Gå til innhold

VM i skiskyting: Jaktstart kvinner og menn 06.03.11

3 stemmer

1. 1. Kan Norge ta gullet i herreklassen?

• Ja
      3
    • Nei
      0
  2. 2. Kan Norge ta gullet i kvinneklassen?

• Ja
      1
    • Nei
      2

Anbefalte innlegg

Søndag er det tid for den tredje øvelsen i VM i Russland. Jaktstarten baseres på lørdagens jaktstart der løperne starter etter tidsdifferansen de kom bak vinneren. Herrene går 12,5km (5x2,5km) med fire skytinger. Kvinnene går 10km (5x2km) med fire skytinger.

Tid for øvelsene:

Menn: 10.00

Kvinner: 12.30

Startlistene:

Menn:

post-61155-0-82230700-1299352333_thumb.png

post-61155-0-29843100-1299352337_thumb.png

post-61155-0-38010800-1299352340_thumb.png

post-61155-0-75695500-1299352348_thumb.png

Kvinner:

post-61155-0-77256400-1299352379_thumb.png

post-61155-0-41411300-1299352394_thumb.png

post-61155-0-83511600-1299352399_thumb.png

post-61155-0-63070500-1299352404_thumb.png

Favoritter:

Herrer:

Arnd Peiffer (GER)

Martin Fourcade (FRA)

Tarjei Bø (NOR)

Emil Hegle Svendsen (NOR)

Kvinner:

Magdalena Nauner (GER)

Kaisa Mäkäräinen (FIN)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har trua på at Bø skal klare å gå inn til gull, selv om Peiffer jammen meg er en sterk kanidat. Men jeg tror mye avhenger av hvor god gli de norske gutta får i morgen. Var det dårlig smøring i dag? Virker litt som samtlige av de norske gutta slet litt i sporet, eller så var det bare Peiffer som hadde utrolig gode ski (og styrke).

Men 4 skytinger, mye kan skje. Det er jo her Norge pleier å vise sin gode sine, mener jeg nå. Håper også og tror at Bjørndalen er klar for revansje, så kanskje han pallplassering på han også?

Blir morsomt å se om Bø tar gullet i morgen og om han i så fall rekke å ta en Northug, som han selv sier han skal gjøre dersom han vinner.

Når det gjelder kvinnene så var det jo litt skuffende løp i dag, men jeg føler generelt at på spring-løpene har de norske kvinnene aldri helt fått det til.

Håpte at Ann-Kristin ville gjøre et bra løp, men gikk ikke helt i dag. Håper hun sparer mye energi til i morgen, og at hun og Tora kan få til hyggelig tid foran fjernsynet i morgen. Gleder meg jeg! :D

Hva tror dere? :)

Lenke til kommentar

Nordmennene har generelt slitt med smøring i Russland. På sisterunden gikk de bra, men det var jo to runder for sent. Peiffer er i en glimrende form samtidig som at han hadde gode ski og løypa passer han meget godt. Fourcade er jo også en jævla god langrennsløper. Om de to fyller i morgen blir det virkelig vanskelig. Bø må i så fall også ha like gode ski og fylle som de andre. La oss håpe han setter i gang med Tarjei spesial i morgen!

Tarjei kan utfordre de to foran. Emil kan også greie det. Han er på skuddavstand.

Lenke til kommentar

Nordmennene har generelt slitt med smøring i Russland. På sisterunden gikk de bra, men det var jo to runder for sent. Peiffer er i en glimrende form samtidig som at han hadde gode ski og løypa passer han meget godt. Fourcade er jo også en jævla god langrennsløper. Om de to fyller i morgen blir det virkelig vanskelig. Bø må i så fall også ha like gode ski og fylle som de andre. La oss håpe han setter i gang med Tarjei spesial i morgen!

Tarjei kan utfordre de to foran. Emil kan også greie det. Han er på skuddavstand.

Både Peiffer og Fourcade kan jo rote det litt til på skytinga da. Nå har jeg egentlig ikke fulgt så godt med på hva de har prestert tidligere i vinter (er først nå jeg har fått tid til se på igjen). De har vel ikke vært med så lenge i skiskytinga? Husker i alle fall ikke noen av dem i OL i fjor. Jeg må innrømme at jeg har fallt litt ut av sporten det siste året grunnet at jeg ikke har hatt så mye tid til å se på.

Det jeg liker med jaktstart at det er så mange skytinger slik at det ikke nødvendigvis betyr noe om han er førstemann ut og har ein del sekunder ned til nestemann. Det er nok en fordel om en er i slaget, men klaffer det ikke med skytinga og ikke går eksepsjonelt raskt i sporet, så er det lett for at seieren ryker.

Emil er jo god kanidat selvfølgelig. Egentlig bedre enn Bjørndalen, virker det som. Bjørndalen er liksom ikke helt der som han var i OL i Torino.

Men Bø ja, håper på en Bø spesial. Det lukter i alle fall pallblassering på denne gutten, han er jo et råskinn! (Han er forresten fra rundt mine trakter. Jeg kjente til at han drev med skiskyting lenge før han ble et navn i skiskytterligaen. Er så utrolig herlig hver gang han gjør det så bra..:)

-

Hva er forresten igjen av renn etter morgendagen, og når? Jeg får det aldri med meg. Hater når det er på ukedager og jeg er opptatt med å vandre på universitetet.

Lenke til kommentar

Øvelsene som er igjen er:

Jaktstart

20/15km

Stafett

Fellesstart

Når det gjelder Peiffer har han kommet veldig den siste tiden. Det har også med at han har truffet formen, men også at løypen i Russland her passer han meget godt. Martin Fourcade har vært med et par år nå. Han har vært en av de beste på ski i hele år, så at han er i toppen er ingen overraskelse. Om jeg ikke tar feil er han vel nummer tre i verdenscupen bak Bø og Svendsen. Fourcade vant vel et gull i OL i fjor om jeg ikke tar helt feil.

Ole har vært mye skadet i år og han en lengre sykdomsperiode. Er derfor han ikke er i den formen han burde være. Tror nok alderen hans har noe med at han ikke kommer seg i form like fort som før etter en syldomsperiode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...