rsagneskar Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 - Hva synnst folk om proteinpulver, funker det? Hvilket bør jeg bruke? - Noen som anbefaler kreatin da? Har hørt att man kan få mage etter att du slutter og bruke de..! :o - Noen som anbefaler GODE program? Jeg har føllt RYP i 6*3 uker nå. - Er det sant att knebøy og markløfft kan gjør deg lavere?? Jeg vil helst ble høyest mulig for og se størst mulig ut:P - Når du tar markløfft, hvor mange cm skal stanga være fra bakken med markløfft? - Hva kan man gjør for og ikke stargnere så fort? - Går det ann og trene smalbenk og bredt grep benk på samme dag, 3 ganger i uka for og trene triceps. - Hvordan ville folk dellt opp treningsdagene? - beste måten og trene triceps på? - Hvorfår forbrenner kroppen mer når man har mer muskler? - Lurt og spise litt sjokolade under trening? hva bør man spise/drikke under trening? - Hvor mye vokser musklene når du slapper av i forholdt til når du såver? vokser musklan når du f.eks. ser tv? - Er ikke karbohydrater ett byggematriale? Lenke til kommentar
pepperkaken Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Du burde nevne hvor gammel du er, hvor høy du er, hvor tung du er osv. Kan ikke svare noe vettugt uten det. Lenke til kommentar
rsagneskar Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 Jeg er 16 år, fyller 17 29.mars. er ca 183 og veier litt under 80 kg benker 70 marker ca130 og knebøy ca 80-90 Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 - Hva synnst folk om proteinpulver, funker det? Hvilket bør jeg bruke? Proteinpulver er proteiner akkurat som vanlig mat. Det er bare en raskere og "bedre" måte å ta dem på. - Noen som anbefaler kreatin da? Har hørt att man kan få mage etter att du slutter og bruke de..! :o Kreatin gjør deg sterkere (til en viss grad såklart). "Problemet" med kreatin er at man reneterer mye vann (som regel 1-3 liter), men dette sprer seg såklart over hele kroppen og jeg så såvidt forskjell. - Noen som anbefaler GODE program? Jeg har føllt RYP i 6*3 uker nå. Stronglift 5x5 er et godt et. - Er det sant att knebøy og markløfft kan gjør deg lavere?? Jeg vil helst ble høyest mulig for og se størst mulig ut:P Det vet jeg ingenting om, har aldri hørt noe om det. Du har sikkert misforstått for det er noen som sier at ryggplatene presses sammen ved mye vekt (stemmer såklart), men det vil ikke gjøre deg lavere. Forøvrig ser du større ut om du er lav enn høy. - Når du tar markløfft, hvor mange cm skal stanga være fra bakken med markløfft? Man løfter fra bakken, dvs at vektene skal hvile på gulvet så hva enn radiusen på vektskivene dine er er høyden. - Hva kan man gjør for og ikke stargnere så fort? Dette vil skje med alle til slutt, du kan prøve noe som kalles Forced Negative Reps (søk det opp) eller du kan trene med litt lettere vekter til du kommer deg videre. - Hvordan ville folk dellt opp treningsdagene? Annenhver dag om det er helkroppsprogram, om det er splitt (1-2 muskelgrupper pr økt) kan du trene hver dag. - Lurt og spise litt sjokolade under trening? hva bør man spise/drikke under trening? VANN!!! - Hvor mye vokser musklene når du slapper av i forholdt til når du såver? vokser musklan når du f.eks. ser tv? Dette er individuelt, men det viktigste er at du har proteiner i magen når du hviler/sover slik at kroppen har noe å ta i fra mens du ikke er i aktivitet. - Er ikke karbohydrater ett byggematriale? Nei, karbohydrater og fett er kun energigivende (hovedsaklig). 1 Lenke til kommentar
HValder Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 - Er ikke karbohydrater ett byggematriale? Nei, karbohydrater og fett er kun energigivende (hovedsaklig). Syns du går litt langt når du inkluderar feitt her, det har såpass mange andre funksjoner mtp. esseniselle feittsyrer osv. Lenke til kommentar
Sacro Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Proteiner er som ham 2 hakk over sier, mat! Viktig for musklene slik at restitusjonen går som det skal. MEN, det er viktig at kostholdet ditt er variert. Du trenger både karbohydrater, fett og proteiner. Anbefaler deg å ta kontakt med butikken som selger dette, eller ansatte på treningssentre som kan hjelpe deg å få en oversikt over hvor mye DU trenger individuelt! Ja du blir faktisk kortere av å trene markløft. Dette fordi leddene i ryggraden din klemmes sammen. Iløpet av natten mens du sover går dette tilbake i normal posisjon igjen og slik skal det være. Om du er nyskjerrig kan du måle høyden din når du står opp og legger deg. Både treningsdager og ikke-treningsdager Morsomt fenomen. Og, helt enig med ham over, feil å dra fett inn som "energigivende (hovedsakelig)". Fett er en utrolig viktig del av kostholdet. Som nevnt, ta kontakt med f.eks. en personlig trener Lenke til kommentar
HValder Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Butikkansatte, personlige trenere osv. er søppel som kjelder på god info, med mindre dei er velkjente og godtatte. Forumet her er heller ikkje nokon god kjelde, sjølv om det er mange folk med forskjellige meininger, erfaringer og gode kunnskaper, er det ingen form for kvalitetssikring her, bortsett frå den vi kjem med sjølv. Anbefalar at du leitar etter svar på spørsmåla dine rundt omkring på internett, samle opp ein stor kunnskapsbase med fleire forskjellige synspunkt og råd, før du til slutt ender opp med ei velinformert beslutning. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 - Er ikke karbohydrater ett byggematriale? Nei, karbohydrater og fett er kun energigivende (hovedsaklig). Syns du går litt langt når du inkluderar feitt her, det har såpass mange andre funksjoner mtp. esseniselle feittsyrer osv. Ja, var der for jeg skrev "hovedsaklig" i parantes Selvsagt har fett viktige funksjoner i kroppen, jeg ville bare fremheve at proteiner, karbohydrater og fett er energigivende, men kun proteiner som brukes som byggesteiner Lenke til kommentar
rsagneskar Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) Hva om jeg forsetter og følle RYP litt til, og kjører smal benk til triceps, funker det bra? kommer jo til og øke lettere i benken da:P eller bør jeg foretrekke andre øvelser til triceps? Endret 8. mars 2011 av rsagneskar Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Bare kjør RYP slik det er, den tar alle muskler i kroppen. Bryst kjører du hovedsaklig for brystmuskulaturen sin del selv om du tar en del på triceps. Tricepspress ligger allerede i programmet og det finnes utallige måter å utføre tricepspress på. Lenke til kommentar
rsagneskar Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 altså ikke kjøre smal benk? Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Stemmer, bare kjør programmet slik det er (evt legg til markløft slik jeg gjorde). Lenke til kommentar
rsagneskar Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 ok:) kjører: - Knebøy - bredt grep benk - yates roing - millitærpress - biceps med EZ stang - triceps press med sånn der tau i maskin - sittups - legg høres dette bra ut?? så lurer jeg på hva man øker mest i styrke av og bruke RYP for idret eller for muskelvekst? og med idret, skal man utføre øvelsene kontrolerte eller raske? Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) Dette høres sikkert forbanna kjedelig ut og sikkert ikke det du vil høre heller, men kjør grunnprogrammet først. Det gir det et solid grunnlag å starte med, EM er litt hardere når den ganger opp 10RM på arbeidssettene videre ut i programmet så begynn med grunnprogrammet du Tror du vil øke mer i eksplosiv styrke med EM framfor Maksimal forbrenning (regner med det var det du mente?). Klokt valg å bytte ut roing med yates-roingen forresten EDIT: Hva er din treningsbakgrunn forresten? Endret 8. mars 2011 av Bordplate Lenke til kommentar
rsagneskar Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 Har seff gjort de for lenge sia:P jeg vil bli STOR og STERK!!!! det jeg vil finne ut av er om jeg børr trene smal benk og bred benk eller triceps press av enn eller anna slag. også om jeg vil øke mye i benk om jeg skal trene RYP for IDRET! har trent litt, så har litt peiling:P Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Vel daså Har ikke kjørt idrettsprogrammet (antar du mener 'Maksimal Forbrenning') så anbefaler EM. Men skal du bli stor og sterk må du også fokusere på kostholdet. Trøkk i deg mat! Prøv å tenk proteiner til hvert måltid og spis variert så du får i det alt du trenger. Lenke til kommentar
rsagneskar Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) ååååh, nei de har fått enn ny RYP program. altså 4*4 gjennom hele desse ukene:) jeg spiser veeeeldig mye:P spiser 7 måltider(med mellomåltid) og trener da RYP 3 ganger i uka. men jeg har tengt litt selv... og fant ut av at jeg vil teste ut og bare kjøre: knebøy med EM benkpress med trening for idret og resten av programme er som EKSTREM MUSKELVEKST programmet.. Derfor jeg kjører Trening for idret på benkpressn er det att der kjører man 4*4 såm da er kunn styrke! Men øker ikke noe spesielt i styrke da, så kjører jeg ett droppsett også for og øke litt i masse, men er egentlig ganske fornøyd med brystene, så gjør ikke noe serlig om jeg ikke øker serlig i brystørelser i 6 uker, sånn att jeg får økt mer i eksplosivitet og styrke:)smart? her er linken til kalkulatoren:P https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1307607 Endret 9. mars 2011 av rsagneskar Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Det er 4x4 på slutten av EM også. Lenke til kommentar
rsagneskar Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 Vet det, men føler at det ikke hjelper så mye med b are 2 uker, og er vansklig og økee når du er inne i 8 reps fasen:P Lenke til kommentar
baguett Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 (endret) Mange her på studioet som småspier sjokolader under trening. også sett en som drikker sånn Tine YT drikker (skal drikker før, under eller etter trening ifølge tine.no) Legger til et spørsmål, hva er Stronglift 5x5? Endret 12. mars 2011 av baguett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå