Gå til innhold

Nye Oakley solbriller - hjelp til å velge :)


  

17 stemmer

  1. 1. Hvilken modell skal eg velge?

    • Juliet
      0
    • Half Wire
      2
    • Splinter
      10
    • Whisker
      3
    • Square Whisker
      2


Anbefalte innlegg

Hei,

 

For 8-9 år siden kjøpte eg meg et par Oakley Juliet solbriller. Disse solbrillene er noe av de beste eg noen gang har hatt/brukt. Eg synes de såg stilige ut, var tunge nok til å gi en kvalitetsfølelse men lette nok til å være behagelige å ha på. Og satt som støpt. Disse mistet eg for 5-6 år siden og har siden hatt et par RayBan som har tålt ganske mye, men trenger nå utskifting. Har nå bestemt meg for å kjøpe Oakley igjen, men er usikker på om eg skal legge nesten 4k i et nytt par med Juliet, eller om eg skal velge en annen modell.

 

Derfor trenger eg hjelp fra dere. Primært sett er det rammedesign eg trenger hjelp til å velge. Alle eg linker til nå er svarte, men det er mulig eg velger en annen fargekombinasjon :)

 

Eg vet at dette også kommer litt ann på ansiktet osv. Men de fleste av disse er relativt like. Juliet og Half Wire er relativt like, mens Square Whisker og Splinter ligner på hverandre igjen. Eg mener at begge disse passer ansiktet mitt.

 

Oakley Juliet(farge Carbon/Black Iridium):

 

49d3d65e31190.jpg

 

 

Oakley Half Wire(farge Matte Black/Black Iridium):

 

47ed2e41d9236.jpg

 

 

Oakley Splinter(farge Matte Black/Midnight/Black Iridium):

 

496fba0cc3189.jpg

 

 

Oakley Whisker(farge Pewter/Black Iridium):

 

43836cf32d958.jpg

 

 

Oakley Square Whisker(farge Polished Black/Black Iridium):

 

496fafabd40d4.jpg

 

 

Takker for meninger og innspill :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, det er disse eg liker best av Oakley. Hva man liker er jo subjektivt, men prøver meg på innspill allikevel. :)

 

Og årsaken til at eg går for Oakley er primært sett erfaringen eg hadde med de gamle, kvalitetsfølelsen fra ramma, på glasset og hvor mye de faktisk tålte. Ikke minst hvor perfekt og godt de satt både rundt hodet og på nesa. Har tidligere hatt flere billige briller(dvs i 100-300 kr klassen), billige og dyre RayBan samt et par Adidas. Eg mener av alle disse er det Oakley eg har vært mest fornøyd med.

Lenke til kommentar

Takker for svar alle!

 

Eg spekulerer i å konkludere med at eg enten har dårlig smak, eller stiller feil spørsmål/feil målgruppe.

 

Eg ser det at de eg har valgt ut ikke er ment som en del av et antrekk eller for å være pene i seg selv. Det eg er på jakt etter er et merke eg kan bruke på aktiviteter med høy puls, fart og svette. Og derav trenger eg en solbrille som er ment for den type ting. Det er primærbruken. Men eg kommer nok ikke til å kjøpe flere par(enda) og var derfor på jakt etter noe som passet primærområdet, men som i seg selv ikke nødvendigvis skremte bort noen :)

Lenke til kommentar

Jeg har slettet et par poster som ble sett på som OT. dere får finne dere i at folk har forskjellig smak og liker et merke som nødvendigvis dere selv ikke har så mye sansen for. smak er veldig subjektivt så hvis dere på død og liv skal spre eder og galle kan dere gjøre det på et annet sted enn på dette forumet.

 

reaksjoner kan tas på PM og ikke i tråden.

</moderaturmodus>

 

jeg likte Oakley Splinter best av disse.

Lenke til kommentar

Merkelig, da Juliet er de brillene som sitter best, gir den høyeste kvalitetsfølelsen og de beste glassene(Iridium Blue Ice). Ulempen er at om eg skal ha de med styrke må eg betale nesten 8k for de.

 

Var og prøvde et par her om dagen og selv om selger ikke var helt sikker på modell så mener eg det var Splinter, Whisker og Square Whisker eg prøvde. Whisker blir for små. Det var et for stort område rundt hvor lys kan komme inn. Skal tilbake neste uke når de har fått sjekket modeller, og korrekte priser.

 

Splinter med styrke ligger på ca 4600,-. Square Whisker med styrke ligger på ca 5100,-.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...