Fatal1tyX Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 (endret) hvis du føler at du trenger ny pc og er ganske oppegående på pc og åssen det funker så er tiden inne får å bygge en selv! nå er det nemmelig supertilbud på www.netonnet.no! jeg bygde pcen min selv, og tjente ca 6500,- istede får å kjøpe en ferdig bygget. bygde pcen til gaming og ga 10000 uten skjerm. her er noen tips til bygging av pc, men ikke veldig mye, du burde gjøre mye research før du bestemmer deg. du trenger: og det jeg valgte til min gaming pc (du må ikke velge det samme som meg jeg valgte dette fordi det var del jeg fikk mest ut av 10000,-) Prossesor: INTEL CORE I7 2600 3.40GHZ 8MB S-1155 RAM: DIMM DDR3 4GB 1333MHZ CL9 (2X2GB) Harddisk: WESTERN DIGITAL CAVIAR BLACK 1TB 7200RPM SATA/600 64MB strømforsyner: CORSAIR TX 850W ATX12V 2.2 / EPS12V cd leser: SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA BULK SVART kabinett: COOLER MASTER FULLTOWER HIGH AIR FLOW 932 EATX BLACK Grafikkort: 2stk Nvidia gerforce gtx 465 sli bridge: EVGA FLEXIBLE 3.5" 2-WAY SLI BRIDGE(denne er bare til å få to grafikkort til å fungere) Hovedkort: GIGABYTE GA-H67A-UD3H H67 S-1155 ATX Du vil også trenge nettverks kort men jeg hadde en usb nettverksadapter fra d link som fungerer like bra:D Skjerm trenger du, trenger ikke kjøpe et skikkelig bra et med engang bruk en noe gammelt noe som du finner fram og kjøp hvis en skjerm kommer på tilbud eller noe, dell ultrasharo til 6000,- er et ny skjerm som støtter 2560x1440 oppløsning som er mye mer en vanlige skjermer:P men se til at skjermkortet/grafikkortet ditt støtter oppløsningen mine grakkort gjør det:P mus og tastatur trenger du også men det har du kansje fra før, razer har veldig gode gaming utstyr. Men dette er bare en liten del av å bygge en pc sjekk ut på nettet hvordan du bygger og også tips til deler youtube er allltid kjekt og ha Endret 1. mars 2011 av Fatal1tyX Lenke til kommentar
ManheiM Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Kunne ikke forstå hvorfor du gikk for 465 i sli, men forsto det når jeg så at prisen var 899 stk på netonnet. Veldig god pris. Men hadde det ikke vært for prisen, ville jeg nok aldri anbefalt noen å gå for nvidia 465. Hørt noen rykter om støy og varmeutvikling. Oppsettet ellers er greit, men hvis det er myntet på gaming ville jeg gått for i5 2500, som yter ca likt som i7 2600 i spill, men en del rimeligere. Ville også gått for en modulær psu, Hx 750/650w. Nettverkskort eller en usb adaptar eller bare akutelt ved trådløst, så det trenger du nødvendigvis ikke nei. Dell ultrasharp er en bra skjerm, men ikke veldig aktuell hvis gaming er eneste bruksområde. Da ultrasharp er beregnet på profesjonell bruk som bildebehandling, videoredigering. Til gaming holder det med en god tn skjerm. Har kommet flere 3d skjermer som har støtte for 120hz, disse er veldig aktuelle gaming skjermer. Lenke til kommentar
Fatal1tyX Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2011 (endret) Kunne ikke forstå hvorfor du gikk for 465 i sli, men forsto det når jeg så at prisen var 899 stk på netonnet. Veldig god pris. Men hadde det ikke vært for prisen, ville jeg nok aldri anbefalt noen å gå for nvidia 465. Hørt noen rykter om støy og varmeutvikling. Oppsettet ellers er greit, men hvis det er myntet på gaming ville jeg gått for i5 2500, som yter ca likt som i7 2600 i spill, men en del rimeligere. Ville også gått for en modulær psu, Hx 750/650w. Nettverkskort eller en usb adaptar eller bare akutelt ved trådløst, så det trenger du nødvendigvis ikke nei. Dell ultrasharp er en bra skjerm, men ikke veldig aktuell hvis gaming er eneste bruksområde. Da ultrasharp er beregnet på profesjonell bruk som bildebehandling, videoredigering. Til gaming holder det med en god tn skjerm. Har kommet flere 3d skjermer som har støtte for 120hz, disse er veldig aktuelle gaming skjermer. Er ikke proff på pc så det er sikkert sant det med dell ultrasharp men gtx 465'ene min funker jævla bra og du trenger ikke og overklokke før du finner et spill som du ikke greir og kjøre fult, mine holder seg på 50 grader med hardgaming på blant annet mafia 2 og battelfield har aldri opplevd at det har blitt mye varmere en 65 grader. Forresten kjøpte jeg vifte controller som jeg kobler til alle viftene mine til 200,- ellerno og da kan jeg styre speeden der så jeg har dem litt høyre en orginalt akuratt sånn at jeg ikke hører noen vifter mens jeg gamer, men grunnen til at jeg valgte så stor strømmforsterker er at jeg fikk den for samme pris som 750w corsair og strøm er jo altid godt å ha;) (tilbud på dustinhome) så jeg er veldig fornøyd. men trur nok en i7 holder lenger enn i5 før jeg må bytte det ut nå skal jeg skafffe meg gaming utstyr trur det blir: Cyborg RAT 7 mus Razer BlackWidow ultimate tastatur logitech g35 headset men vet ikke helt om det er noe bra gaming utstyr da, kansje du veit...? Endret 5. mars 2011 av Fatal1tyX Lenke til kommentar
phlake Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Ville nok kjørt 1600mhz ram også. Corsair xms3. Lenke til kommentar
Fatal1tyX Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2011 (endret) Ville nok kjørt 1600mhz ram også. Corsair xms3. Nye intel prosseror støtter bare 1333mhz trur jeg Endret 6. mars 2011 av Fatal1tyX Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Nye intel prosseror fungerer bare med 1333 De fungerer utmerket på 1600MHz og høyere og for den del. Det kommer an på hva HK'et takler. Lenke til kommentar
phlake Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 (endret) De støtter opp til 2200mhz (O.C), i hvert fall high-end-kortene. Hovedkortet mitt støtter også 1333mhz til vanlig, men jeg kjører 160x18 og kjører cpu på 2,9 (i5-750) og ram på 1600mhz uten problem. Endret 5. mars 2011 av phlake Lenke til kommentar
Fatal1tyX Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2011 (endret) eh nei ikke i7 2600... din gjør sikkert det men den nye moddelen til intel var et "tilbakeslag" på en måte fordi de fant ut at 1600 ikke var nødvendig før senere og da lagde de en sere sånn at det skulle bli billigere... ellerno leste på det et sted husker ikke helt Endret 5. mars 2011 av Fatal1tyX Lenke til kommentar
Fatal1tyX Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2011 på hovedsiden til intel står det klart og tydlig at det ikke støtter 1600mhz ram, men hvis av en eller annen merklg grunn ikke gjør det så burde jeg ha kjøpt 1600 men akuratt nå driter jeg i det fordi man trenger ikke mer en 1333 enda og syntes pcen min er OP nok fra før:P Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Jeg har i7 2600k og rammen min kjører 1600MHz. HK'et støtter opptil 2200MHz. 4 x DIMM, Max. 32 GB, DDR3 2200(O.C.)*/2133(O.C.)/1866(O.C.)/1600/1333/1066 Non-ECC,Un-buffered Memory Dual Channel memory architecture http://www.asus.no/product.aspx?P_ID=HMMvTCuBcZLfu2YL&templete=2 Lenke til kommentar
Fatal1tyX Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2011 (endret) hmm http://ark.intel.com/Product.aspx?id=52213 Memory Types DDR3-1066/1333 står det der da. men veit a faen jeg, men hvis prosseron din ikke støtter 1600 så burde det være sånn at du kan kjøpe et hk som støtter mer også funker det... etter logikk da Endret 6. mars 2011 av Fatal1tyX Lenke til kommentar
Fatal1tyX Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2011 (endret) men det kan jo hende jeg tar helt feil daXD er ikke velidig flink på pc men greide og bygge en på to timer Endret 6. mars 2011 av Fatal1tyX Lenke til kommentar
Fatal1tyX Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2011 (endret) ok hørte med en geek venn, og det funker og få 1600mhz eller større, men da må du jo kjøpe et bedre hovedkort, og hovedgrunnen til at de lagde den nye i7 serien var jo får å spare penger på nettop og kunne bruke 1333mhz, så da er det ikke noe vits å kjøpe den nye serien da kan du kjøpe gamle som funker bedre men er dyrere... desuten støtter ikke windows mer en 1000mhz uanset... (enda)det kan hende dette også er feil, men da kan jo dere hjelpe meg med å forklare detXD Endret 6. mars 2011 av Fatal1tyX Lenke til kommentar
Empathy Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 ok hørte med en geek venn og det funker og få 1600mhz eller større men da må du jo kjøpe et bedre hovedkort og hovedgrunnen til at de lagde 2600 serien var jo får å spare penger på nettop det så da er det ikke noe vits å kjøpe den prossesoren... desuten støtter ikke windows mer en 100mhz uanset... (enda)det kan hende dette også er feil men da kan jo dere hjelpe meg med å forklare detXD Hva faen er det du prater om? Lenke til kommentar
yrian90 Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Okei ikke for å komme her å virke som en jævla idiot, men tror du burde ha satt deg mer inn i dette området om pc før du bestilte dette Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Hvis windows kun støtter 100MHz RAM, hvorfor tror du egentlig at det lages RAM som går på hastigheter som 1600MHz da? Det er jo 16 ganger så mye som windows støtter. Jeg ser liksom ikke logikken i det helt Lenke til kommentar
Fatal1tyX Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2011 (endret) Hvis windows kun støtter 100MHz RAM, hvorfor tror du egentlig at det lages RAM som går på hastigheter som 1600MHz da? Det er jo 16 ganger så mye som windows støtter. Jeg ser liksom ikke logikken i det helt mente 1000mhz sietter på et jævla drit tastatur Endret 5. mars 2011 av Fatal1tyX Lenke til kommentar
Fatal1tyX Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2011 windows støtter mer enn 1000mhz, men bruker ikke mere... Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Jeg ser fortsatt ikke logikken i det, gjør du? Lenke til kommentar
Fatal1tyX Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2011 Okei ikke for å komme her å virke som en jævla idiot, men tror du burde ha satt deg mer inn i dette området om pc før du bestilte dette ja men da burde du kansje si noe da, hva du mener om detta, for du kan ikke komme og si lær deg mer om pc, før du prater om det... og du trenger ikke vite allverdens om pc for og spille på pc. du skulle prøve og ikke være en jævla idiot men da kunne du heller latt være og kommentert da vett ved mindre du veit at det jeg sier er feil men da kan jo du være snill og veilede meg litt, for jeg har jo sagt at jeg ikke er den som veit hvordan alt fungerer. jævla idiot! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå