Gå til innhold

Android - Navigasjonsprogrammer


Chivas

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg bruker Ndrive og Navigon, men har litt "problemer" med fotoboksvarsling.

På Ndrive varsles det forsåvidt, men den varsler med stemme og lyd an mas, mens jeg ønsker muligheten for å stille hva slags varsel jeg selv vil ha. Den varsler også litt vel sent.

 

På Navigon får jeg ingen lyd ved varsel, kun at det blinker en rød prikk på skjermen. Noen steder man kan sette på lyd?

 

Andre gode forslag til navigasjonsprogrammer med fotoboksvarsling? Har sett tidligere at Sygic er nevnt, men ikke fått testet dette enda...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Driver å tester ut waze. Er noe "uferdig" da det stort sett utvikles/oppdateres av brukerne, men verdt å ta en titt på :)

 

Jo flere brukere jo større er muligheten for at det kan bli virkelig bra :)

 

Waze er kjempekult, bruker det selv :thumbup: Men det bruker datatrafikk hele tiden og er vel avhengig av det eller...? Ellers så bruker jeg Copilot som varsler med stemme og et blinkende symbol på skjermen. Varsler i god tid før boxen og gjentar engang til rett før. Husker ikke helt hva Ingrid sier men det kan bli litt masete.

Lenke til kommentar

Har testet Waze litt nå, og det er et kult konsept, men spesielt bra som navigasjonsprogram vil jeg ikke si at det er.

Det er litt for mange irritasjonsmomenter i programmet, som gjør at jeg ville valgt hvilken som helst av de andre jeg har testet hvis jeg skal navigere. Men for å ha det litt skoj når man farter rundt, funker det bra :)

 

Det er flere ting jeg la merke til, men husker ikke alt i farta nå. Men her er noe:

- Til tider veldig unøyaktig

- Hver gang man har gjort noe på skjermen, må man inn i menyen og velge at den skal fortsette å følge meg på kartet - nesten litt trafikkfarlig.

- Hver gang det popper opp en melding fra programmet, er den nærmest umulig å lukke...også passe trafikkfarlig.

+++

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Sygic Aura i noen uker nå og er godt fornøyd med programmet. Visuelt ser det bra ut og man har enkelte tilpasningsmuligheter alt etter hva man foretrekker. Aura er sikkert ikke like god som dedikerte GPSer, men er den beste jeg har forsøkt til min HTC Desire. Dersom du (som jeg) kun benytter GPS av og til, er dette et rimelig og godt alternativ.

 

Jeg anbefaler en prøveperiode på det varmeste.

Lenke til kommentar

Lastet ned Aura etter å ha sett denne tråden (trial i 7 dager).

Lastet så ned kart for Norge, men klarte å velge feil språk under oppsettet første gangen. Jeg gikk så inn i menyvalget som nullstillte Aura til utgangsinstillingene, slik at jeg igjen fikk valget om å velge språk (tenker på stemmen). Klarte nå å velge både Norsk på stemme og språk:)

 

Problemet er at etter dette, så finner den ikke noen land (kart). Gikk inn i Aura downloader, og fjernet norsk kart, og lastet det så inn igjen, men Aura finner fortsatt ikke noen land.

 

Noen som har peiling på dette ? Regner med at jeg kjøper programmet, om jeg bare bår testet det litt.

Lenke til kommentar

Tror jeg prøver det ja. Det som også var litt merklig, var at det stod at kartet for norge, var på ca 79 MB, men det ble lastet ned ca 200.

Når jeg slettet kartet, og lastet ned på nytt, så lastet den ned bare ca 79 MB.

 

Prøver å reinstallere i morgen, så ser jeg hva som skjer.

Lenke til kommentar

Lastet så ned kart for Norge, men klarte å velge feil språk under oppsettet første gangen. Jeg gikk så inn i menyvalget som nullstillte Aura til utgangsinstillingene, slik at jeg igjen fikk valget om å velge språk (tenker på stemmen). Klarte nå å velge både Norsk på stemme og språk:)

 

Språk kan du enkelt velge/skifte ved å gå inn på Innstillinger >Region. Ikke nødvendig å nullstille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...