Gå til innhold

Mod: RadioSphere!

Anbefalte innlegg

Kom over denne lampeskjermen på et loppis, den bare skrek om å bli et mini-ITX kabinett! :wink:

Lampenet.jpg

Har sittet å tegna en stund å kommet frem til en omtrentlig løsning på plassfordelinga. På dette bildet har jeg ikke tegna inn HD, CD, PSU eller FM sender enda, men den viser ca hvor stor den blir.

cad.gif

Planen er å lage den så trådløs som mulig, har bestillt FM sender (byggesett) til trådløs overføring av lyd. Ellers skial den ha W-lan og trådløst mus/tastatur. Da sitter jeg kun igjen med strøm og VGA kabel. Jeg skal benytte et 55w PSU fra databutikken.com da dette ikke har vifte.

HW Specs:

EPIA 800Mhz Mini-ITX

256Mb RAM

5Gb 2,5" HD

W-lan

Trådløst mus/tastatur

Tray-in "slimline"CDROM

FM sender 89-107mhz

Kommer med opdatering etterhvert som prosjektet skrider fremover!

-Satte igang på verkstedet idag! :smile:

REDIGERT: Ups! Bildene lå visst lokalt! Nå skal alt fungere litt bedre, takk for at du sa ifra!

Endret av DrSpawn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kommet et stykke på vei med modden nå, har egentlig bare siste finish igjen.

Her er et oversikts bilde over innmaten, i tilleg kommer en USB w-lan box og sender/mottaker for tastatur/mus.

radiosphere01.jpg

"Skallet" må pusses, jeg skal ha alu finish! -Slitsomt!

radiosphere02.jpg

Regner med å ha det meste klart til i kveld, har vært å shoppa de siste delene på Clasern' så nå er jeg rede!

Endret av DrSpawn
Lenke til kommentar
Blir skikkelig stilig da :D  :D  

Bare lurer, hvor mye koster den hardwaren du liste opp der først?

Jeg har nettop bytta ut ITX kortet fra en annen MultiMedia maskin så det hadde jeg altså liggende, samma gjelder RAM og HD. CD rom må jeg kjøpe koster ca. rundt 500,- tastatur/mus 500,- w-lan 500,- Fm sender 300,- pluss endel smådeler blir det rundt sånn ca 2000,- -Ikke så verst for en så kuul PC! :lol:

Lenke til kommentar

Kommet et stykke lenger!

Her har jeg installert kald katode

sphere01.jpg

Her er den stort sett ferdig, mangler et par småting inne i selve maskinen, men ellers.......

sphere02.jpg

Skal hente resten av delene i idag, men w-lan får vente, for dyrt!

Prøver å få opp en side etterhvert med endel bilder + en enkel beskrivelse av det hele

Komentarer?

Endret av DrSpawn
Lenke til kommentar

Takker for den gode responsen!

Det varmer mitt hjerte! :lol:

den var skikkelig rå! helt nydelig!

men hva er den antenna til??

-Fm-senderen trenger antenne for å sende signalene ut, dessuten ser det jo litt bra ut da!

Den minner meg liksom litt om en robot fra 70 tallet, mangler bare et par hjul!

Lenke til kommentar
Takker for den gode responsen!

Det varmer mitt hjerte! :lol:  

den var skikkelig rå! helt nydelig!

men hva er den antenna til??

-Fm-senderen trenger antenne for å sende signalene ut, dessuten ser det jo litt bra ut da!

Den minner meg liksom litt om en robot fra 70 tallet, mangler bare et par hjul!

uhm, har du license til å sende da?? Eller må man ikke ha?

Jeg å har tengt på å lage FM sender å koble den til dataen! :D

Lenke til kommentar

Takker igjen!

uhm, har du license til å sende da?? Eller må man ikke ha?

Senderen er temmelig svak, ca 50m rekkevidde under gode forhold, men det kan nok være en grunn til at det ikke selges i Norge! :D

Dessuten passer man jo på å sende på en "tom" frekvens så man slipper å kuppe nabonens daglige radionyheter med lyden av en runde Quake! :smile:

hmm...når du bestiller fra usa, frakt og slike ting? hvor mye kommer dette på i tilleg til prisen på varen??

-På varer ca under 500,- slipper man toll hvis man selv møter opp på tollkontoret, når det gjelder frakt kommer den på rundt 100,- litt avhengig av vekt og hvem du bestiller fra. Fra Cana Kit Betalte jeg faktisk bare 75,- i frakt og omkostninger!

Endret av DrSpawn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...