Gå til innhold

Lån på halv million- er det mulig?

d-e-x-t-e-r

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du har en månedslønn på ca 14K utbetalt så tjener du mellom 200 og 250 i måneden. Med sikkerhet i bolig vil du nok kunne få lån, men forteller du meg at du eier bolig UTEN å ha belånt den, med din inntekt?

Året tenker jeg du mener. Forøvrig ser det ut som det er farens bolig det er snakk om, ikke trådstarters.

Lenke til kommentar

Det kommer jo annpå hva du skal låne det til, det vil si, hva du mener med "til eget bruk", men hvis du tenker på til bare forbruk så tror jeg ikke det. De færreste forbrukslån er over 250'-300' ut i fra de annonsene jeg ser for det.

Men jeg tror du skal ha vanskelig for å få låne så mye, selv om du skal låne til noe fornuftig som leilighet eller bil.

Men jeg er også nysgjerrig på hva så mye skal brukes til, særlig ettersom det ikke er snakk om å kjøpe bolig, siden det da ville vært med sikkerhet i den kjøpte boligen.

Lenke til kommentar

Det er viktig at du snakker om bankens tjeninger på at du med dårlig økonomi skal få så mye i lån.

Du kan inngå en avtale der du betaler 15.000 Kr. hvert halve år, til lånet er betalt. Avhenger av hva du har i penger, da...

Men for å få til vanskelige forhandlinger og avtaler, så må du få giver til å føle seg heldig som har deg som kunde, og få han til å ha ett ønske om å gi ett så stort lån til deg.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri skjønt hvorfor jeg får alle disse tilbudene om forbrukslån siden jeg ikke har behov for slikt. Disse utlånerne må drive slett research.

festen:

Hvis du skal pakke kofferten og stikke av fra lånene dine så de ikke finner deg bør du ha noe mer enn noen skarve forbrukslån, men det visste du sikkert.

Lenke til kommentar

Det hadde vært fint å levd fett på disse som sender slik reklame, men det er nok vanskelig å ikke bli innhentet. Jeg tror ikke det er så mye som trengs som mange tror for å leve greit i utlandet.

Pengene må være plassert i utbytteaksjer som øker utbyttene relativt ofte. Det kan være noe tilsvarende det et tobakkselskap i vekst var før. I starten, om egenkapitalen bare er noen millioner tror jeg det kan bli magre år, men disse utbyttene ville vokse veldig mye relativt til lønninger over tid og det ville bli mer og mer akseptabelt.

Lenke til kommentar

Tipper man må ty til flere forbruktslån samtidig for å få dette til å gå opp, men det burde ikke være noe problem å skaffe seg. Så kan du leve som en konge i 6-24mnd før du merker at renteutgiftene brenner hull i lomma på deg og du begynner å vurdere å rane banken.

Kort sagt: forbrukslån på 500k er noe av det dummeste jeg kan tenke meg å gjøre. Renteutgifter på rundt 20%, eller 100k i året, 72k etter skattefradrag, eller 6k i måneden. I tillegg har du med en nedbetalingstid på 5år rundt 100k i året, eller 8k i måneden i avdrag.

Mao vil hele lønnen din gå til å betjene dette lånet.

... kjempelurt mao. :D

Lenke til kommentar

http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article2092362.ece

"Flymatsjef stakk av med 134 millioner"

"Flymatdirektøren fikk jobben etter at hun hadde pyntet på CV-en, blant annet ved å vise til 12 års erfaring fra McKinsey. Men ifølge Jyllands-Posten er det ingen i konsulentselskapet som har hørt om henne.

Kvinnen bløffet også om en MBA fra det franske universitetet Insead. Direktøren, som har dansk pass, er nå sporløst forsvunnet, ifølge Ekstra Bladet. "

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hva faen skal du med ett forbrukslån på 500.000? En bankfunksjonær som går med på dette må være spik spenna gæren... Og en far som setter boligen som sikkerhet for deg er hakket verre igjen...

Ta så klapp igjen du! Før du snakker dritt om andres fedre så burde du se på din egen snakketone først. Foreldra dine har nok bomma på å lære deg normal folkeskikk.

Og folkens, hva jeg trenger så mye penger til har dere vel ikke en dritt å gjøre med. Herregud, er det plutselig blitt forbudt å spørre et spørsmål uten å bli stilt tusen spørmål tilbake? Det er noe som heter PRIVATLIV! Ta så respekter det! Og de som svarte fornuftig, takk for det. Har fått med meg at det er dumt å ha et så stort forbrukslån, så jeg får se hva jeg bestemmer meg for..

Lenke til kommentar

Hva faen skal du med ett forbrukslån på 500.000? En bankfunksjonær som går med på dette må være spik spenna gæren... Og en far som setter boligen som sikkerhet for deg er hakket verre igjen...

Ta så klapp igjen du! Før du snakker dritt om andres fedre så burde du se på din egen snakketone først. Foreldra dine har nok bomma på å lære deg normal folkeskikk.

Og folkens, hva jeg trenger så mye penger til har dere vel ikke en dritt å gjøre med. Herregud, er det plutselig blitt forbudt å spørre et spørsmål uten å bli stilt tusen spørmål tilbake? Det er noe som heter PRIVATLIV! Ta så respekter det! Og de som svarte fornuftig, takk for det. Har fått med meg at det er dumt å ha et så stort forbrukslån, så jeg får se hva jeg bestemmer meg for..

a) du har lagt ut spørsmål som gjelder privatlivet ditt på nett

b) han er faktisk hjelpsom, å låne 500k til forbruk er idioti

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...