Vowels Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 (endret) 1975- Pink Floyd-Wish you where Here Har litt lite tid til å lage skikkelig førstepost, men regner med de fleste vet hva tråden går ut på. Jeg starter med 1975 som er et år stappfullt av gode album. Dylan ga ut Blood on the Tracks, Neil Young kjørte på med to flotte utgivelser og selvfølgelig Sabbath med Sabotage. Uansett, albumet jeg skal presentere i dag er Pink Floyd-Wish you where Here. http://www.youtube.com/watch?v=YLIy2t-KAc0 http://www.youtube.com/watch?v=yugj1LgZ4i4&NR=1@ Lite poeng å pjatte for mye om albumet da alle burde ha hørt det fra før. Spiller ingen trille hvilken låt jeg poster, alt er helt topp! Vokalen, riffene, synthen og ikke minst tekstene som er noe av det beste jeg noensinne har kommet over. Enjoy EDIT: Regler for tråden kan dere lese i denne posten. Endret 13. januar 2011 av Vowels Lenke til kommentar
mpolden Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 (endret) Utrolig mange gode album dette året ja, og Wish You Were Here er et bra valg. Selv ville jeg nok kanskje valgt Blood on the Tracks. Andre album som kan nevnes er Fly by Night av Rush (første albumet med Neil Peart på trommer), High Voltage av AC/DC (debut), Born to Run av Bruce Springsteen, Minstrel in the Gallery av Jethro Tull og Alive av Kiss. Et herlig år for musikk med andre ord. Endret 1. januar 2011 av gertin Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 2. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2011 (endret) 1976-David Bowie-Station to Station Spotify http://www.youtube.com/watch?v=ZY77zDzNmYw It's not the side-effects of the cocaine I'm thinking that it must be love Her er virkelig Bowie i sitt ess. Station to Station er laget på en diett bestående av paprika, melk og kokain. En neddopet og paranoid Bowie inspirert av blant annet Nietzsche, Crowley og Kabbalah har kokt sammen et mesterverk av et album. I første frase på tittelsporet presenteres karakteren The Thin White Duke og showet er igang. Bowie synger som en gud mens musikken består av en miks med alt fra ballader, funk/disco til avant-garde rock. Om noen her enda har tilgode å sjekke ut David Bowie anbefaler jeg dere å ta en titt her. Svinepelz har skrevet en flott guide som jeg har tatt meg friheten til å stjele litt fra. Endret 2. januar 2011 av Vowels Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Station to Station kom i definitiv utgave for noen måneder siden, et must for alle fans Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 2. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2011 Nå vet jeg hva jeg skal ønske meg til bursdagen min: http://www.amazon.co.uk/Station-5CD-1DVD-3LP/dp/B003UTUQ3O/ref=tag_dpp_lp_edpp_img_in Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Hoi, du tok Januar ja. Good shit så langt. :--) Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 3. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2011 1977-Sex Pistols-Never Mind the Bollocks, Here's the Sex Pistols Spotify http://www.youtube.com/watch?v=qbmWs6Jf5dc I am an antichrist I am an anarchist Dont know what I want but I know how to get it I wanna destroy the passer by cos i I wanna be anarchy ! No dogs body Anarchy for the u.k its coming sometime and maybe I give a wrong time stop a trafic line Your future dream is a shopping scheme cos i I wanna be anarchy ! In the city How many ways to get what you want I use the best I use the rest I use the enemy I use anarchy cos i I wanna be anarchy ! The only way to be ! Is this the m.p.l.a Or is this the u.d.a Or is this the i.r.a I thought it was the u.k or just Another country Another council tenancy I wanna be an anarchist Oh what a name Get pissed destroy ! Sex Pistols ga musikkindustrien lillefingeren og ga ut sin første og eneste skive. Den er noe ujevn og bandet er ikke spesielt flinke til å spille, men man må ta plata for det den er. Full av attitude, sjarm, sarkasme, sinna tekster og catchy riff. Herlig Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 3. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2011 Hoi, du tok Januar ja. Good shit så langt. :--) Jepp! Kommer nok noen bidrag etterhvert som er litt vanskeligere å svelge Regner med Skogslik tar neste måned. De som har lyst til å overta etter det får sende han en PM Lenke til kommentar
gard. Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Ser ut til å bli nok en bra tråd dette Har ikke hørt så mye av Bowie enda, men nå vet jeg hva neste plate ut er! Heller ikke hørt hele Never Mind the Bollocks..., men hørt nok til at jeg vet det er en punk-klassiker. Om du ikke har hørt den, anbefaler forresten jeg Television - Marquee Moon fra samme år som Bollocks! Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 3. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2011 Er mange gode skiver fra 77, men jeg har faktisk ikke hørt ordentlig på Television. Kun et par låter her og der, skal absolutt noteres ned på "sjekk ut" lista. Skal heller ikke kimse av Bowie dette året, både Low og Heroes Lenke til kommentar
gard. Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 (endret) Heroes og ja.. Bare hørt Low jeg Må heller ikke glemme Pink Floyd, Peter Gabriel, Rush osv. fra 77 heller! Gleder meg til å se hva du kommer med fra 78.. Har selv ingen store favoritter fra dette året. Endret 3. januar 2011 av blade-bunny Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 3. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2011 (endret) Hør på Die Mensch-Maschine fra 78! Også kommer det en enda bedre skive i morgen Endret 3. januar 2011 av Vowels Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 1978-Kate Bush-The Kick Inside Spotify http://www.youtube.com/watch?v=WChywYrwHBY Out on the wiley, windy moors We'd roll and fall in green You had a temper, like my jealousy Too hot, too greedy How could you leave me? When I needed to possess you? I hated you, I loved you too Bad dreams in the night They told me I was going to lose the fight Leave behind my wuthering, wuthering Wuthering Heights (Chorus) Heathcliff, its me, Cathy come home I'm so cold, let me in-a-your window Oh it gets dark, it gets lonely On the other side from you I pine alot, I find the lot Falls through without you I'm coming back love, cruel Heathcliff My one dream, my only master Too long I roam in the night I'm coming back to his side to put it right I'm coming home to wuthering, wuthering, Wuthering Heights (Chorus) Oh let me have it, let me grab your soul away Oh let me have it, let me grab your soul away You know it's me, Cathy (Chorus) Blir en rask post i dag. Dette er pop-musikk på sitt beste. Kate Bush var bare nitten år da debuten The Kick Inside ble sluppet og er muligens den beste platen hun har gitt ut. Det man spesielt legger merke til med albumet er selvfølgelig den enorme vokalen til Bush, men tekstene og produksjonen er også svært god. Automatisk feelgood plate som er obligatorisk når jeg vasker leiligheten. Kan anbefale å sjekke ut de fem første platene fra tidsrommet 1977-85 da alle er knallgode. For moroskyld legger jeg med USA-musikkvideoen til og sin cover Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Hey, Sex Pistols! Trivelig og gøy, må nesten fyre opp Never mind the bollocks igjen. Blir nok lite aktivitet fra meg før etter 10. gitt, da jeg er hjemme frem til da. Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 5. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2011 1979-Joy Division-Unknown Pleasures http://www.youtube.com/watch?v=GqUFbd8aAN0 I've walked on water, run through fire Can't seem to feel it anymore It was me, waiting for me Hoping for something more Me, seeing me this time, hoping for something else Lenke til kommentar
gard. Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Obligatorisk valg fra 1979 :-) Kate Bush var ikke så verst heller! Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 (endret) Obligatorisk valg fra 1979 :-) Kate Bush var ikke så verst heller! Ja. Muligens litt for obligatorisk, men plata er så god at jeg ikke kommer utenom. Nesten så jeg har lyst til å poste Closer senere i dag, mer depressiv musikk skal man lete lenge etter Endret 6. januar 2011 av Vowels Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 1980-Motörhead-Ace of Spades Spotify http://www.youtube.com/watch?v=fb3zSgxMuug Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Veldig mye bra her. Akkurat Joy Division har jeg liksom ikke fått 100 % taket på - det er god musikk som jeg har hørt relativt mye på, men det er nesten så jeg heller mot at bandet er litt overvurdert. Ikke mye, bare litt. Fra 1979 ville jeg nok heller ha gått for Public Image Limited - Metal Box. Fantastisk album, jeg personlig setter heller på det enn Joy Division - Unknown Pleasures. Om du ikke har hørt det så anbefales det - sjekk også ut debutalbumet til PiL! Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 7. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2011 (endret) 1981-The Cure-Faith Spotify http://www.youtube.com/watch?v=ALibXhTcOpE&feature=related Whisper your name in an empty room You brush past my skin As soft as fur Taking hold I taste your scent Distant noises Other voices Pounding in my broken head Commit the sin Commit yourself And all the other voices said Change your mind You're always wrong Always wrong Come around at christmas I really have to see you Smile at me slyly Another festive compromise But I live with desertion And eight millions people Distant noises Of other voices Pulsing in my swinging arms Caress the sound So many dead And all the other voices sing Change your mind You're always wrong e:Har ikke hatt tid til å skrive noe om de siste skivene jeg har postet, redigerer det muligens inn i morgen Endret 7. januar 2011 av Vowels Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå