PreN Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 (endret) Hei. Ja jeg er litt noob. Kan jeg installere 64 bit windows 7/vista på min pc? Jeg lurer på hva det avhenger av. Prosessor: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338084 Hovedkort: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344292 Minne: 2x : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=324986 Skjermkort: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=327330#extra Endret 19. mars 2011 av PreN Lenke til kommentar
claes Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Du KAN, men du hverken trenger eller vil få noe ut av det. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Med bare 2Gb minne passer det bedre med 32bit. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Tja, det er jo absolutt ingen grunn til å ikke bruke 64-bit, hverken ang. pris eller kompatibilitet etc, så hvorfor det skulle "passe bedre" med 32-bit har jeg vanskelig for å se. Gode argumenter bør jo være at hvis du putter inn mere minne får du brukt alt, og at enkelte programmer som er optimalisert for 64-bit kjører mye raskere. Lenke til kommentar
PreN Skrevet 19. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2011 (endret) jeg har 4 gb minne, 2 * 2 = 4 (egentlig 4 * 1) men takk for hjelp Endret 19. mars 2011 av PreN Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 (endret) jeg har 4 gb minne, 2 * 2 = 4 (egentlig 4 * 1) men takk for hjelp Jeg så vist ikke hva du skrev med en gang, klikket bare på linkene uten å lese. 64bit skal fungere greit da. Det jeg tenkte på, men ikke skrev er det kjetilkl komenterte. Endret 19. mars 2011 av arjato Lenke til kommentar
Hans_Henrik Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Enhanced SpeedStep technology, Execute Disable Bit-mulighet, Intel Virtualization Technology, Intel 64 Technology, Enhanced Halt State (C1E), Intel Thermal Monitor 2 Intel 64, yup. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Tja, det er jo absolutt ingen grunn til å ikke bruke 64-bit, hverken ang. pris eller kompatibilitet etc, så hvorfor det skulle "passe bedre" med 32-bit har jeg vanskelig for å se. Gode argumenter bør jo være at hvis du putter inn mere minne får du brukt alt, og at enkelte programmer som er optimalisert for 64-bit kjører mye raskere. snu heller utsagnet. Der finnes ingen grunn for å bruke 64-bit. Svært få grunner til å måtte ha mere enn 4 GB minne.. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Tja, det er jo absolutt ingen grunn til å ikke bruke 64-bit, hverken ang. pris eller kompatibilitet etc, så hvorfor det skulle "passe bedre" med 32-bit har jeg vanskelig for å se. Gode argumenter bør jo være at hvis du putter inn mere minne får du brukt alt, og at enkelte programmer som er optimalisert for 64-bit kjører mye raskere. snu heller utsagnet. Der finnes ingen grunn for å bruke 64-bit. Svært få grunner til å måtte ha mere enn 4 GB minne.. Jeg nevnte jo to gode argumenter for å bruke 64-bit. - At du mener at det ikke er noen grunner til å ha mer enn 4GB minne har jo lite med saken å gjøre. Den dagen du ønsker å kjøre f.eks Photoshop eller en annen programvare som er optimalisert foir 64-bit, eller at du av enellerannen grunn ønsker å putte inn mer enn 4GB minne er det jo litt dumt at du valgte 32-bit, siden det overhodet ikke er noen grunn til å _ikke_ velge 64-bit .... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Tja, det er jo absolutt ingen grunn til å ikke bruke 64-bit, hverken ang. pris eller kompatibilitet etc, så hvorfor det skulle "passe bedre" med 32-bit har jeg vanskelig for å se. Gode argumenter bør jo være at hvis du putter inn mere minne får du brukt alt, og at enkelte programmer som er optimalisert for 64-bit kjører mye raskere. snu heller utsagnet. Der finnes ingen grunn for å bruke 64-bit. Svært få grunner til å måtte ha mere enn 4 GB minne.. Jeg nevnte jo to gode argumenter for å bruke 64-bit. - At du mener at det ikke er noen grunner til å ha mer enn 4GB minne har jo lite med saken å gjøre. Den dagen du ønsker å kjøre f.eks Photoshop eller en annen programvare som er optimalisert foir 64-bit, eller at du av enellerannen grunn ønsker å putte inn mer enn 4GB minne er det jo litt dumt at du valgte 32-bit, siden det overhodet ikke er noen grunn til å _ikke_ velge 64-bit .... Jepp. Skal kjøpe en maskin med 126 GB minne. At der ikke finnes en dritt i verden som krever det er knekkende likegyldig, men jeg har da så mye minne. Jeg sa der ikke er noe som krever 64-bit enda. Det vil komme, men enda er der ikke noe på desktoppen som krever det. Den dagen der finnes et program jeg har bruk for og som kun kjører 64-bit, da skal jeg over på det for fulle mugger. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Jepp. Skal kjøpe en maskin med 126 GB minne. At der ikke finnes en dritt i verden som krever det er knekkende likegyldig, men jeg har da så mye minne. Se der ja, da trenger du jo 64-bit. Jeg sa der ikke er noe som krever 64-bit enda. Det vil komme, men enda er der ikke noe på desktoppen som krever det. Den dagen der finnes et program jeg har bruk for og som kun kjører 64-bit, da skal jeg over på det for fulle mugger. At det ikke er noe (dvs svært lite) som krever det betyr ikke at det ikke er noe som utnytter det. - Det blir jo helt feil tilnærming. - Du har fortsatt ikke kommet med ett eneste argument for å kjøpe 32-bit. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 64Bit os er fremtiden, så bruk 64Bit win/linux os. Har selv 1 win64 + 7stk 32bit + 1 64bit fendora 14, når de 7 32bit maskinene blir oppgradert med nyere hardware, så blir det 64bit os uansett om jeg har brukt for det eller ikke. Hvor mange år tror dere at 32bit vil være i salg? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 At det ikke er noe (dvs svært lite) som krever det betyr ikke at det ikke er noe som utnytter det. - Det blir jo helt feil tilnærming. - Du har fortsatt ikke kommet med ett eneste argument for å kjøpe 32-bit. Jeg trenger jo ikke argumentere det da alt av programmer som kjøres på desktoper er 32-biter programmer. De må faktisk emuleres på et 64-bit system for å bli kjørt. Men den dagen der kommer et program jeg har behov for som KUN kjører på et 64-bit os, så må man skifte. Jeg kan nevne i fleng programmer som på serversiden kjører kun 64-bit os, men det er ikke diskusjonen her. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Jeg trenger jo ikke argumentere det da alt av programmer som kjøres på desktoper er 32-biter programmer. De må faktisk emuleres på et 64-bit system for å bli kjørt. Vel dqa er det faktisk ganske enkelt slik at du tar feil. Jeg kan nevne et meget åpenbart eksempel som jeg dro frem i min første post, nemlig Photoshop. Photoshop kjører betydelig raskere i 64-bit enn i 32-bit, og det finnes selvsagt flere 64-bit optimaliserte programmer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Ja photoshop kjører jo ikke lengre på 32-bit... Selvfølgelig kjører programmer som er laget for 64-bit bedre på 64-bit, men der er enda INGEN programer som KREVER 64-bit og KUN 64-bit for å virke. Teoretiske økninger er ikke det samme som praktiske økninger. Inntil det blir forandret...... Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Teoretiske økninger er ikke det samme som praktiske økninger. Inntil det blir forandret...... Du har åpenbart ikke prøvd forskjellen på 32-bit og 64-bit photoshop. - Det sier seg jo egentlig selv, siden du personlig ikke "trenger" noe annet enn 32-bit ... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Teoretiske økninger er ikke det samme som praktiske økninger. Inntil det blir forandret...... Du har åpenbart ikke prøvd forskjellen på 32-bit og 64-bit photoshop. - Det sier seg jo egentlig selv, siden du personlig ikke "trenger" noe annet enn 32-bit ... Er vel ikke vanskelig å forstå. Jeg bruker ikke photoshop. Det lille jeg bruker på manipulering av bilder finnes i Paint.net. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå