Gå til innhold

Android Dual Core-tråden


Tokra

Android dual core  

33 stemmer

  1. 1. Hvilken Dual Core mobiltelefon ville du valgt?

    • Samsung Galaxy S II
      10
    • LG Optimus 2x
      5
    • LG Optimus 3D
      6
    • Motorola Atrix
      4
    • Motorola Droid Bionic
      0
    • HTC Pyramid
      7
    • Venter heller på Nvidia Quad Core
      1


Anbefalte innlegg

Årets CES og MWC viser at dual core prosessorer vil være dominerende innen neste generasjon toppmodeller. Derfor tenkte jeg at det var på tide at vi fikk en tråd med gjennomgang og diskusjon rundt de ulike dual core modellene. Skal prøve å oppdatere denne posten etterhvert som nye modeller kommer.

 

Samsung Galaxy S II

Forventet lansering:

Europa: Februar 2011 Kilde

Norge: Ukjent.

 

Pris: £600(5500 kr) i England Kilde

 

samsung_galaxy_s_ii_official_11.jpg

 

 

Galaxy-S-II-dual-core-processor.jpghttp://www.youtube.com/watch?v=SaHSIpYNnlQ

 

En annen ting som er verdt å merke seg er at Samsung Galaxy S II faktisk har HDMI, men gjennom micro-usb. http://www.youtube.com/watch?v=ZtwTcnR0hqA

 

Prisen i UK ser ut til å bli £600(5500 kroner). Kilde

 

 

 

LG Optimus 2x

Forventet lansering:

Norge: 28.03.2011 Kilde

 

Pris: 4300 kr Kilde

 

Tester: DinSide 5/6

 

101216-lg-optimus-2x.jpg

 

 

 

LG Optimus 3D

Forventet lansering:

Norge: Mai 2011 Kilde

 

Pris: Ukjent

 

LG-Optimus-3D-withlogo.jpg

 

 

 

Motorola Atrix

Forventet lansering:

USA: 1. Mars 2011 Kilde

Europa(UK): 2. kvartal(April-Juni 2011) Kilde

Norge: Motorola er ikke lenger på det norske markedet, men kan være på vei tilbake Kilde

 

Pris: $600(3400 kr) i USA Kilde

 

motorola-atrix-4g-1294335767-725.jpg

 

 

 

Motorola Droid Bionic (merk: Ikke sikkert denne kommer til Norge)

Forventet lansering:

USA: 2. Kvartal (April-Juni 2011) Kilde

Europa: Ukjent

Norge: Motorola er ikke lenger på det norske markedet, men kan være på vei tilbake Kilde

 

Pris: Ukjent

 

motorola-droid-bionic-1294332936-316.jpg

 

 

 

 

Ryktet: HTC Pyramid. En forventet at denne mobiltelefonen skulle vises frem på MWC, men slik gikk det ikke. Så foreløpig er dette bare basert på rykter.

 

Forventet lansering: Ukjent

 

Pris: Ukjent

 

11x02028ubn4htc.jpg

Ryktene sier 1.2GHz dual-core, 4.3" skjerm, 960 x 540 oppløsning. Kilde

 

Til sist tar jeg med en benchmark. Kilde

 

2-15-11-anandtech-smartphone-omap4-benchmark-1297810644.jpg

 

Oppdatering 28/02/11: Lagt med prisinformasjon.

Oppdatering 08/03/11: Test av LG Optimus 2x

Endret av Tokra
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For min del står nok valget mellom Motorola Atrix og Samsung Galaxy S II.

 

Atrix virker til å ha bedre skjerm enn Galaxy S II og har vanlig mini-hdmi utgang, den har også ganske bra batteri.

 

Fordelen med Galaxy S II er at den har større skjerm(hvis en liker stor skjerm), har Android 2.3 fra lansering og låser ikke ned telefonen sin i samme grad som Motorola gjør(eks. i forhold til bootloader).

 

Blir et vanskelig valg. Tror tilgjengelighet(om motorola lanserer i Norge) og pris kommer til å avgjøre valget for min del.

Endret av Tokra
Lenke til kommentar

Den eneste som stikker seg litt ut fra de andre er Atrix pga. ekstrautstyret, men siden eg kommer til å kjøpe en tablet snart tror eg faktisk eg hopper over denne runden mobiler og venter på quad-core. Om eg skulle valgt nå tror eg d hadde blitt Optimus 2X eller Atrix. Liker ikke at Galaxy mangler hdmi og Optimus 3G er bare unødvendig og kommer nok til å koste skjorta.

Lenke til kommentar

Bare for å være litt OT, så lanserte Nvidia quad-core prosessorer basert på arm på MWC. De har allerede levert ut samples til leverandørene slik at om maks ett par måneder vil nye mobiler/bærbare flatskjermer bli lansert med quad-core.

 

Utrolig som mobiltelefonene utvikler seg. ;)

 

http://phandroid.com/2011/02/16/nvidia-quad-core-tablets-in-august-phones-at-christmas/

 

Ut ifra dette så ser det ut til at det forsatt er en stund til en ser quad i mobiltelefoner. Antar at de sikkert vil være dominerende på neste års mobilmesser.

Lenke til kommentar

har LG optimus 3D NVIDIA Tegra 2 prosessor?

 

http://www.amobil.no/artikler/lg_optimus_3d/89804

 

I følge denne artikkelen har den en "Texas Instruments OMAP4, 1 GHz Dual Core" prosessor, dvs. ikke Tegra 2. Men hvis du ser på benchmarken i åpningsinnlegget mitt virker det ikke som dette har hatt særlig negativ påvirkning på ytelsen.

Endret av Tokra
Lenke til kommentar

Noen som vet hvilket merke som er flinkest på oppdateringer? HTC, Samsung, Motorola eller LG?

 

Av erfaring vet jeg at HTC holder mobilene oppdatert i noe under ett år. Har hørt at Samsung ikke akkurat er kjent for å være flinke på oppdateringer. De andre er jeg helt ukjent med.

 

Android 2.4 "Ice Cream" virker til å bli en spennende oppdatering, derfor bør det være en fordel å ha en mobiltelefon som har størst mulig sannsynlighet for å bli oppdatert til 2.4.

Lenke til kommentar

Det hadde vore utruleg fint om du kunne oppdatert første post med "most likely" slepp dato på det forskjellige telefonane?

Gjerne om dei blir sluppet før i feks england, og med nokon gode sider der ein kan bestille dei frå? Hadde vore kjempe fint!

Er vel ikkje noko problem med å importere telefon frå england?

Lenke til kommentar

Det hadde vore utruleg fint om du kunne oppdatert første post med "most likely" slepp dato på det forskjellige telefonane?

Gjerne om dei blir sluppet før i feks england, og med nokon gode sider der ein kan bestille dei frå? Hadde vore kjempe fint!

Er vel ikkje noko problem med å importere telefon frå england?

 

Posten er nå oppdatert med de beste estimatene jeg kunne finne for de forskjellige regionene(for de som ønsker å importere).

 

Skal gå fint å importere fra England, så lenge du passer på at telefonen er uten operatørlås. Husk at du må kjøpe egen norsk ladekabel. Ulempen med å importere at du ikke har samme forbrukerbeskyttelse som du ville hatt hvis du kjøpte i Norge og at den blir en god del dyrere ved at en må betale moms og tollavgifter.

 

http://www.expansys.no/ er franske, men de leverer til Norge. Har selv aldri bestilt der, så kan ikke si noe om hvor bra butikken er.

Endret av Tokra
Lenke til kommentar

Ser ut til at Samsung Galaxy S II kommer til å bli ganske dyr.

 

http://www.androidcentral.com/samsung-galaxy-s-ii-gets-price-and-release-date

 

£600 tilsvarer omtrentlig 5500 kroner. Samtidig må en kompensere for høyere mva og prisnivå i Norge. Skulle ikke overraske meg om den koster minst 6500 kroner i Norge.

 

Hvis dette blir den endelige prisen kan dette fort bli en deal-breaker for meg når det gjelder Galaxy.

 

Får håpe Atrix eller evt. Pyramid får en mer fornuftig pris om de kommer til Europa.

Endret av Tokra
Lenke til kommentar

Ser ut til at Samsung Galaxy S II kommer til å bli ganske dyr.

 

http://www.androidcentral.com/samsung-galaxy-s-ii-gets-price-and-release-date

 

£600 tilsvarer omtrentlig 5500 kroner. Samtidig må en kompensere for høyere mva og prisnivå i Norge. Skulle ikke overraske meg om den koster minst 6500 kroner i Norge.

 

Hvis dette blir den endelige prisen kan dette fort bli en deal-breaker for meg når det gjelder Galaxy.

 

Får håpe Atrix eller evt. Pyramid får en mer fornuftig pris om de kommer til Europa.

Skal sies at siden de linker til, Play.com også har ulåst iPhone 4 til 689 pund, noe som tilsvarer ca 6300 norske kroner. Jeg vil tippe at SGS2 vil lande på rundt 5000, som vel er ca det samme som forgjengeren da den var ny.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...