Gå til innhold

[Løst] hvordan fungerer rykte opplegget? :P


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hver gang noen trykker på plussknappen på et av dine innlegg, legges det til der. Du har rykte på 6, hvilket betyr at dine innlegg har samlet tilsammen 6 'pluss'.

Oppfølgingsspørsmål: Hva er bruksverdien av "pluss'ene"?

 

Nesten uansett hvilket svar som kommer her så kommer nok følgende spørsmål fra meg så jeg tar det liksågodt med en gang:

Hvordan skal dette være til bruk for meg når det ikke synest når jeg leser tråden?

For og kunne sjekke denne ratingen så må jeg klikke inn på brukeren (? Det er først da jeg ser det på Dere i denne tråden)

Hvis dette er ment som at det skal være til noen slags hjelp og som en vurdering av brukeren burde ikke dette da vært informasjon som man fikk når man leste selve innlegget (til øyre for brukernavnet eller under avatar en plass) slik at man slapp og klikke seg inn på brukeren for så og klikke tilbake. Virker svært tungvint.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hver gang noen trykker på plussknappen på et av dine innlegg, legges det til der. Du har rykte på 6, hvilket betyr at dine innlegg har samlet tilsammen 6 'pluss'.

Oppfølgingsspørsmål: Hva er bruksverdien av "pluss'ene"?

 

Nesten uansett hvilket svar som kommer her så kommer nok følgende spørsmål fra meg så jeg tar det liksågodt med en gang:

Hvordan skal dette være til bruk for meg når det ikke synest når jeg leser tråden?

For og kunne sjekke denne ratingen så må jeg klikke inn på brukeren (? Det er først da jeg ser det på Dere i denne tråden)

Hvis dette er ment som at det skal være til noen slags hjelp og som en vurdering av brukeren burde ikke dette da vært informasjon som man fikk når man leste selve innlegget (til øyre for brukernavnet eller under avatar en plass) slik at man slapp og klikke seg inn på brukeren for så og klikke tilbake. Virker svært tungvint.

 

Jeg har lurt mye på det samme. Samtidig, så virker det som plussing på dette forumet blir vel så mye (hvis ikke mer) et signal på at "jeg liker denne brukeren", som at man setter pris på innholdet i en post. Plusser blir mer en populæritetsgreie. Jeg ser egentlig ikke noe konstruktivt i å vise hvor mange plusser en person har fått totalt. Jeg synes at dette lett kan bidra til å gi feilaktige inntrykk av brukere.

 

Siden en brukers samlede plusser kan komme fra alle mulige slags poster, både seriøse og useriøse, så gir totalsummen bare et ekstremt overfladisk inntrykk av brukeren.

 

Jeg har hendvendt meg om dette til forumledelsen tidligere, for å prøve å finne ut av hva som er hensikten bak et slikt opplegg, og fikk beskjed (av twfa mener jeg å huske at det var) om at han skulle forhøre seg og komme tilbake til meg på det. Men, i mellomtiden har tråden jeg spurte i forsvunnet fra meg på ett eller annet vis. Derfor, så benytter jeg anledningen til å spørre igjen her.

 

Jeg synes egentlig også at plusser har blitt et for lettvint alternativ til å komme med bifall i mange situasjoner. Jeg er mer interessert i å se hvorfor folk er enige med noen, enn å bare se en anonym klump med plusser under innlegget. Særlig siden plusser fort kan gis med helt andre motiver enn at selve innholdet i posten var bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hver gang noen trykker på plussknappen på et av dine innlegg, legges det til der. Du har rykte på 6, hvilket betyr at dine innlegg har samlet tilsammen 6 'pluss'.

Oppfølgingsspørsmål: Hva er bruksverdien av "pluss'ene"?

Epenisforlenger.

Den digitale utgaven av "Swedish penis pump" fra Austin powers.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...