cadplm Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 (endret) Kjører 4x Corsair F40 i Raid0 og får oppunder 600MB/s lese/skrive hastighet. Prøvde først med 6 stk, men da sperra det på rundt 400MB/s mener jeg. Kjører derfor med 4x i dag. Hver for seg skal disse diskene kjøre oppunder 300MB/s hver. Har ingen separat raid-kontroller, men bruker originale tilkoblinger på Asus Rampage 3 kortet. Kjører ellers Win7x64, i7-950 (3,07GHz) og 24GB RAM - dersom det betyr noe. Hvordan komme over 1GB/s? Vurderer egen kontroller (-hvilken?). Tar i mot et hvert tips med takk. Endret 11. januar 2011 av cadplm Lenke til kommentar
007CD Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Nizzen har blåst 1GBps og touched 2GBps... Så ja det er mulig, men DYRRRT: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1255245 Lenke til kommentar
cadplm Skrevet 11. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2011 Er selvstendig næringsdrivende og kunne aldri spredd utstyr utover på den måten .. men det så helt konge ut Jeg tolker det i hvert fall dit at jeg må få meg en egen raid-kontroller. Mon tro om dette er en god start? Lenke til kommentar
johome Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 @cadplm Den kontrolleren du linker til er bare SATA II Ville ha kjøpt SATA III kort. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Vell, om du skal bare smekke sammen systemet og kjøre noen tester for å så pakke det ned igjen, da gidder man ikke å montere skikkelig Har kjørt funksjonstester på samme vis, skal man ha noe mer permanent da må man montere litt. Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Er selvstendig næringsdrivende og kunne aldri spredd utstyr utover på den måten .. men det så helt konge ut Jeg tolker det i hvert fall dit at jeg må få meg en egen raid-kontroller. Mon tro om dette er en god start? Om du skal ha Areca er det 1880-serien som gjelder, denne f.eks: http://www.nextron.no/main.php3?PI=info&PNO=24987 Hvis du legger på et par tuselapper til får du en med oppgraderbart minne slik som Nizzen sitt kort. Lenke til kommentar
cadplm Skrevet 12. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2011 Takker og bukker folkens - jeg kommer tilbake med en oppdatering når jeg har fått tak i et skikkelig kort. Lenke til kommentar
cadplm Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2011 Liten oppdatering før neste innkjøp - noen som vil spå om HighPoint RocketRAID 2720 8P SAS III (halv pris på amazon)+ 8x Corsair F40 kommer til å skyte over 1GBps på litt større filer? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 (endret) Med tanke på at det er et dritkort/fakeraid så vil jeg spå nei De rocketraid er noe som generelt bør unngås Endret 13. januar 2011 av cruzader Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 (endret) LSI 9211-8i HBA er en glimrende kontroller, dog uten særlig cache. Denne er god for langt over 1GB/s. http://www.dustinhom...5010375734.aspx Ellers så anbefaler jeg Areca 1880 serien, pga den ER best ... på ytelse ved lav QD (Que Depth). Altså det som er viktigst for de aller aller fleste. Vil man ha problemer med raid og ssd, så velg HighPoint Endret 13. januar 2011 av Nizzen Lenke til kommentar
johome Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Er ikke LSI kort stort sett optimalisert for høye QD ? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Er ikke LSI kort stort sett optimalisert for høye QD ? Det kan virke slik ja. Men de får jo ikkje elendig ytelse ved lav qd heller. Så skal man ha over 1GB/s lesehastighet så billig som mulig, så ville jeg tatt den LSI 9211 til f.eks 8stk ssd som trådstarter tenker på. Dog jeg ville valgt 8 stk C300 Lenke til kommentar
cadplm Skrevet 19. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2011 Fikk et tips i en annen tråd om å øke PCIe frekvensen - gikk fra 100 til 110 bare for å test. Ikke helt sikker på hvordan å lese resultatene, men det ser ut til at ting gikk opp 10% i snitt?! Noen som vet noe mer om evt. konsekvenser ved for høy overklokking her? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Vell blåser du PCI-E frekvensen for høyt opp faller SATA kontrolleren ut og nekter å henge med. I tilegg øker du risikoen for datakorrupsjon, en liten økning går greit, men går du ekstremt så vil du merke at ICHxR faller ut og alle disker som sitter på denne blir utilgjengelig til du setter ned frekvensen. Lenke til kommentar
cadplm Skrevet 20. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2011 Ok - tar ikke sjansen, tror det blir å skaffe et LSI 8-PORT INT 6GB/S SATA+SAS PCIE 2.0 HBA med mindre noen kommer med et raskere\billigere kort .. ! Spørsmål: Det går fint å ta et system image backup, sette i kontrollern med disker (+ laste driver), og så kjøre en recovery - eller er reinstallering det eneste som duger? Har så mye styr med lisenser at en reinstallering er siste utvei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå