Gå til innhold

Hvordan bli brun?


lols

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid vært sykt bleik, til jeg møtte min bestevenn (Spraytan).

å spraye seg hele tiden er veldig trått, og du blir så og si oransj den første dagen. jeg lurte derfor på metoder til å bli brun, folk sier jeg ikke har fargepigmenter osv osv, og blir alltid rød av å være i solen. kan solarium + betakaroten funke selv på min type hud?

evig takknemlig for tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pigmenter is a bitch. Samboeren blir heller ikke brun, selv etter 2 uker i Bulgaria var det ikke stor forskjell å se. Å sole seg mer av den grunn har ingen hensikt. Betakaroten vet jeg ikke mye om, men etter generell erfaring vil jeg tro effekten er litt som denne tannkremen som skal gjøre tennene dine hvitere.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Hm.. Stort nok inntak av vann skal visst gi en jevnere brunfarge. Det er ikke umulig at noen av de produktene de selger på Brun og Blid kan hjelpe. Jeg kan ikke huske nøyaktig hva produktet heter, men det skal visst gi mer effekt av solarium samt beskytte huden mot UV-stråler. Jevnere og mer gyllen brunfarge eller noe slik. Tror det heter Sexy Bitch eller noe i de banene.

Lenke til kommentar

Hva er problemet, egentlig? Hvorfor er det negativt å være blek?

Det er som regel penere med en viss solbrun farge enn likblek hud.

 

Og med mindre man er et lik, har man ikke likblek hud så den problemstillingen er ikke reell.

 

Poenget her er at vi har den hudfargen vi har. Hvorfor ligger det i vår kultur at vi skal stresse og herje for å endre hudfargen vår, når ingen andre i hele verden gjør det? Vi hvitinger er sykelig opptatt av hudfarge, enten det er vår egen eller andres.

Lenke til kommentar

Helt ærlig tror jeg faktisk mella og solarium er letteste utvei.. jeg kjenner ikke til virkningen osv, men vet på flere venniner som har gjort det at det virket.

De var rødhåret og ikke ble brun. Nå er hun svart..

 

Vil likevel ikke råde deg til mella, ettersom mange mener det er skadelig..

 

Isåfall er vel nesesprayvarianten den minst farlige:)

Lenke til kommentar

De var rødhåret og ikke ble brun. Nå er hun svart..

Høres pent ut …

 

Uansett, så er jeg litt skeptisk til å kjøpe ikke-lisensert medisin på lugubre sider på nettet og sprøyte det inn i kroppen.

Helt enig, derfor skal jeg aldri røre noe sånt ;)

 

beste er jo bare å være ute i sola å drikke nok vann.. eller akseptere at du ikke blir brun ;D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du har et problem med at folk vil være brun kan du i min mening kritisere piercinger osv i samme slengen. Folk vil imponere andre, og du gjør akkurat det samme. Prinsipielt rager man nok ikke over alle andre for å si det sånn, men man er hvertfall ikke redd for å "ta" det man vil ha. Jeg tar solarium inniblant når jeg har vært på friskhuset, og det gjør mange av mine venner også. Ser personlig ikke noe "problem" eller stigma i det. Vil ikke være dritbleik. Helt forståelig imo.

 

Du finner sikkert noen tips som ligner rimelig inntak av vann om du googler det, så kan du kombinere de tipsene med solarium.

 

@Henrikwl, du kan jo forresten lage en tråd for å diskutere brunfarge om du vil. Det var ikke en debatt om akkurat det trådstarter lette etter. Og det hadde jo kanskje vært interessant.

Endret av Narsissisten
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil likevel ikke råde deg til mella, ettersom mange mener det er skadelig..

Isåfall er vel nesesprayvarianten den minst farlige:)

Det er såvidt jeg vet ingen som kan dokumentere at melanotan har noen som helst negativ innvirkning på kroppen.

Sålenge man holder sprøytene sterile og varierer injiseringsområdet skal det ikke være farlig.

 

Nesespray varianten ville jeg faktisk vært mer kritisk til, for da absorberer kroppen stoffet fra samme sted hver gang.

Lenke til kommentar

En ting er forsøk utført i laboratorium, en annen ting er "selvmedisinering" med melanotan-II kjøpt på nettet. Det er forøvrig en grunn til at Melanotan-II per i dag ikke er godkjent for medisinsk bruk (tror man kan få medisin som inneholder "melanotan-1" på resept i noen land). Det man finner på nettet er ikke-lisensierte produkter.

 

Man kan trekke en parallell til effedrin, som blir brukt i bla. astmamedisin (ikke så mye nå som før), men som man òg finner i diverse slankeprodukter (blandet med koffein og aspirin, ofte kalt "stack") som blir solgt på nettet.

Endret av Jude Quinn
Lenke til kommentar

nå hjelper det vel mye å være ute i solen eller bruke solarium, om det ikke biter på må man nok til med spraybruning elns.

 

jeg har derimot ikke dette problemet i hele tatt, jeg får farge i mørket og kraftig tskjorteskille etter en dag i sola, det er nesten like kult som redningsvestskillet jeg hadde I sommer!!

Lenke til kommentar

Hvis man går så langt som å bestille et stoff man ikke vet følgene av å bruke bare for å bli brun vil jeg påstå at man er usedvanlig dum.

 

I tillegg er dette stoffet ikke godkjent for bruk i USA engang, og der kan jeg love deg de er liberale med legemidler. Så jeg hadde tenkt meg om to ganger før jeg hadde injisert noe lugubert bakgårdsstoff i kroppen som du ikke vet hva er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er problemet, egentlig? Hvorfor er det negativt å være blek?

Det er som regel penere med en viss solbrun farge enn likblek hud.

 

Og med mindre man er et lik, har man ikke likblek hud så den problemstillingen er ikke reell.

 

Poenget her er at vi har den hudfargen vi har. Hvorfor ligger det i vår kultur at vi skal stresse og herje for å endre hudfargen vår, når ingen andre i hele verden gjør det? Vi hvitinger er sykelig opptatt av hudfarge, enten det er vår egen eller andres.

Hvorfor bruker man sminke? Hvorfor bruker man hårvoks, hårgele og hårspray? Hvorfor går vi ikke alle rundt i joggebukse og hettegenser? Hvorfor bruker vi hudprodukter? Hvorfor bruker vi neglelakk? Hvorfor trener vi på treningssenter?

 

Vi trenger jo ikke å gjøre noe av det. Det er snakk om forfengelighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...