Gå til innhold

PC til spilling

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg tenker på å kjøpe meg en ny stasjonær datamaskin, og jeg har aldri hatt en før (bare bærbare)

Denne maskinen skal jeg bruke til spilling på høyt grafikknivå, og da lurer jeg på om denne holder: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10274 (komponenter kan skiftes ut)

Jeg tenker hovedsaklig å spille spill som: (på high og evt. ultra)

- Starcraft 2

- Warhammer 40k: Dawn of War 2

- Civ 5

(Shogun 2, har ikke kommet enda vet det)

Pris er egentlig ikke noe hinder men det bør holde seg under 14000, det jeg hovedsaklig lurer på er nå om PC'en holder til slikt et høyt grafikknivå uten å "lagge".

Jeg har også et alternativ (http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10430) men det blir dyrere.

Endret av menglund
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forslag denne PC en fra Netshop, satt opp slik 8700,- inkl 24" skjerm. Quad eller bedre samt en del ram kreves for Civ 5. Mulig at det er noe produksjonsfeil men jeg sleit med E8400 og 4 GB ram. Du kan også ta den beste strømforsyningen der hvis du har råd. 550W holder greit, men det kan være ok å ha noe å gå på.:

157869

NetShop Gamer Juletilbud 2010

Kraftig og rimelig spillmaskin til jul!

Varenr: 45040

Skjul

* NetShop 3 års PC garanti

* Produksjon og testing av PC

* NZXT Trinity Sort

* MIST, 550W, faste kabler

* ASUS M4A87TD/USB3, Socket-AM3

* AMD Phenom II X6 1090T Black Edition

* Kingston HyperX 8 GB-kit DDR3 1600 MHz

* Samsung 1 TB 7200RPM S-ATA2 32MB

* HIS Radeon HD 6870 1GB GDDR5

* Sony DVD-brenner AD-5260S intern

* Microsoft Windows 7 64bit Home Premium N

* Acer 24" LCD V243HAObd Full HD

Endre innhold... Ubekreftet

10.02.2011

8 742,- 8 742,-

Totalt ink. mva: 8 742,-

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Forslag denne PC en fra Netshop, satt opp slik 8700,- inkl 24" skjerm. Quad eller bedre samt en del ram kreves for Civ 5. Mulig at det er noe produksjonsfeil men jeg sleit med E8400 og 4 GB ram. Du kan også ta den beste strømforsyningen der hvis du har råd. 550W holder greit, men det kan være ok å ha noe å gå på.:

157869

NetShop Gamer Juletilbud 2010

Kraftig og rimelig spillmaskin til jul!

Varenr: 45040

Skjul

* NetShop 3 års PC garanti

* Produksjon og testing av PC

* NZXT Trinity Sort

* MIST, 550W, faste kabler

* ASUS M4A87TD/USB3, Socket-AM3

* AMD Phenom II X6 1090T Black Edition

* Kingston HyperX 8 GB-kit DDR3 1600 MHz

* Samsung 1 TB 7200RPM S-ATA2 32MB

* HIS Radeon HD 6870 1GB GDDR5

* Sony DVD-brenner AD-5260S intern

* Microsoft Windows 7 64bit Home Premium N

* Acer 24" LCD V243HAObd Full HD

Endre innhold... Ubekreftet

10.02.2011

8 742,- 8 742,-

Totalt ink. mva: 8 742,-

Nei menne ser bra ut detta her. Og det virker som om en PC som drar Civ 5 klarer de fleste spill også?

Endret av menglund
Lenke til kommentar

Ja HD 6870 er bra som du feks kan sjekke her. Det finnes bedre selvsagt men da snakker vi om GTX 480, GTX 570/580 men de var ikke tilgjengelige på den Julesaken. Jeg tror også at du må opp ca 3000,- rundt omkring bare for å få hakket bedre skjermkort. Jeg synes at du får mye for pengene på Juletilbudet.

Men du anbefaler den beste strømtilkoblingen? Gjør det noen forskjell?

Lenke til kommentar

Ja HD 6870 er bra som du feks kan sjekke her. Det finnes bedre selvsagt men da snakker vi om GTX 480, GTX 570/580 men de var ikke tilgjengelige på den Julesaken. Jeg tror også at du må opp ca 3000,- rundt omkring bare for å få hakket bedre skjermkort. Jeg synes at du får mye for pengene på Juletilbudet.

Fordi den kan takle to slike skjermkort. En aktuell oppgradering innen rimelig tid kan være å doble skjermkortene. Da må du også velge hovedkort ASUS M4A89GTD PRO, Socket-AM3 isteden for det anbefalte nå. Koster bare et par hundre ekstra.

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Fordi den kan takle to slike skjermkort. En aktuell oppgradering innen rimelig tid kan være å doble skjermkortene. Da må du også velge hovedkort ASUS M4A89GTD PRO, Socket-AM3 isteden for det anbefalte nå. Koster bare et par hundre ekstra.

Kan jeg oppgradere stømforsyningen i ettertid? Slik at jeg bare trenger å velge hovedkortet.

Også, trenger jeg en 24" skjerm? Føler at det kan bli litt stort, holder det med 21,5?

Endret av menglund
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...