sifaz Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 jeg skal kjøpe meg en ny pc. den skal jo være litt gaming men trenger ikke å ha de aller beste delene. kjøre spillene helt greit. budsjett på 10-13000 Lenke til kommentar
yrian90 Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 du får nok en high end pc med et budsjett på 10k Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Noe ala dette?? Støtter dette. Tror jeg hadde slengt på en eksta 4GB for en såpass sterk gaming rig siden det tross alt bare koster 350kr ekstra. 4GB holder på det meste - men ikke alt, og gir deg også litt ekstra fytelse i generell bruk pga. mer kan caches i superfetch. Sjermkortet er litt smak og behag. Både ATI (eller AMD om man skal være helt korrekt) og Nvidia har gode skjermkort i det prissjiktet. Om du vil ha noe dyrere enn dette forslaget så er det skjermkortet du bør øke på (dog det i forslaget er bra for det meste nå til dags) - eller evt. investere i en liten 60-80GB SSD til operativisystemet for å ha en supersmooth opplevelse i generellt bruk. -Stigma Lenke til kommentar
Mathias-S Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Noe ala dette?? Dette er et bra oppsett, og støtter også posteren ovenfor i at du bør vurdere SSD også. Men jeg anbefaler deg på det aller sterkeste å vurdere et annet kabinett, for eksempel Cooler Master 690 II Advanced. 6970 er nemlig et spesielt langt grafikkort og du vil nok få problemer med å få det inn i et Antec Nine Hundred. Lenke til kommentar
sifaz Skrevet 17. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2011 du får nok en high end pc med et budsjett på 10k tips om noen pcer jeg kan kjøpe meg? Lenke til kommentar
konrad_91 Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 oppsettet til vidarkri er bra. men sleng på en ssd og 8 gig ram, og ikke kjøp windows, last det ned, så har du en veldig bra pc til rundt 10k hvis du vil bruke litt mer penger, burde du oppgradere skjermkortet til et gtx 580: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=617147 da vil pcen komme på rundt 12k Lenke til kommentar
Johnny_B Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Jeg har ikke noe spesielt til overs for Microsoft. Men piratkopiering ville jeg ikke oppfordret til. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 oppsettet over her, en modulær psu hadde jo vært kjekt ssd også. Ellers ser det ut til å være et fint oppsett. Lenke til kommentar
konrad_91 Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Jeg har ikke noe spesielt til overs for Microsoft. Men piratkopiering ville jeg ikke oppfordret til. deg om det. Lenke til kommentar
sifaz Skrevet 17. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2011 Noe ala dette?? den blir jo kanskje litt dyr med 14k. tips om en pc til rundt 8-10K jeg vil bare ha en pc som kan kjøre spillene greit og bråker ikke så mye:) Lenke til kommentar
konrad_91 Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 (endret) Noe ala dette?? den blir jo kanskje litt dyr med 14k. tips om en pc til rundt 8-10K jeg vil bare ha en pc som kan kjøre spillene greit og bråker ikke så mye:) hvis du ser nøye så ser du at det er 9.5k med frakt. 14k er hvis du skal betale kredit/avbetaling Endret 17. mars 2011 av konrad_91 Lenke til kommentar
Pid0s Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Om du vil ha en stille pc ville jeg anbefalt Define R3 Oppsett: Lenke til kommentar
gaasart Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 den blir jo kanskje litt dyr med 14k. tips om en pc til rundt 8-10K jeg vil bare ha en pc som kan kjøre spillene greit og bråker ikke så mye:) Har du tenkt å kjøpe via kreditt/delbetaling? Hvis ikke er prisen småhyggelige 9500,- frakt inkludert. Det du leter etter er Totalkostnad inklusive moms og frakt. Ellers sier jeg som Johnny_B; Microsoft kan være en gjeng sauer, men anbefaler deg likevel å kjøpe lisens. Er du student, så finnes det kanskje tilbud gjennom skolen? Lenke til kommentar
sifaz Skrevet 17. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2011 Noe ala dette?? den blir jo kanskje litt dyr med 14k. tips om en pc til rundt 8-10K jeg vil bare ha en pc som kan kjøre spillene greit og bråker ikke så mye:) hvis du ser nøye så ser du at det er 9.5k med frakt. 14k er hvis du skal betale kredit/avbetaling haha, min feil Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 (endret) Kjøp for all del lisens til win 7. Knall operativsystem i fra Microsoft! Om alle skulle lastet og piratkopiert ville vi hatt det kjipt! Ikke bli en snylter Og for all del, knall oppsett som blir foreslått lenger opp i tråden her Endret 17. mars 2011 av Hyd Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Vil ambefale deg å kjøpe en modulær psu, altså hx eller ax serien fra Corsair. Da kan du bare fjerne de kablene du ikke trenger Lenke til kommentar
sifaz Skrevet 19. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2011 (endret) har fått litt tips om å lage en pc og hvordan syntes dere den er? bråker den litt mye eller hva mer trenger den? windows osv vet jeg at jeg må ha med http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=edit&ShoppingListId=905789 Endret 19. mars 2011 av sifaz Lenke til kommentar
Athey Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 har fått litt tips om å lage en pc og hvordan syntes dere den er? bråker den litt mye eller hva mer trenger den? windows osv vet jeg at jeg må ha med http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=edit&ShoppingListId=905789 Se på oppsettene som folk har skrevet her i tråden din, du Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Det er ingen heksekunst. Hvis oppsettene som er postet her ikke er helt som du ønsker så kan du jo bytte ut til noe annet, men det er nok greit å ta utgangspunkt i et av dem spesielt med tanke på hovedkort, cpu og minne som er satt sammen spesifikt for at de skal være kompatible med hverandre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå