FredrikJens Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) Jeg håper dette kan bli en stårlende gamer pc! hjelp meg å gjøre den enda bedre! Dette er det jeg tror jeg ender opp på, om ingen av dere har flere ting som kan anbefales/endres? Minne: Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB CL9 Dette har jeg allerede kjøpt. Hovedkort: GIGABYTE Mainboard S-AM3 AMD890FX ATX 3xPCI-E Audio 2xGbLAN 2x1394 Raid DDR3 SATA3 USB3.0 Skjermkort: ASUS VGA-Card Radeon HD6970 2048MB PCI-E 2xDVI/HDMI/2xDisplayPort HDCP DDR5 Fan Harddisk: SAMSUNG Harddisk 1.0TB 7200RPM SATAII 3.0Gb 3.5" NoiseGuard SilentSeek 32MB Spinpoint F3 SSD: OCZ 2.5" FlashDisc/SSD 60GB Vertex 2 SATA2 MLC Performance Series RW:285/275 MB/sec Prossesor: AMD CPU Phenom II X6 1100T 125W AM3 9MB 3.3GHz/3.7GHz Turbo Core Kabinett: COOLERMASTER HAF X Full black chassis w/two X dock Big Tower Strømforsyning: COOLERMASTER GX 750W 80Plus 12V Single Rail DVD: SONY DVD Recorder 24x SATA Dual Layer Internal Black Bul Funker denne også som dvd spiller? trenger svar fort. Fullpris: 10.700 + frakt Dette er de delene jeg sitter igjen med etter "heftig" diskusjoner de siste dagene. Er det noen av tingene her som er helt unødvendig gode/dyre? Og har dere noe anbefalinger på ting jeg kan bytte ut? Har dere noe meninger om dette? Endret 12. februar 2011 av FredrikJens Lenke til kommentar
a_strann Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Jeg ville kjøpt en SSD disk når du først er i gang!!! Lenke til kommentar
FredrikJens Skrevet 10. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2011 Jeg ville kjøpt en SSD disk når du først er i gang!!! Er litt nybegynner på området forsatt, hva er en SSD? hva gjør den? Og har du noen anbefalinger? Lenke til kommentar
internet wizard Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=893836&su=E2012EFF-C7B0-4641-8627-5E3DA05D43CC denne pc.n burde være mer en bra nok til stort sett alt du kunne tenke deg Edit. se du ikke hadde lista opp windows så vist du har det så sparer du en 1000 lapp Endret 10. februar 2011 av supercz Lenke til kommentar
internet wizard Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 btw. eventuelt kan du kjøpe en althor dualcore til 3-4 hundre kroner som du bare har i noen måneder til amd's bulozer kommer Lenke til kommentar
FredrikJens Skrevet 10. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2011 http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=893836&su=E2012EFF-C7B0-4641-8627-5E3DA05D43CC denne pc.n burde være mer en bra nok til stort sett alt du kunne tenke deg Edit. se du ikke hadde lista opp windows så vist du har det så sparer du en 1000 lapp Windows har jeg, så litt på den du linket med der, hvorfor en 7500 rpm og ikke 10000rpm harddisk. Lenke til kommentar
a_strann Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) så litt på den du linket med der, hvorfor en 7500 rpm og ikke 10000rpm harddisk. Fordi det allerede ligger en SSD-disk i handlevogna! SSD (Solid State Drive) er mye raskere enn HDD (Hard Disk Drive). Quote fra Dinside.no : SSD-en regnes som harddiskens etterfølger. Den er uten bevegelige deler, den er lydløs, superrask, bruker mindre strøm, veier mindre og tåler å ramle i bakken. Det er med andre ord få ulemper sammenlignet med harddisken, med unntak av mindre kapasitet og høyere pris pr GB. Endret 10. februar 2011 av a_strann Lenke til kommentar
sindre94 Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) 10000 rpm koster MYE mer en det smaker, det gjør en ssd også, men det smaker så bra så det gjør ikke noe i den prisklassen husk at du ikke kan ha SLI (2 skjermkort fra Nvidia) med amd HK da (selv om du ikke vil trenge det med det skjermkorte!!!!!) Endret 10. februar 2011 av sindre94 Lenke til kommentar
FredrikJens Skrevet 10. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2011 10000 rpm koster MYE mer en det smaker, det gjør en ssd også, men det smaker så bra så det gjør ikke noe i den prisklassen husk at du ikke kan ha SLI (2 skjermkort fra Nvidia) med amd HK da (selv om du ikke vil trenge det med det skjermkorte!!!!!) takk for tilbakemelding Visst det blir to skjermkort en gang nær fremtid, blir det nok crossfire AMD Jeg klarer meg uten et SSD kort sant? jeg har en ekstern WD 1TB harddisk som jeg bruker flittig. den passer vel strålende inne sammen med 10000rpm 300gb harddisken? så litt på den du linket med der, hvorfor en 7500 rpm og ikke 10000rpm harddisk. Fordi det allerede ligger en SSD-disk i handlevogna! SSD (Solid State Drive) er mye raskere enn HDD (Hard Disk Drive). Quote fra Dinside.no : SSD-en regnes som harddiskens etterfølger. Den er uten bevegelige deler, den er lydløs, superrask, bruker mindre strøm, veier mindre og tåler å ramle i bakken. Det er med andre ord få ulemper sammenlignet med harddisken, med unntak av mindre kapasitet og høyere pris pr GB. Ah.. I seee takk! Lenke til kommentar
a_strann Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Jeg klarer meg uten et SSD kort sant? jeg har en ekstern WD 1TB harddisk som jeg bruker flittig. den passer vel strålende inne sammen med 10000rpm 300gb harddisken? Du klarer deg uten SSD ja, men jeg anbefaler deg på det sterkeste å ha det!! Tro meg, du vil oppleve bedre ytelse med en SSD enn den 10000rpm disken! (for the record så er ikke SSD et kort, men en disk/drive) Lenke til kommentar
FredrikJens Skrevet 10. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2011 Jeg klarer meg uten et SSD kort sant? jeg har en ekstern WD 1TB harddisk som jeg bruker flittig. den passer vel strålende inne sammen med 10000rpm 300gb harddisken? Du klarer deg uten SSD ja, men jeg anbefaler deg på det sterkeste å ha det!! Tro meg, du vil oppleve bedre ytelse med en SSD enn den 10000rpm disken! (for the record så er ikke SSD et kort, men en disk/drive) Burde jeg heller kjøpe en Samsung Spinpoint F3 1TB + en SSD (hvilken anbefales?) da?? Lenke til kommentar
a_strann Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Burde jeg heller kjøpe en Samsung Spinpoint F3 1TB + en SSD (hvilken anbefales?) da?? Det høres bedre ut ja!! avhenger av hvor mye du føler du trenger på systemdisk. (operativsystem og utvalgte spill/applikasjoner) holder 60GB kan jeg anbefale denne! Så har du en ekstra disk hvor du lagrer alt annet, for eksempel en Samsung Spinpoint F3 1TB 2 Lenke til kommentar
internet wizard Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) jeg lagrer alt av spill og slikt på min wd green 1t bit opperativ system og crysis 2 når det kommer er/blir det eneste jeg har på min ssd anbefaler ikke wd green til lagring av spill .btw wd 1t green er litt treig så jeg skal kjøp en samsung spinpoint f3 1t bit som skal være dedikert til wow/steam eddit 2. det er ikke verd og kjøpe en 1000rpm hdd da du får lite lagringsplass iforhold til pris kjøp en Corsair ssd som du bare har opperativsystemet og det aller mest krevende spillet du har på. en 7200rpm samsung spinpoint f3 er mer en kjapp nok for de aller fleste spill og programmer. ikke glem at mange såkalte færdigbygde gamer pc'er til 8-10 tusen fortsat leveres med 1 eller 2 hardisker som snurrer på 5400rpm Endret 10. februar 2011 av supercz Lenke til kommentar
internet wizard Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 den handlekurven jeg har satt opp er mer eller mindre så nært perfekt du kan komme men jeg valgte feil ssd mente 60gb Corsair da Corsair er de beste ssdene jeg har hat den ære av og få prøve Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 selv ville jeg gått for nvidia skjermkort, liker ikke ati nå pga problemer med underscaling i nye spill + når jeg oppdaterer driverene, og leste en plass at det var et vanlig problem på ati. jævlig irriterende. Lenke til kommentar
FredrikJens Skrevet 10. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2011 Takk for tilbake meldinger tror jeg kommer til å gå for en SSD disk på rundt 60gb da, og en samsung 1tb. Kun et problem, har tenkt å kjøpe alt fra PS.no og der har de ikke Corsair SSD Force som ble anbefalt. Vil denne SSD'en fungere like bra? selv ville jeg gått for nvidia skjermkort, liker ikke ati nå pga problemer med underscaling i nye spill + når jeg oppdaterer driverene, og leste en plass at det var et vanlig problem på ati. jævlig irriterende. Hmm.. selv har jeg ikke at noen problemer med mine ATI kort, kamerat av meg har brukt Nvidia og det har bare vært noe krøll takk Lenke til kommentar
FredrikJens Skrevet 10. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2011 den handlekurven jeg har satt opp er mer eller mindre så nært perfekt du kan komme men jeg valgte feil ssd mente 60gb Corsair da Corsair er de beste ssdene jeg har hat den ære av og få prøve Allright, skal tenke litt mer på den! Lenke til kommentar
internet wizard Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) jeg har hat mange ati kort og jeg kan ikke klage på noen av dem vist du kjøper den handlekurven jeg linket til deg så burde du bli mer en fornøyd. kjøp hjerne fra ps.no men jeg kan ikke garanter god kundeservice eller noe. komplett derimot men for all del ps.no er sikkert en bra nettbutikk btw kan du liste opp vilke deler du ender opp med? synest det er intresant Endret 10. februar 2011 av supercz Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Jeg ønsker meg en rå bra gaming pc, jeg ønsker at prisen skal bli rundt 10.000, mindre om mulig. Total prisen på dette blir omlag 11.000, men jeg ville gjerne hatt prisen ned tusen lappen uten at pc'n blir noe dårligere. Er det noen av tingene her som er helt unødvendig gode/dyre? Og har dere noe anbefalinger på ting jeg kan bytte ut? Har dere noe meninger om dette? Kabinettet kan du bytte ut med noe rimeligere og spare ca 1000kr. Strømforsyningen kan du også bytte ut med med en rimeligere og spare 500kr. Da kommer prisen på 9500 kr. Når det gjelder Velociraptor-disken så ville jeg ha kjøpt en SSD. En god SSD-disk er raskere på lesing/loading men velociraptor er raskere på kopiering og sletting. Hvis målet er å loade spill raskere ville jeg ikke kjøpt en plate-harddisk slik som raptor-diskene. Lenke til kommentar
internet wizard Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Pycnopodia u r to late Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå