Gå til innhold

Black refinery - hvordan bygge

Anbefalte innlegg

Har akkurat sortert alle skruene til kabinettet - og får se at den offisielle tråden er lagt ned. Kjedelig.

Kanskje greit med en ny tråd angående selve byggingen - for de som prøver for første gang?

Første problem - psu skal nederst i kabinettet. Monteres med viften ned eller opp? Kanskje det er hipp som happ.

Ned virker logisk i og med at det er huller for utlufting på undersiden av kabinettet der psuen skal sitte. MEN, ser en på et bygg som ble presentert på side 33 med bilder i black refinery tråden så er psuen montert med viften opp - uten at agentspoon kommenterte dette. Da blir jeg usikker...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat sortert alle skruene til kabinettet - og får se at den offisielle tråden er lagt ned. Kjedelig.

Kanskje greit med en ny tråd angående selve byggingen - for de som prøver for første gang?

Første problem - psu skal nederst i kabinettet. Monteres med viften ned eller opp? Kanskje det er hipp som happ.

Ned virker logisk i og med at det er huller for utlufting på undersiden av kabinettet der psuen skal sitte. MEN, ser en på et bygg som ble presentert på side 33 med bilder i black refinery tråden så er psuen montert med viften opp - uten at agentspoon kommenterte dette. Da blir jeg usikker...

Monterer du med vifta ned, så vil den dra inn støv, så jeg ville tatt den opp.

Strømforsyningen skal blåse luft ut bak kabinettet.

Det gjør den uansett om du tar den opp eller ned.

Lenke til kommentar

Har ikke sjekket, men er Black refinery satt opp med Fractal Design Define R3 ?

Der er det et støvfilter som dekker hullet på undersiden.

Monterer du med viften ned, får psu kaldere luft, som vil resultere i mindre viftestøy siden turtallet styres av temp.

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

Har ikke sjekket, men er Black refinery satt opp med Fractal Design Define R3 ?

Der er det et støvfilter som dekker hullet på undersiden.

Monterer du med viften ned, får psu kaldere luft, som vil resultere i mindre viftestøy siden turtallet styres av temp.

Det er satt opp med FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, og OCZ MODXSTREAM PRO 600 WATT PSU.

Her er bildet av det bygget hvor jeg tror psuen er satt feil vei (som sagt på side 33 i black refinery trådenMin lenke).

post-231094-0-78896300-1298186144_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...