Gå til innhold

Muslimdyrkerne - kjører de landet rett i dass?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor stor er Norges befolkning kontra andelen fremmedkulturelle? 11.5% er av utenlandsk opphav

 

Hvor stor er Oslos befolkning kontra andelen fremmedkulturelle?

Ca. 25% er av utenlandsk opphav

 

Hvordan ser befolkningsutviklingen ut? Kan vi ta i mot ubegrenset mange fremmedkulturelle? Er det ønskelig? Vanskelig å si i Belgia er 25% av alle personer født i 2009 barn av innvandrere, vil anta litt mindre her i Norge, men innen en generasjon kan 20-30% være fra andre land enn Norge. Om det er ønskelig kommer helt ann på hvem du spør, men jeg vil tro, nei blant de fleste.

 

De skolene der alle barna er fremmedspråklige, i Oslo, tror virkelig noen at disse barna ikke blir voksne? Hvordan kan man da avfeie ethvert argument om at Oslo kommer til å bli en islamskdominert by i fremtiden?

Ja og tviler på at noen ikke tror Oslo blir det, men f.eks SV vil nok nekte for det for å holde de få prosentene de har oppe.

Endret av Geeder
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor ikke en sentral politiker (utenom FrP, så det kan bli tatt seriøst) har stått rett opp og ned og sagt at innvandringen i Norge og i Vesten er totalt feilet. Når skal de tørre å si ting som de er, uten å bli kalt rasister?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Veien til helvete er brolagt med gode intensjoner...

 

Veldig synd for de mange flotte menneskene som kommer hit for å få et nytt og bedre liv. Det er ALT for mange som ødelegger.

 

Når skal vi innse at flerkulturelle (ikke fler-etniske) samfunn er et fullstendig feilslått eksperiment? For at et samfunn skal fungere må befolkningen ha en noenlunde homoogen kultur. Blir det for store forskjeller i levesett og moral bryter velferdssamfunnet sammen.

 

Huff og huff...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

På hvilken måte dyrker jeg muslimer? Jeg er for å la muslimer bo i landet, akkurat som jøder, kristne og ateister. Fordi jeg ikke bryr meg om religion. Jeg er ateist. Gjør det meg til en dyrker av muslimer? Eller er det det at jeg ikke angriper muslimer som folkegruppe du egentlig kritiserer? Senest i dag har jeg tilbrakt dagen med innvandrere, noen av de muslimer. Hva så? Skal jeg ikke få lov til det? Skal du kaste ut vennene mine? Hvorfor det, hva galt har de gjort, hva har de gjort mot deg?

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Flere enn meg som ser Ironien i Ideals profilbilde? Hvilken kultur er du skeptisk til igjen?

Huff, det ble kanskje litt mobbing, men litt må mann tåle! Jeg tror mye av problemet er at mesteparten av våre nye landsmenn kommer fra steder med lavere "levestandarder" i småbyene, tettstedene og tilogmed byene enn det vi har her i Norge.

 

Levestandard måler jeg i tilgang til skole, lege, mat, transport og komunikasjon. Samtlige av disse faktorene må bindes opp i en hvis økonomi. Det vil si at vi har et jevnt tilskudd av husholdinger i Norge, som vi nesten garantert kan si at tilhører en lavere økonomisk "klasse" enn gjennomsnits Ola Nordmann.

 

Da er det ikke unaturlig at man ser en "opphoping" av invandrere i de områdene der det er lave bo-kostnader.En annen faktor er at det må være mange ledige jobber, som en fra lavere økonomisk "klasse" dekker spesifikasjonene til. Begge disse faktorene er ganske grunnleggende for hvor en invandrer i Norge vil velge å bosette seg.

 

Dette er selvfølgelig i nærheten av store byer, da store byer har et større jobb hirarki en mindre befolkningsteder. Hiriarkiet i storbyen har altså både flere lønnstrinn og antall stillinger per lønnstrinn en resten av landet.

 

At Ola Dunk da må bo sammen med invandrere er ikke så uforståelig. Problemet er jo at dette er en ekstremt dårlig hådtering av en så stor gruppe ny-nordmenn! De er jo tråssalt grunnen til at vi har positiv befolkningsvekst(noe som jeg er litt uenig i meg selv om er bra). Disse menneskene kommer til Norge for å leve trygt, for å puste og leve er gratis. Det som skjer er at de kommer til et samfund som er kalibrert utifra en høyere levestandard og økonomisk klasse. Og det er ikke gratis i det hele tatt, det koster ekstra mye energi.

 

Stor oppsamling av innvandrer kultur er derfor umulig å hindre. Et folk innenfor en kultur vil uansett søke å leve i nærheten av hverandre. Eneste løsning jeg ser er å tvangs spre fremmedkulturen utover i norge, sånn at fremmedkulturen kan inntegreres i den norske kulturen(systemet).

 

Jeg er enig at alle mennesker fortjener å leve et liv og at det derfor er en plikt for Norge å ta imot mennesker som risikerer å dø i hjemlandet sitt. Man har også krav på en del "menskeretigheter". Norge er et ekseptionelt bra sted for dette. Problemet er at det faktisk er forskjell på en Norsk statsborger og en som ikke er det. Rett og slett fordi den norske statsborgern er regnet med i det programerte samfundet Norge(som har en viss levestandar og en viss styrke på økonomien sin. Når det som blir å regne med som "en ny hustand med en gjennomsnitslig lavere økonomi" kommer inn i det systemet, forstyrrer det balangsen litt. Når mange hustander kommer, forstyrrer det mye. Forstyrrer helt til systemet kolapser.

 

Dette er en usunn måte å øke befolkningen i et system, eller et land om du vil, la oss si Norge. En sunn måte å øke befolkningen i et system er å la befolkningen vokse opp innenfor systemet, for å da høste de goder og bli opplært i hvordan du skal klare å følge systemet (utdanning, jobb, inntekt).

 

Det å si at man må følge systemet, kan godt være et vestlig synspunkt. Men følger man ikke systemet så ender man faktisk nesten garantert opp på bunn av systemet. Dette er uansett hvor hardt man faktisk kan prøve å følge dette systemet.

 

Jeg syns Norge burde starte å si nei til mange flere asyl søknader, nettopp på grunn av at det forstyrrer systemet. Når vi er så heldige at vi er norske statsborgere, burde vi heller gjøre en innsats for å heve levestandarden i andre land til norsk nivå, så alle kan ha det slik som oss i sitt eget land og kultur. Veldig naivt sagt, men jeg synes ikke det er mer en det vi har moralsk krav på å gjøre.

 

dette ble veldig mye lenger enn planlagt

Endret av Admiral1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

På hvilken måte dyrker jeg muslimer? Jeg er for å la muslimer bo i landet, akkurat som jøder, kristne og ateister. Fordi jeg ikke bryr meg om religion. Jeg er ateist. Gjør det meg til en dyrker av muslimer? Eller er det det at jeg ikke angriper muslimer som folkegruppe du egentlig kritiserer? Senest i dag har jeg tilbrakt dagen med innvandrere, noen av de muslimer. Hva så? Skal jeg ikke få lov til det? Skal du kaste ut vennene mine? Hvorfor det, hva galt har de gjort, hva har de gjort mot deg?

 

Knukket nesen min 2 ganger. Ranet venner og veninner, ødelegger roen i klasserommet...ro og orden er et fremmedord på skolen, slåssing i kantinen, slåssing med lærere og medelever og hverandre for den saks skyld, ødelegger stemmningen på byen, trasher fester jeg er på, stjeler alt fra skotøy til Ipoder osv

 

Jeg var for noen år tilbake svært innvandrervennlig, det er jeg mildt sagt ikke lenger. Er også jævlig irriterende når de sier rett ut at Norge sammen med Europa er fucked, om 50-100 år er det de som er i flertall.

 

Noe må faktisk gjøres...

Endret av Nektard
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ranet venner og veninner, ødelegger roen i klasserommet...ro og orden er et fremmedord på skolen, slåssing i kantinen, slåssing med lærere og medelever og hverandre for den saks skyld, ødelegger stemmningen på byen, trasher fester jeg er på, stjeler alt fra skotøy til Ipoder osv

Det du beskriver der, er en hvilken som helst pøbel med behov for hjelp - og ikke en typisk innvandrer/muslim/eller hva vi nå skal kalle dette dere frykter sånn.

Prøv nå, se mennesker og ikke folkegrupper.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Typisk at man skal komme med bortforklaringer.

Når det er gruppehat man snakker om, så kan man ikke bortforklare det med at "dette er enkeltmennesker" og så videre.

Det er jo pussig da, at man skal kunne dømme noen for rasistisk motivert vold i Norge, da er det ikke snakk om enkeltmennesker?

Gjelder dette argumentet kun en vei?

Er det slik du mener da, "jonlem", at det kun er hvite som kan være rasistiske mot muslimer?

Mener du i fullt alvor, at når de lærer ungene sine til å denge folk som har salami på brødskiva, så er det ikke begrunnet i rasisme og hat!?

 

Det er selvfølgelig ikke slik "jonlem" sier, selvfølgelig er ÅRSAKEN til at de gjør dette, at de er HATEFULLE OG RASISTISKE mennesker.

Men av en eller annen grunn, så får man ikke lov til å påpeke muslimenes ekstremt rasististiske holdninger, hvorfor?!

Hvorfor får man ikke lov til å påpeke at muslimene er så fulle av hat og fordommer?

Hvorfor er det ikke lov å snakke om akkurat det, uten å bli latterliggjort og beskyldt for å være rasist eller lavt utdannet?!

 

Muslimene er den mest hatefulle og fordomsfulle grupperingen i Norge i dag, likevel snakker man hele tiden om at nordmenn må slutte å være rasister.

Hvorfor er muslimene så utrolig opptatte av å spre hat og fordommer mot nordmenn!?!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Knukket nesen min 2 ganger. Ranet venner og veninner, ødelegger roen i klasserommet...ro og orden er et fremmedord på skolen, slåssing i kantinen, slåssing med lærere og medelever og hverandre for den saks skyld, ødelegger stemmningen på byen, trasher fester jeg er på, stjeler alt fra skotøy til Ipoder osv

 

Isåfall må jeg nok ta en alvorsprat med de vennene mine... har de virkelig stått bak alt dette?

 

Jeg var for noen år tilbake svært innvandrervennlig, det er jeg mildt sagt ikke lenger. Er også jævlig irriterende når de sier rett ut at Norge sammen med Europa er fucked, om 50-100 år er det de som er i flertall.

 

Noe må faktisk gjøres...

Disse konspirasjonsteoriene har regjert Europa i hundrevis av år. Alltid er det en folkegruppe som er en "trussel" mot vår vestlige sivilisasjon. Jøder, tatere, afrikanere, osv. Men hva kan man forvente da, når Vesten står ansvarlig for en haug kriger som skaper millioner av flyktninger? De fleste av verdens flyktninger ender opp i naboland (f.eks afghanske flyktninger i Iran), men NOEN må faktisk ende opp i vestlige land. Om dere ønsker færre av de, vel, gjøre noe for å stoppe Vestlige kriger da vel! Trekk soldatene ut av Afghanistan f.eks.

 

Personlig bryr det meg midt der ryggen skifter navn hvilken hudfarge eller religion folk har. Det er klasseskiller som skaper bøller. Og innvandrere har blitt en ny underklasse i Norge. Fattige er mer kriminelle enn andre. Fattige innvandrere er mer kriminelle enn rike innvandrere. It's the law of capitalist nature.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Typisk at man skal komme med bortforklaringer.

Når det er gruppehat man snakker om, så kan man ikke bortforklare det med at "dette er enkeltmennesker" og så videre.

Det er jo pussig da, at man skal kunne dømme noen for rasistisk motivert vold i Norge, da er det ikke snakk om enkeltmennesker?

Gjelder dette argumentet kun en vei?

Er det slik du mener da, "jonlem", at det kun er hvite som kan være rasistiske mot muslimer?

Mener du i fullt alvor, at når de lærer ungene sine til å denge folk som har salami på brødskiva, så er det ikke begrunnet i rasisme og hat!?

 

Det er selvfølgelig ikke slik "jonlem" sier, selvfølgelig er ÅRSAKEN til at de gjør dette, at de er HATEFULLE OG RASISTISKE mennesker.

Men av en eller annen grunn, så får man ikke lov til å påpeke muslimenes ekstremt rasististiske holdninger, hvorfor?!

Hvorfor får man ikke lov til å påpeke at muslimene er så fulle av hat og fordommer?

Hvorfor er det ikke lov å snakke om akkurat det, uten å bli latterliggjort og beskyldt for å være rasist eller lavt utdannet?!

 

Muslimene er den mest hatefulle og fordomsfulle grupperingen i Norge i dag, likevel snakker man hele tiden om at nordmenn må slutte å være rasister.

Hvorfor er muslimene så utrolig opptatte av å spre hat og fordommer mot nordmenn!?!

Alle raser inneholder rasister og minoritet raser kan vaere de mest rasistiske. Forskjellen er at majoritet rasene holder kortene, minoritet rasene er ikke arbeidsgiverne som kan diskriminere mot deg eller ringe politiet fordi noe av "dem" gikk forbi huset ditt.

 

Min bestefar var en innvandrer til innvandrelandet mitt her i USA og elsket det gamle landet helt til det siste dagen han levde og kritisert sitt nytt land ofte. Forskjellene mellom innvandrer til USA og innvandrer til norge er mange men jeg mener hovedgrunnen at integreringsprosessen er bedre i USA er at min bestefar ikke valg om integrering, han maate finne jobb eller sulte. Dette krever at man integrere seg godt nok aa finne jobb og uten kontakt med de forskjellige sidene saa er integrering umulig. Til den graden at de sidene segregeres saa oeker misforstaaelser og konflikt.

 

Et spoersmaal for dere nordmenn- Frykter dere hvis muslimene fikk politiske makt?

Lenke til kommentar

Du ser også det i f.eks USA. Det blir ekstra tydelig der ettersom det er så enorme forskjeller. Marginaliserte mennesker er oftere kriminelle mennesker, noe som skaper en selvforsterkende spiral. Bare se på antallet svarte menn i fengsel...

 

Det finnes mere hvite enn svarte i amerikanske fengsler. Det er ikke slik at innvandrer til USA er mer kriminelle enn de som har bodd der i mange generasjoner. Du har rett likevel at folk som blir diskriminert og ikke har de samme sjanser som andre har mere problemer enn de som faar deltar i samfunn. Jeg tror ikke de fleste nordmenn forstaar at de er priviligerte fordi de har saa mange fordeler til fattige innvandrer, selv de som oensker aa bli helt norsk (noe som er umulig i norsk kultur)

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg er enig i trådstarters observasjoner. Dette stemmer godt med mine og mine barns erfaringer med muslimer.

Muslimene på skolen der barna mine går er i kraftig mindretall, men skaper flertallet av situasjoner.

 

Jeg viser også til denne artikkelen i Aftenposten som meget godt beskriver det som er i ferd med å skje i Oslo.

 

Jeg håper virkelig at dette blir et tema i samfunnsdebatten og ikke skjøvet under teppet slik det er blitt gjort i Sverige.

 

Det tragiske er at man blir stemplet som rasist og innvandrerfiendtlig så fort man nevner dette, slik vi oppfatter det, problemet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...