt år før Nexus S og Desire HD kom ut etter Galaxy S.

Jeg mener det er forsvarlig å vente til Galaxy S II kommer ut i slutten av denne eller begynnelsen av neste måned :-)

Lenke til kommentar

Takk for godt innspill :) Jeg søkte litt på hvilke produsenter som oppdaterer, og denne ser ikke bra ut for Samsung. Dersom sjansen er god for at de oppgraderer videre, høres Galaxy S II ut som en vinner! Størrelsen kan jeg nok leve med, har vent meg til min Desire.

 

Noen som vet hvordan dialeren til Samsungene er? Jeg synes HTC sin er veldig fin, mtp. T9 i kontakter sammen med sist oppringte. Veldig sjelden jeg må bruke mange trykk på den skjermen.

 

Jeg savner forøvrig en fysisk ringeknapp på de fleste Android-telefonene jeg har sett, og liker ikke at det blir mer og mer touch-knapper istedet for trykknapper. Min gode gamle ADP1 har egne knapper for ring, tilbake, meny, hjem, legg på, kamera og volum, samt fysisk tastatur. Hadde den hatt kraftigere maskinvare hadde det vært en super telefon!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...