Gå til innhold

[Løst] Feil meldinger på Xampp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

1. Lastet du ned versjonen for det operativsystemet du bruker?
  2. Lastet du ned phpAdmin og er det der du går inn i databasen?
  3. Lastet du ned hele pakken og har du lest veiledningen?
  4. Har du prøvd å slette installasjonen og prøvd å installere alt på nytt?

Jeg hadde ingen problemer med pakken for noen år siden, men pakken kan være endret siden den gang. Det jeg fort fant ut var at det er viktig å lese readme filene o.l. som følger med pakken. Jeg brukte Windows versjonen, så bruker du Linux, kan jeg ihvertfall ikke hjelpe deg.

Får du adgang til databasen via php? I såfall kan du modifisere databasen indirekte via kode om du har svært liten tid. Men siden du ikke kommer inn, har du vel en tom / default database antar jeg.

Tilføyd av meg 24 april 2011.

Dette innlegget har blitt redigert av corsa91: 8. april 2011 - 17:47

Det er ikke bra kutyme å endre opprinnelig post så lenge etter at den ble skrevet 28. mars 2011 - 17:13 uten å forklare hva som er endret.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Hei

Jeg bruker Windows 7. Jeg vet ikke om jeg lastet hele eller ikke. Men nå har jeg av-installert. Har du mulighet til å hjelpe meg. Jeg har teamviewer også

1. Lastet du ned versjonen for det operativsystemet du bruker?
  2. Lastet du ned phpAdmin og er det der du går inn i databasen?
  3. Lastet du ned hele pakken og har du lest veiledningen?
  4. Har du prøvd å slette installasjonen og prøvd å installere alt på nytt?

Jeg hadde ingen problemer med pakken for noen år siden, men pakken kan være endret siden den gang. Det jeg fort fant ut var at det er viktig å lese readme filene o.l. som følger med pakken. Jeg brukte Windows versjonen, så bruker du Linux, kan jeg ihvertfall ikke hjelpe deg.

Får du adgang til databasen via php? I såfall kan du modifisere databasen indirekte via kode om du har svært liten tid. Men siden du ikke kommer inn, har du vel en tom / default database antar jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg bruker Windows 7. Jeg vet ikke om jeg lastet hele eller ikke. Men nå har jeg av-installert. Har du mulighet til å hjelpe meg. Jeg har teamviewer også

Om jeg hadde bodd nær deg kunne jeg hulpet deg. Jeg bruker ikke teamviewer og vet ikke hva det er.

1. Last ned alt på nytt for Windows 7.
  2. Les veiledningen på XAMPP siden på nettet og eventeulet de readme filer som følger med plattformen.

Så vidt jeg minnes hadde jeg noen minutters problemer, men fant løsningen på nettsiden. Les hva som står på denne

http://www.apachefriends.org/en/xampp-windows.html

siden. Så vidt jeg minnes var alt det jeg trengte for å få alt til å virke. Det kan være my å lese der. Jeg skannet innholdet og fant fort det jeg trengte den gang.

Var ikke vanskelig den gangen.

Litt utenomsnakk. Trenger du en testserver, eller skal du bruk din egen Pc som en webserver? Jeg bruker mine webservere som testservere ved å kun gi adgang til min egen Ip i .htaccess. Det er et par linjer som kan kommenteres ut når hele verden skal ha adgang. Du kan også gi dine venner adgang på samme måte. På den måten får du en testserver på nettet. Jeg vet ikke om Xampp kommer med PostGreSQL. Personlig ville jeg foretrekke PostGreSQL fremfor MySQL. Jeg har en amerikansk hoster hvor jeg kan velge mellom MySQL og PostGreSQL. Med noen museklikk kan jeg også velge hvilken php versjon jeg skal bruke. Jeg kan overskrive dette på mappe nivå med en ny linje i .htaccess.

Personlig ville jeg heller ikke lastet ned Xampp før der er en stabil versjon av php 6.*. Den kan da ikke være så veldig langt unna. Men jeg får ikke bedre opsjoner på min egen Pc om jeg installerer Xampp der enn jeg har på min webserver som kostet litt over 1000 kroner for 3 års hosting og hvor mange add on domener jeg måtte ønske. Et add on domene er et vanlidg domene for besøkende, men det deler Ip adresse med ditt hoveddomene og ligger fysisk in en undermappe. Jeg trenger ikke Xampp i dag, om jeg da ikke skal ta alt med meg på en bærbar Pc uten Ftp adgang til nettet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+9871234

Jeg vet ikke om du har løst problemet ditt. Siden jeg jobber med PHP og trenger en test server installerte jeg XAMPP på min stasjonære PC og BitNami på min bærbare. Jeg hadde ingen problemer med å komme inn på phpMyAdmin på XAMPP installasjonen.

Les mer her: http://oopschool.com/phpBB3/viewtopic.php?f=11&t=174&p=209#p209

Du skal også være oppmerksom på at BitNami bruker PostGreSQL som database plattform og der følger ytterliger programvare som for eksempel ImageMagic med BitNami pakken.

Relatert tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1315020

Lenke til kommentar

Ikke løst ennå.

Funker fortsatt ikke

Har fått enda et problem.

Har Netbeans som jeg bruker til SQL og PHP men da må jeg gjøre små endringer på php.ini men nå får jeg ikke stoppet på kontroll panelet. Har du mulighet til å fjernstyre meg?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ikke løst ennå.

Funker fortsatt ikke

Sjekket du den første lenken ovenfor.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Noter telefon nummeret mitt. Jeg sletter det om 5 minutter. Ring meg om du har problemer. Stå på XAMPP sin side http://www.apachefriends.org/en/xampp-windows.html#522 om du eventuelt ringer.

Har du installert alt riktig, og fått et XAMPP Control Panel ikon på skrivebordet må du sørge for at Apache og MySQL er startet. Deretter peker du nettleseren din til http://localhost/ som nå skal omdirigere deg til http://localhost/xampp/

Nede til venstre på menyen under tools logger du inn på phpMyAdmin.

Lenke til kommentar

Er på skolen men har du noen fjernstyringsprogrammer så kan du ta over kontrollen fra pcen min. Jeg har brukt Teamviewer og den er veldig bra program.

Har du msn messenger?

Eller skype?

Bor i Oslo

Finner ingen versjon til Win 7 64 Bits

Ikke løst ennå.

Funker fortsatt ikke

Sjekket du den første lenken ovenfor. Hvor bor du? Ring meg eventuelt på

Endret av corsa91
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Les redigert innlegg ovenfor. Nei jeg bruker ikke fjenstyring heller ikke msn eller skype. Mine barn bruker det. Alt tar plass.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Siden du bruker en skole Pc, kan ikke noen av applikasjonene / mapper etc. være blokkert slik at du ikke får tilgang? Har du administrator rettigheter til Pcen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg installerte 32 bits versjonen. De skjermdump bildene er korrekte.

Har du et

XAMPP Control Panel Application

på skrivebordet. Hvis ikke gå til mappen du installerte xampp og send en snarvei for det til skrivebordet. (Høyreklick + Send til + Skrivebord + Lag snarvei).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

ok men skal ikke jeg ha 64? Har 64 operativssystem

De nyeste operativsystemene. Det kan være for tidelig å bruke dette. Et 64 bits operativsystem har mye større minneadresserings område. 32 bit 4 Gb adressering. 64 bit langt større.

Viker utemerket hos meg, men jeg ville han / hun skulle gå inn via velkomst siden + ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...