TaklampeX Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) To ganger før har jeg fått helt fantastisk hjelp her på forumet, så jeg prøver meg igjen! Jeg er helt ubrukelig på å skrive script fra bunn av, men om jeg har et utgangspunkt å jobbe med er det overraskende mye jeg klarer å få til. Jeg lurer derfor på om noen her kan hjelpe meg litt i gang, med hvilke funksjoner og kommandoer jeg trenger og hvilken rekkefølge ting må skje. Det jeg drømmer om en er kalkulator som regner ut ulike verdier basert på brukerens valg av produkt, og antall kvadratmeter. Jeg ser da for meg en rullgardinmeny med produkter (evnt to, med kategori og deretter produkt ettersom det er ganske mange produkter) og et felt for å taste inn antall kvadratmeter. Håper å kunne ha en type onchange-funksjon som oppdaterer fortløpende så man slipper å trykke på en knapp. Scriptet skal så finne tabellraden for det valgte produktet (her tenker jeg i utgangspunktet en MySQL-tabell, men det hadde så klart vært mye mer praktisk med et excelark...). Deretter regnes det ut verdier, ved å gange de med antall kvadratmeter, eks kolonne4 x kvadratmeter og kolonne5 x kvadratmeter. Prøver å illustrere litt ytterligere hva jeg prøver å lage: Rullgardin:Produkt Tekstfelt:Kvadratmeter MySQL -> WHERE Produkt GET kolonne5 kolonne6 kolonne7 Verdi 1: kolonne5 x Kvadratmeter Verdi 2: kolonne6 x Kvadratmeter Verdi 3: kolonne7 x Kvadratmeter Noen som kan hjelpe? Endret 5. april 2011 av TaklampeX Lenke til kommentar
emilkje Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Dette er kanskje noe du bør tenke på å legge ut som en betalt jobb, da det fort kan gå med noen timer på å gjøre en slik løsning både sikker robust. Arbeidstakeren trenger kunnskap på flere felter: JavaScript, HTML og serverside (php, asp, cold fusion etc). Det er ikke lett å få tak i en slik person som har både tid og viljen til å gjøre det gratis. Bare et lite tips =) Lenke til kommentar
TaklampeX Skrevet 14. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2011 Ok. Det er vel for så vidt ikke noe stort problem å betale litt for en ferdig løsning... Har du eller andre noen formening om hvor høy timesats som er vanlig og eventuelle tips til steder å lete etter "arbeidstaker"? Det finnes vel noen sånne anbuds-sider for webprogrammering? Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Her er et enkelt php script som viser hvordan du kan gjøre det: http://pastebin.com/qTCupzX9 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå