Stonescream Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 (endret) Link til byggetråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1296560&pid=16908625&st=0entry16908625 Kommentarer og tips til denne modden mottas med takk Endret 9. februar 2011 av Stonescream Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Det er en annen bruker på forumet her som har bygget noe lignende inkludert vannkjøling. Sjekk denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1131968 Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Dette blir det spennende å følge med på! G5-kabinettet er jo et veldig stilig! Lykke til! Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Tøft prosjekt. Håper du fullfører det. Lykke til Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Du bør kanskje ha en link til hovedtråden i første post? Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Følger med spennede å se hvor dette tar veien. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 Takk for linken Itspersonal, jeg så ikke den når jeg dreiv å jakta på google Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 (endret) Hadde inntil nå planer om å gjøre dette jeg også. Riktignok med luftkjøling. Når jeg så hvor groteskt mye jobb det var å få det fint(slik som zepticon gjorde), så driter jeg i det. Holder meg til gode, gamle G3-en min EDIT: G3, ikke G4 Endret 15. februar 2011 av conflict Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 27. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2012 Får se hvor bra jeg klarer å få det. Har ikke crc maskin og de store maskinmulighetene, men får kutte forsiktig og skjule det godt med håp om et godt resultat. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Du kan sjekke min logg(se signatur) hvis du trenger litt inspirasjon. Min ble hverken spesielt bra eller ryddig, men det funker. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 28. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2012 Takk for tips Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Tips: Ikke ødelegg/kast strømforsyningen. Du kan modifisere den til å passe ATX eller montere ATX strømforsyning inni den for stilrent utseende ;-) Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 29. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2012 Ja, skal beholde den ( fant ut det når jeg så din mod), men spørst om jeg har plass nok til å bruke den i sin fulle lengde i og med at jeg skal forsøke å få inn radiator, pumpe, kjøleboks for harddisker osv, men får ta med noe gammal hardware fra jobben i dag og plassere litt og se på plass osv. Lenke til kommentar
grim-beaper Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Er det gigantiske heat-pipes jeg ser som det står G5 på? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Helt korrekt. Men de passer kun på G5-prosessoren(med mindre man er ninja og modifiserer den! :O) Lenke til kommentar
grim-beaper Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Hmm. En liten teori da... Så på bunnen av de heat-pip'ene.. der er det firkantet socket tilpasset G5-cpu ? If so, burde det ikke gå ann å tillpasse med en kobber overgang fra en annen kjøler ? Dårlig bilder på nett. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Litt usikker. Prosessoren var skrudd fast i mine kjøleribber, og jeg tok dem aldri fra hverandre. I tillegg veide den MYE. Men hvis en er iherdig nok, kunne en sikkert modifisert den til å passe en vanlig prosessor. Det hadde nok sett usaklig fett ut! Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 13. april 2012 Forfatter Del Skrevet 13. april 2012 (endret) får pakken med nye vannkjølingsdeler i dag, så skal kanskje fikse videre g5 prosessoren sitter fast på et lite brett som så er skrudd fast til hovedkortet så bunnen av kjøleren passer nok ikke. Det er så klart mulig å prøve om man vil. De g5 prosessorene utvikla nok ikke lite varme siden de høyere klokka kom med egen vannkjøling... og de er tunge ja. Eska med mac delene som er til overs veier overraskende mye. Endret 13. april 2012 av Stonescream Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå