Gå til innhold

Andre utkast :P pc til ca 10k i5 2500k

Anbefalte innlegg

Hei hei, prøver meg igjenn:P fikk uventa bil utgifter forjegang.. så måtte utsette datakjøpet.

blbild_1_1.800x500.jpg

Greia at jeg bruker pcn til å male i photoshop og det hadde vert digg og kunne jobbe med større filer og brushes.

+ at det har kommet masse fete spill jeg ikke har gidde å spille pga lagg.. så må jo kunne spille på den å C:

viktig at den er stillegående og kjapp altså, tenker oc til 4ghz.

Er det noe med jeg må kjøpe for å få disse delene til å funke sammen? ledninger osv?

https://prisguiden.no/profil/lister/117651#

-Tim ;)

Endret av DStraX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville heller satset på socket 1155 med I5-2500k prosessor og GTX 560ti!

Men i og med at Intel nå trekker tilbake alle 1155 hovedkortene er det opp til deg om du vil vente til nye versjoner kommer på markedet igjen i mars.

650 watt holder lenge hvis du ikke skal kjøre et SLI/Crossfire oppsett.

Endret av Athey
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

bumper denne igjenn like gjerne :)

det jeg lurte på var, siden jeg skal bruke pcn hovedsakelig som jobbepc i photoshop osv.

Er i7 med hyper threading en fordel?

og er det noen som vet når de nye 1155 kortene kommer? :)

Endret av DStraX
Lenke til kommentar

bumper denne igjenn like gjerne :)

det jeg lurte på var, siden jeg skal bruke pcn hovedsakelig som jobbepc i photoshop osv.

Er i7 med hyper threading en fordel?

og er det noen som vet når de nye 1155 kortene kommer? :)

Slutten av Februar / begynnelsen av Mars vil jeg tro.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bumper her nokk en gang, tenker det kan vere greit om noen andre lurer på samme som jeg har gjort:P

så att p67 korta var kommet på listene nå:D så har modda litt på lista mi.

http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?#ZGRsRmF2b3JpdGVMaXN0c181ODA0Mw==

er noen ting jeg er usikker på enda da.

mulig jeg ikke trenger 16gig ram?

Burde jeg satse på en SSD disk for OS og programmer?

kanskje droppe et skjermkort til fordel for SSD?

vet at rammen ikke passer med NOCTUA NH-D14, men tenker å flytte vifta til andre siden

Endret av DStraX
Lenke til kommentar

Bumper her nokk en gang, tenker det kan vere greit om noen andre lurer på samme som jeg har gjort:P

så att p67 korta var kommet på listene nå:D så har modda litt på lista mi.

http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?#ZGRsRmF2b3JpdGVMaXN0c181ODA0Mw==

er noen ting jeg er usikker på enda da.

mulig jeg ikke trenger 16gig ram?

Burde jeg satse på en SSD disk for OS og programmer?

kanskje droppe et skjermkort til fordel for SSD?

vet at rammen ikke passer med NOCTUA NH-D14, men tenker å flytte vifta til andre siden

En fin og stillegående kjøler til liten overklokk (4-4,4Ghz) er Freezer 7 Pro Rev2. Den får 2500k'n min til 58 grader maks under load @ 4,1Ghz med Prime95. Den koster også 170kr med studentrabatt, og er veldig stillegående :)

Er usikker på mengde ram, men du burde hvertfall ha 8GB.

Jeg ville valgt en SSD + GTX 570 istedet for SLI GTX 570 rett og slett fordi det gjør Windows-opplevelsen så utrolig mye bedre.

Sitter nå på en relativt high end pc uten SSD, og den føles akkurat lik som min gamle Athlon Phenom X2 traver i Windows. :ph34r:

Lenke til kommentar

OC3D anbefalte noctura vifta så tror jeg satser på den + at jeg liker utseende :p

har lagt til en SSD, bytta til 8gig ram og gtx 570 istedefor 460 i sli:P

Ser det bedre ut?

http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?#ZGRsRmF2b3JpdGVMaXN0c181ODA0NQ==

edit: tror kanskje jeg satser på GIGABYTE GEFORCE GTX 560 TI SO, sparer noen kroner og ser ikke ut som det er mye forskjeld.

kan heller kjøpe ett til senere

-T

Endret av DStraX
Lenke til kommentar

Mulig dette grenser til offtopic men jeg sitter å maler i photoshop nå, og sjekka resource monitor for å se hva som blir belasta/ hvorfor det lagger no jævlig med store brushes..

cpu var på ca 80% på det verste MEN Disk går rett til 100%!!! burde det bli bedre med en SSD da eller?

Endret av DStraX
Lenke til kommentar

@ Sigurd2

vurderer det, om jeg dropper muligheten for sli kan jeg jo også kjøpe en mindre psu og spare litt der å. har hørt at det er mye problemer med SLI/CF..

@ Håk

Vareverdi

10 022,00 kr

188274_1736310970849_1330832029_31932095_1997539_n.jpg

Endret av DStraX
Lenke til kommentar

Ikke sikker på hvordan det går på et Sabertooth, men har P8P67 Pro selv, og der vil ram med kjøleribber komme i konflikt med Noctua NH-D14. Med mindre du er villig til å flytte eller kjøre uten ene av viftene.

Kjører SLI selv, 2 GTX 460, P8P67 Pro og 2500K.

Opplever ikke andre problemer enn at behovet for luftsirkulasjon i kabinettet blir mye større. Jeg har også Fractal Design R3, og når man fjerner platen og setter inn vifte i døren, åpner man også opp for lyd, mye lyd,

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

tenker å flytte vifta eller ta av kjøleribbene:P

det med lyd er et stort problem for meg egentlig.. jobber med pcn hele dagen så blir gal om den står og suser.. Den gamle pcn jeg hadde bråkte så mye at selvom jeg sov i rommet vedsidenav måtte jeg skru den av^^

Burde vell satse på ett skjermkort fåreløbig og heller kjøpe ett til senere.

hvor kraftig strømmforsyning burde jeg ha om jeg planlegger SLI?

Endret av DStraX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...