DrSpawn Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 (endret) Kom over denne lampeskjermen på et loppis, den bare skrek om å bli et mini-ITX kabinett! :wink: Har sittet å tegna en stund å kommet frem til en omtrentlig løsning på plassfordelinga. På dette bildet har jeg ikke tegna inn HD, CD, PSU eller FM sender enda, men den viser ca hvor stor den blir. Planen er å lage den så trådløs som mulig, har bestillt FM sender (byggesett) til trådløs overføring av lyd. Ellers skial den ha W-lan og trådløst mus/tastatur. Da sitter jeg kun igjen med strøm og VGA kabel. Jeg skal benytte et 55w PSU fra databutikken.com da dette ikke har vifte. HW Specs: EPIA 800Mhz Mini-ITX 256Mb RAM 5Gb 2,5" HD W-lan Trådløst mus/tastatur Tray-in "slimline"CDROM FM sender 89-107mhz Kommer med opdatering etterhvert som prosjektet skrider fremover! -Satte igang på verkstedet idag! :smile: REDIGERT: Ups! Bildene lå visst lokalt! Nå skal alt fungere litt bedre, takk for at du sa ifra! Endret 12. juli 2004 av DrSpawn Lenke til kommentar
oBoN Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 fint at bildene dine funker da Lenke til kommentar
DrSpawn Skrevet 14. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2003 (endret) Har kommet et stykke på vei med modden nå, har egentlig bare siste finish igjen. Her er et oversikts bilde over innmaten, i tilleg kommer en USB w-lan box og sender/mottaker for tastatur/mus. "Skallet" må pusses, jeg skal ha alu finish! -Slitsomt! Regner med å ha det meste klart til i kveld, har vært å shoppa de siste delene på Clasern' så nå er jeg rede! Endret 12. juli 2004 av DrSpawn Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 blir kul lan pc det der bare pass på at den ikke ruller sin vei Lenke til kommentar
zyp Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 hvor fikk du tak i den FM senderen? vil ha en slik jeg og Lenke til kommentar
StianGran Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Blir skikkelig stilig da Bare lurer, hvor mye koster den hardwaren du liste opp der først? Lenke til kommentar
DrSpawn Skrevet 14. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2003 FM Senderen har jeg bestillt fra Cana Kit i USA, de har sinnsykt mange kule byggesett. Man kan også bestille ferdig sammensatt, men det er jo ikke noe gøy da! Slipper toll på dem også hvis de koster under 500, dro ned til tollvesenet og sjekka. Lenke til kommentar
DrSpawn Skrevet 14. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2003 Blir skikkelig stilig da Bare lurer, hvor mye koster den hardwaren du liste opp der først? Jeg har nettop bytta ut ITX kortet fra en annen MultiMedia maskin så det hadde jeg altså liggende, samma gjelder RAM og HD. CD rom må jeg kjøpe koster ca. rundt 500,- tastatur/mus 500,- w-lan 500,- Fm sender 300,- pluss endel smådeler blir det rundt sånn ca 2000,- -Ikke så verst for en så kuul PC! Lenke til kommentar
Fjøslukt Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 To ord: Helt rå!! Slår jo nesten våre case-mod også Skikkelig stilig... Lenke til kommentar
DrSpawn Skrevet 15. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2003 (endret) Kommet et stykke lenger! Her har jeg installert kald katode Her er den stort sett ferdig, mangler et par småting inne i selve maskinen, men ellers....... Skal hente resten av delene i idag, men w-lan får vente, for dyrt! Prøver å få opp en side etterhvert med endel bilder + en enkel beskrivelse av det hele Komentarer? Endret 12. juli 2004 av DrSpawn Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 den var skikkelig rå! helt nydelig! men hva er den antenna til?? Lenke til kommentar
StianGran Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Den blei jo bare rå da Mye stiligere enn jeg hadde trodd først, den blå katoden gjorde seg skikkelig godt den var skikkelig rå! helt nydelig! men hva er den antenna til?? Jeg regner vel med at antenna er til FM-senderen for lyden. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 likte ikke helt selve formen på casen. men ideen var utrolig god og resultatet ble sinsykt kult! all thumbs up! Lenke til kommentar
DrSpawn Skrevet 15. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2003 Takker for den gode responsen! Det varmer mitt hjerte! den var skikkelig rå! helt nydelig!men hva er den antenna til?? -Fm-senderen trenger antenne for å sende signalene ut, dessuten ser det jo litt bra ut da! Den minner meg liksom litt om en robot fra 70 tallet, mangler bare et par hjul! Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Takker for den gode responsen!Det varmer mitt hjerte! den var skikkelig rå! helt nydelig!men hva er den antenna til?? -Fm-senderen trenger antenne for å sende signalene ut, dessuten ser det jo litt bra ut da! Den minner meg liksom litt om en robot fra 70 tallet, mangler bare et par hjul! uhm, har du license til å sende da?? Eller må man ikke ha? Jeg å har tengt på å lage FM sender å koble den til dataen! Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Det der var den mest orginale og omtrent kuleste (no pun intended) case mod'n jeg har sett. Lenke til kommentar
SiS 6326 Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 hmm...når du bestiller fra usa, frakt og slike ting? hvor mye kommer dette på i tilleg til prisen på varen?? Lenke til kommentar
DrSpawn Skrevet 15. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2003 (endret) Takker igjen! uhm, har du license til å sende da?? Eller må man ikke ha? Senderen er temmelig svak, ca 50m rekkevidde under gode forhold, men det kan nok være en grunn til at det ikke selges i Norge! Dessuten passer man jo på å sende på en "tom" frekvens så man slipper å kuppe nabonens daglige radionyheter med lyden av en runde Quake! :smile: hmm...når du bestiller fra usa, frakt og slike ting? hvor mye kommer dette på i tilleg til prisen på varen?? -På varer ca under 500,- slipper man toll hvis man selv møter opp på tollkontoret, når det gjelder frakt kommer den på rundt 100,- litt avhengig av vekt og hvem du bestiller fra. Fra Cana Kit Betalte jeg faktisk bare 75,- i frakt og omkostninger! Endret 12. juli 2004 av DrSpawn Lenke til kommentar
Lars-J Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Nice mod!! Har du stereokoder, eller kjører du mono? Lenke til kommentar
DrSpawn Skrevet 15. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2003 Nice mod!!Har du stereokoder, eller kjører du mono? Den er stereo, helt perfekt signal, totalt krystallklart! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå