Gå til innhold

Bruke Dlink router som switch

Anbefalte innlegg

Har Altibox og skal koble til en Nas disk, har sonos fra før og er jo bare 1 tilkobling på Altiboxen, lurer på om kan bruke en trådløs router som switch ?

I tilfelle hva må jeg gjøre for å få det til... er ganske amatør på data så setter pris på om noen har en forklaring som jeg kan forstå ;))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk ruteren som tilkoblingspunkt for alle enhetene så enkelt er det, da får alle enhetene en lokal IP og ruteren en ekstern IP. Du må selvfølgelig koble ruteren til Altiboxen.

nettverk.jpg

Her ser du et eksempel på hvordan du kan koble, internett her blir da din Altibox.

Jeg bruker en svitsj i tillegg til ruteren fordi jeg har flere enn 4 kablede enheter og ruteren har kun 4 porter men takler selvfølgelig mange flere enheter tilkoblet.

Håper dette svaret hjelper deg :)

Lenke til kommentar

Men da blir spørsmålet hvor mange public iper man får fra altibox...

Jeg er for den løsningen som førstemann rådet til. Det er den mest feilsikre. koble altibox inn på "internett"-inngangen på routeren og ALT annet inn via switch-portene på routeren. Ha DHCP påkoblet.

Lenke til kommentar

pc`n er på det trådløse nettverket til altiboxrouteren,det andre er koblet mot D-link routeren, prøver å komme inn på den andre routeren men finner den ikke, prøver å gå inn på den med 192.168.0.1.som er ip-adressa på den, er en D-link 655...

Endret av muller33
Lenke til kommentar

Det forklarte absolutt hvorfor det ikke fungerer...

Du får ikke tak i maskinene bak d-linken når du er koblet på foran d-linken.

Skru av det trådløse nettverket på altiboxen (ikke nødvendig, men da fjerner du en feilkilde til senere) og koble deg til trådløst på d-linken.

Lenke til kommentar

pc`n er på det trådløse nettverket til altiboxrouteren,det andre er koblet mot D-link routeren, prøver å komme inn på den andre routeren men finner den ikke, prøver å gå inn på den med 192.168.0.1.som er ip-adressa på den, er en D-link 655...

Du må koble deg trådløst på D-link så skal du se at du finner Nas'en din.

Om du ser på skjemaet jeg la ut så har du koblet PC'n direkte på internett dvs at du har en ekstern IP du er ikke koblet til D-Link ruteren og vil derfor heller ikke kunne logge deg inn på den.

Søk opp alle trådløse nett og koble deg på D-link'en så løser alt seg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...