Gå til innhold

Vestlendinger: Vestlandsk separatisme?


  

122 stemmer

  1. 1. Hva FØLER og/eller TENKER du når du ser det vedlagte bildet?!

    • "En skam, jeg digger å få mindre enn det jeg fortjener"
      3
    • "En sann drøm! La Bergen bli hovedstad, og "Å Vestland, Vestland" bli nasjonalsang"
      30
    • "Dette har me venta på, men Stavanger må bli hovedstad"
      15
    • "Strålande - men me må teke namnet "Nynorge" og skrive nynorsk"
      8
    • "Jeg liker konseptet, men heller Romsdal og Nordmøre enn Agder"
      10
    • "Æ liger å seile i båd på havet, og æ æ' ikke vestlending"
      6
    • "I kjem ifra Molde/Åndalsnes/etc og i e vestlending"
      1
    • "Æ e trønder og æ vil også værra me'"
      3
    • "Forbannede grinebitere, dere fikk Bergensbanen i 1910, er ikke det nok?"
      14
    • "Din landssviker! Du bør henges i galge på Karl Johan"
      32


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøver bare å undersøke markedet for et vestlandsk separatistparti. Jeg vil heller påstå at 98 % av vestlendingene vil ha eget land, Mr.Duklain, spesielt etter "monstermast"-fadesen.

 

Vestlandet er Oslos kolonistat, der vi loppes for olje og verdier, som blir til motorveier mellom Oslo og Svinesund/Gardermoen. Selv kjører vi på kjerreveiene fra 1700-tallet som har blitt asfaltert og forkortet med et par tunneler, og gul midtstripe er mangelvare. Vestlandets følelser ovenfor Oslo er det samme som et gissel med stockholmsyndromet føler ovenfor gisseltageren.

 

Vi hadde klart oss bedre alene.

 

Kom med 10 grunner for at Vestlandet skal fortsette som en del av Norge!?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Klarer 3 på sparket. ;)

1. Hadde blitt ganske stor uenigheter om skriftspråk

2. Bergen og Stavanger hadde aldri blitt enig om hovedstad.

3. Jeg garantere deg at flertallet ikke hadde likt det.

Pluss det med mastene så tror jeg Bergenseren syns de var en god ting Bare de 20 tusen ( ok vet ikke hvor mange som bor med Hardangerfjorden men er vell noe slikt.) rundt Hardangerfjorden som bryr seg om disse mastene de resterende på Vestlandet tror jeg ikke bryr seg fem flate ører om dem, de har nok annet å bekymre seg over.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det morsomme med dette forslaget er jo at all olja, ligger jo utenfor "vestlandet"

 

Så i et "skilsmisseoppgjør" burde altså 50-80 % av oljefondet overføres til "Republikken Vestlandet", sier du? :p

 

skulle ikke forundre meg at, vestlendingene hadde krevd det :p og med tanke på all fremtidige inntekter :O

Lenke til kommentar

Hvis Vestlandet river seg løs, blir det jo et land i seg selv. Spørs om det er noen vits i å fortsette å kalle det "Vestlandet" da, og valget av nasjonalsang blir litt rart. Dessuten er den skikkelig jævlig å synge, og selv om det på en måte er typisk nasjonalsanger er det jo en fordel at folk kan stemme i.

Forresten vil jeg ha med Trøndelag og Nordland. Oslo kan få Østlandet og samene kan få resten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Scenario 1:

Vestlandet fortsetter som en del av Norge

Oljen pumpes opp utenfor vestlandskysten

Det bygges nye dobbel- og trippelspor i alle retninger ut av Oslo, og E6 utvides med flere felt mot Lillehammer

 

Scenario 2:

Vestlandet blir eget land

Oljen pumpes opp utenfor vestlandskysten

Det bygges jernbane mellom Stavanger og Bergen, og videre til Ålesund, og E39 opprustes til "svensk" kvalitet

 

Scenario 2 ville gitt en eksplosiv økonomisk vekst langs alle berørte områder, inkludert Kristiansand og Arendal. Det skarres i både Kristiansand og Arendal, og de vil definitivt være med - det er jo tross at Vestlandet som er lommeboken..

Lenke til kommentar

Jeg forstår din frustrasjon men det du fokuserer på er infrastruktur og for å være ærlig så burde det fokuseres mye mye mer på det uavhengig landsdel, det gjelder bare å sørge for å stemme på de riktigepartiene. Dessuten er stortinget sammensatt slik at En stemme fra Oslo eller Akershus teller mindre enn ett stemme f.eks fra Sogn og Fjordane.

Endret av Blåbær
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...