Populært innlegg AnewZ Skrevet 21. februar 2011 Populært innlegg Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) Ettersom det var ønsket en samletråd om butikker tenkte jeg at jeg like så godt kunne sette i gang å lage en slik tråd, forhåpentligvis vil den også være til hjelp for noen. For all del, kom med tips om hvordan den kan holdes oppdatert, samt om det skal deles opp i kategorier. Starter med fysiske butikker i Norge, setter pris på all hjelp jeg kan få med å utfylle de forskjellige plassene da jeg ikke har kunnskap til alle butikker i alle Norges byer. Oslo: Zara Follestad Høyer S&S The player Tiger of Sweden Filippa K Tatler Gunnar Øye Ferner Jacobsen For Men Acne Volt Freudian Kicks Mark+Brandy Eger Agnar Hagen (sko) Sole Service L'Escalier House Of Scotland Il Pantheon Lacrosse Paleet Gert Vic Aspeli Zenon Grændsens Skotøimagazin (sko) Menswear Garantert glemt noen, så hyl ut de som mangler. Kan selvfølgelig sette de inn i forskjellige kategorier som billig, dyr, sko osv – men til det trenger jeg hjelp. Trondheim: Høyer Johnny Love Brandstad Retro Kleins Bertoni Bogart Cosmo Zara Gunnar Ree Gant Veldig lite peiling på Trondheim, så om noen vil være så snille å hjelpe her, noen viktige jeg glemte? Bergen: Denim Gallery Scabal (Kløverhuset, Lagunen) Volt (Sundt, Lagunen) Denim Gallery (Sundt) Hans H. (Strandgaten, Lagunen) Filippa K (Håkonsgaten) Gant (Strandgaten) Retro (Olav Kyrresgt.) Pepper (Håkonsgaten) Twisted (Håkonsgaten) Acne (Håkonsgaten) Ricco Vero (Småstrandgt, Xhibition, Kløverhuset) T. Michael (Skostredet, skredder) Marlboro Classics (Kløverhuset) Bertoni (Kløverhuset) Weekdays (Olav Kyrresgt) Tilsammans (Kong Oscarsgt) Selected (Telegrafen) Skotøyhuset (Galleriet) Transit (Skostredet) Instinct (Xhibition) Goldfarb (Strandgaten) Igjen hadde det vært fint om noen kunne sagt hva som manglet osv, Dandyvers? Takk til Dandy for oppdatering her. Stavanger: Capone Brandstad Volt Cinnamon Høyer Acne Rolfsen Geddon Pès Roan Gapi Concept Store Top Man Knuts Stitch Vic Selected Nettbutikker er for tiden minst like viktig som fysiske butikker, og for de som ikke bor så sentralt er de nok enda viktigere. Skriver bare ned de jeg kommer på i farten, så får dere fylle på med butikker som er savnet og anbefalinger. Deler opp i noen kategorier, tips til nye kategorier o.l mottas med glede. Samlebutikker utland: Yoox Luisaviaroma Asos Malford of London (slight seconds m.m) Countryattire Tres bien shop Net-a-porter eHABERDASHER A suitable wardrobe Tobi Farfetch My wardrobe Oki-ni Mr Porter Threedifferent Merkebutikker: Ralph Lauren Acne Charles Tyrwhitt Kent Wang Howard Yount Collared greens Smart turnout Hackett TM Lewin Sko: Herringshoes Pediwear Lester Fins Shipton and heneage Slips: Sam Hober The tie bar Beautiesltd The cordial churchman Four in hand (?) Pocket squares: Berg & Berg Kent Wang Klokker: Chronograph Amazon Gnomonwatches Singularstraps (tilbehør) Bagger/vesker/leather goods: Saddleback leather Filson Makr Sokker (): Viccel Målsøm: Modern tailor Tailorstore (norsk) Chester Jeffries (hansker) Streetwear: Revolveclothing Sneaker n stuff CSS Factory 413 Karmaloop Pickyourshoes Grandpa Zoovillage Vox Norske nettbutikker: Heppo (sko) Nelly Follestad HM Freudian kicks Brandos (sko) Miinto Laredoute Ricco Vero Zara Endret 13. januar 2012 av AnewZ 29 Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 God tråd, men jeg hater at gode hemmeligheter blir gitt bort! Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Legg til Mark+Brandy i Oslo. Selv om det teknisk sett ikke er i Oslo så tar det vel 10min ellernoe fra Oslo til Sandvika med toget. Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) Genialt. Glemmer alltid hva nettbutikkene heter, så nå slipper jeg å spørre i Caféen hver gang! Forresten: http://www.brandos.no/ Norsk skobutikk. Forhandler blant annet Loake og Sebago. Endret 21. februar 2011 av DexterMorgan Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Kan legge til http://heppo.no under sko også. Ellers bra initiativ, regner med at thrice får en fin jobb med å oppdatere nybegynner-tråden sin når han er tilbake fra backpacking! Lenke til kommentar
Essem Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) Kan legge til Eger under Oslo. Og Agnar Hagen hvis du skal ha med skobutikker også. Endret 21. februar 2011 av -drugiS- Lenke til kommentar
SML Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Støtter Brandos.no, også www.miinto.no Andre ting som kan være greie er www.Chesterjefferies.co.uk(hansker) www.beautiesltd.com(slips&sløyfer) og sist men ikke minst, www.Saddlebackleather.com Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) Burde legge til Cosmo i Trondheim. I Skien kan jeg i hvert fall anbefale Homleids. Denne butikken har som regel mye bra. Endret 21. februar 2011 av SLIguy Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 21. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2011 Kan legge til http://heppo.no under sko også. Ellers bra initiativ, regner med at thrice får en fin jobb med å oppdatere nybegynner-tråden sin når han er tilbake fra backpacking! Har Heppo på norske butikker med sko i parentes, om det blir flere andre norske nettbutikker som blir nevnt kan jeg flytte Heppo og Brandos over til Sko med (Norske) - men nå blir det så tynt på norske nettbutikker at jeg lar de bare være. Ellers er de andre dere nevnte lakt til førstepost, keep em coming! Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Ah, jeg kikket bare under sko og så den ikke der, og la ikke merke til at den stod lengre nede. Er vel et tegn på at det er leggetid. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Sole Service i Oslo. 1 Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) Net-a-porter.com er verdt å ha med, selv om de tilsynelatende kun tilbyr klær for kvinner. http://www.net-a-porter.com/ Endret 21. februar 2011 av SLIguy Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Er en Zara i Trondheim også. Kan komme med flere etterhvert som jeg kommer på. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Gunnar Ree og Gant i Trondheim er også verdt en titt. Lenke til kommentar
Winston Wolf Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Companys i Bergen har byttet navn til Retro for et par år siden og kjører en mer preppy stil, veldig god butikk. Dessuten kan du legge til Filippa K. i Bergen også, den ligger overfor Fotballpuben. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) Syns ikke det er nødvendig å ta med Zara. Da kan man like greit ta med H&M osv også.. Jeg nevner bare fra hukomelsen nå, siden jeg sitter på iPhonen, men du kan jo ta med Howard Yount, Kent Wang, eHaberdasher, A Suitable Wardrobe, The Cordial Churchman, Collared Greens, Gnomon Watches, Singular Straps, Smart Turnout, Pediwear, Hackett, Charles Tyrwhitt, TM Lewin, Four in hand, Makr og Madova... Det var det jeg husket Kan sikkert komme med mer i morgen når jeg har tilgang på favoritt-listen min på laptopen. Edit: Ser jeg nevnte noen som allerede var skrevet opp, men watteva... Endret 21. februar 2011 av fkm 1 Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 21. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2011 Jeg tok med Zara mest av den grunn at det er så få butikker i Norge, greit nok med HM for det har man over alt. Tok dog med nettbutikken til HM, selv om det kanskje er unødvendig. Har en del av de butikkene der jeg også på favorittlisten min, men det er på min gamle laptop, så det har gått i glemmeboken. Skal legge de inn asap! Resten dere har nevnt er forøvrig lagt til i første post, takker <3 Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Syns ikke det er nødvendig å ta med Zara. Da kan man like greit ta med H&M osv også.. Forsåvidt enig i det, men var skrevet opp under Oslo, så hvis det skal stå der bør det også stå under Trondheim. Lenke til kommentar
Alkaw Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Kjempe bra initiativ Anewz! Syntes forresten tobi.com er verdt å legge til, mye av det samme som Revolve. Lenke til kommentar
Noburu Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Under 'Streetwear' kan pickyourshoes.com fint tas med Bra tråd, btw! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå