Gå til innhold

Forslag til ny hovedmaskin

Anbefalte innlegg

Jeg greide å grille hovedkortet mitt her om dagen og har bestemt meg for å bygge ny maskin. Harddisk og dvd/cd-brenner er satt inn i en annen maskin som skal skal brukes som filserver. filserveren er bygget av andre deler som jeg hadde liggende hjemme. den nye hovedmaskinen skal kun ha en systemdisk mens selve lagringen skal foregå på en annen maskin. jeg har planer om å lage en HTPC men det får jeg ta etterhvert.

CPU: Intel Core™ i7 Quad Processor i7-950.

Hovedkort: ASUS P6X58D Premium, Socket-1366

Kabinett: Silverstone SST-GD03B HTPC.

Prosessorkjøler: Corsair A70 CPU Kjøler

PSU: Noen gode forslag?

RAM: Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB.

Skjermkort: Sapphire Radeon HD 6870 1GB GDDR5

Harddisk: Sjekk denne posten.

edit: la til HK og prosessorvifte.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det blir antageligvis ikke billig men jeg pleier som regel å ha maskiner jeg bygger i 3-4 år så selv om det kommer til å koste litt nå så har jeg en maskin som jeg kan ha fremover. dessuten vil jeg jo kunne bruke SSD-diskene i fremtiden istedenfor de vanlige 3.5" "mekaniske" diskene jeg har liggende på lager.

edit: om ikke så lenge komer jeg til å kaste en mengde tilsvarende et par bæreposer med hardware i tilleg til to kabinett som er "utgått" for å komme igang med oppgradering av maskinparken min.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Noctua CH-14 er sexy greier et beist av en kjøler som burde passe inn i kabinettet ditt. Hardware bemerket at man burde ha 16 Cm og gjerne mer i bredden/høyden på kabinettet for å montere den, og det burde vel gå sånn akkurat med det kabinettet?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...