Gå til innhold

Liste over aktive brukere i en tråd er ikke lenger disablet


Anbefalte innlegg

Edit: Vi har nå slått funksjonen på igjen. Istedet har vi løst problemet ved at anonymisering bare er tilgjengelig når man er logget inn som skjult bruker. Etterhvert vil det antagelig komme en knapp som lar en velge å være skjult i ettertid, men det får vente.

 

Vi har slått av funksjonen som viser hvem som er aktive i en tråd. Dette som en følge av det nye systemet med anonymisering. Liten hjelp i å poste anonymt, hvis folk kan se hvem du er mens du skriver på innlegget. Desverre er det samme setting som viser hvem som leser og hvem som skriver i tråden.

 

Dette er en både sosial og nyttig funksjon, og vi skulle gjerne hatt den aktiv. Men enn så lenge må tilliten fra folk som vil være anonyme ha første prioritet.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liste over aktive brukere i en tråd er disablet.

Ok. Kjekt å vite.

 

Men synd dere ikke kan bestemme dere for å skrive på norsk eller engelsk på forumet. Verken 'disablet' eller 'poster' (som jeg har sett gå igjen veldig mange steder) er særlig godt norsk. Poster som jeg antar en en norsk variant av ordet 'post', betyr direkte oversatt plakat. Engelske 'post' derimot kan referere til et innlegg på et forum eller blogg, men igjen det er ikke særlig norsk.

 

Se bare på den nye informasjonen i kategorier som tidligere hadde mulighet for gjesteinnlegg. Der står det nå sitat, "Denne kategorien støtter anonymiserte poster", sitat slutt. Hvorfor ikke heller skrive innlegg? Høres mye mer korrekt ut.

 

Jeg er for å bevare det norske språket vårt, dette hjelper ikke særlig.

 

Lei for å ta dette her, enn om innlegget inneholdt et bra eksempel. Har forsøkt gjentatte innlegg ang. dette i 'Tracker' (< igjen hva en det?), men uten særlig hell eller tilbakemeldinger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Problemet er at hverken funksjonen for anonymisering eller for å skjule trådaktivitet er lokale for en kategori. Vi har hardkodet det for anonymiseringen, men har ingen enkel måte å slå det av og på lokalt for oversikten over aktive brukere. Vi får se på det.

 

Å skjule brukeren når han huker av er for sent, da har han gjerne skrevet på posten sin i noen minutter.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Ikke at det er noen absolutt nødvendig sak å se hvem som er aktiv i tråden, men jeg liker det. Da får du bla. vite med en gang om noen av dem du skriver med eri tråden eller ikke og om det e rfolk der i det hele tatt så du kan vente deg noen aktivitet. Synes det burde bli som før igjen. Faktisk har jeg lite til overs for at folk kan være anonyme i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå synes jeg nesten det begynner å gå litt vel langt når det gjelder beskyttelsen av anonyme og det styret der. Sist gang jeg sjekket var dette et forum for registrerte brukere med muligheter for anonym posting i enkelte tilfeller, ikke det motsatte. Da mener jeg det er feil at hele forumet skal måtte lide som følge av denne halvparanoide beskyttelsen av den lille prosenten som poster anonymt. Om man ikke tåler den minimale risikoen for at "de riktige personene" (de du ikke vil skal "oppdage" deg) tilfeldigvis havner i riktig tråd, på riktig tidspunkt og får med seg at ditt navn har striplete linje under seg, for deretter å linke dette til postingen av et anonymt innlegg og avsløre deg, nei da får du rett og slett droppe å poste. Med et brukernavn på et internettforum som dette er man jo faktisk anonym i utgangspunktet, så det får være grenser for hvor langt man skal gå for å beskytte de anonyme anonyme.

 

En løsning på hele dette problemet kunne jo ha vært en "Svar anonymt"-knapp i de aktuelle kateogriene, ikke vet jeg om det er mulig.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...