Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Litteratur, hva må jeg kunne?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Har vært sjuk en stund, og den timen vi skulle h aprøven var jeg hos tannlegen.. Har hørt at det er en litteraturprøve, hvor vi måtte kunne å analysere dikt, finen virkemidler og slikt, men hvordan gjør man det? jeg har null peiling på slikt.

 

Vi skulle også huske litt om noen folk, husker bare etternavnene på folka :S

 

etternavnene er:

Undset

Prøysen

Nordal

Grig

Braaten

Nilsen

Vesås

 

Alt jeg vet er at dette er noe fra 1900 til 1980..

 

All hjelp taes imor med stor takk, da jeg mest sannsynelig får denne prøva imorgen..

 

Hilsen,

Crazyjoey

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan dessverre ikke hjelpe deg så mye her, pga jeg er ikke så god selv. Men hvis det er stoff om dette i lærebøkene dine, så les dette ihvertfall. :) Og så må du nesten finne en måte å komme inn på e-post og It's Learning. Glemtpassordfunksjon? På e-posten din har du kanskje oppgitt en sekundær e-postadresse hvor du kan få tilsendt passordet på. :)

 

det er bare denne læreren dette gjelder da.. Fint jeg slipper å se den neste år..

 

Men noen linker med info om hvordan jeg anlyserer dikt, finner virkemidler fra utdrag fra tekster og slike ting, og info om personene hadde vært kjekt å ha nå :)

Jeg har noen dokumenter som kanskje inneholder litt relevans. Gi meg noen minutter så kan jeg laste dem opp. :)
Lenke til kommentar

sekundærepostadressse hadde jeg ikke den gang jeg registrerte brukeren min...

 

Lærerbøkene ligger i skapet på skolen, og den boka det står mest i, den har vi ikke fått utdelt, den har vi bare fått lov til å låne en time og den skulle vist tilbake den timen også...

 

Kan gi deg noen minutter jeg :)

Endret av Crazyjoey
Lenke til kommentar

takktakk :)

 

Hjalp på litt det der. Takker. Dine egne dokumenter eller?

 

Så nå får jeg prøve å få inn litt info om de andre forfatterene også..

 

forresten, tenkte litt nå, det er jo nettop lyrikk vi har hatt om de siste 2 ukene nå. Så det der hjalp MYE! :D takker igjen :)

Endret av Crazyjoey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...