Gå til innhold

Spillertråd - Ryo Miyaichi

Xanman

Anbefalte innlegg

?. Ryo Miyaichi

gun__1290184076_miyaichi_ryo.jpg

Navn: Ryo Miyaichi

Draktnummer: ?

Nasjonalitet: Japan

Fødselsdato: 14.12.1992

Fødested: Okazaki, Aichi, Japan

Posisjon: Ving/angriper

Høyde: 183 cm

Overgang: Chukyo Univ. Chuyko High School

Kontrakt: Ukjent

Arsenal-debut: Ikke gjennomført

Tidligere klubber: Chukyo Univ. Chuyko High School

Informasjon om spilleren:

I løpet av sommeren 2010 besøkte Ryo Miyaichi Europa for å prøvespille for Arsenal og Ajax. Han imponerte for begge lag, men under oppholdet i Ajax pådro han seg et dobbelt brudd i benet. Bruddet var heldigvis mindre alvorlig enn først fryktet, og han forventes å være tilbake i full form i januar når han fullfører overgangen til Arsenal.

Miyaichi har spilt for aldersbestemte landslag i Japan siden han var 13 år gammel. Han spilte blant annet for U17-landslaget under VM i Nigeria. Han er nå en viktig del av U19-landslaget. Ryo har ofte blitt sammenlignet med Thierry Henry og Cristiano Ronaldo, på grunn av hans raske løp og uforutsigbare finter. Han er lynrask og løper 50 meter på under 6 sekunder.

http://www.youtube.com/watch?v=FcLgacbONss

Ryo vil møte langt vanskeligere motstand i England enn det han er vant til, og det skal bli ekstremt spennende å følge gutten videre.

Endret av Le Professeur
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å si. Han var svært imponerende da han prøvespilte, men jeg er usikker på om han i det hele tatt kan engelsk. Vi må nok gi ham litt tid. Han kommer vel hovedsaklig til å spille for reservene ut sesongen, så får vi se hvordan han gjør det der.

Lenke til kommentar

Miyaichi vil fly til London på mandag, etter at Chukyo High School ble slått 4-2 av Kumiyama High School i turneringens åpningskamp. Ryo rakk dog å imoponere i sin siste kamp, med både assist og mål:

http://www.youtube.com/watch?v=wN2oSWytlao

Gleder meg til å se ham leke seg for reservene våre! Håper han imponerer så mye at han rekker å debutere for førstelaget før sesongen er over.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Leste på Young Guns-bloggen at Miyaichi løper 100 meter på 10.84, det er circa like mye som Walcott når han var 18 (10.30 nå), og raskere enn Henry i hans storhetstid.

Theo på høyre og Ryo på venstre lukter det svidd gummi av.

Endret av Vestaa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det lukter dyp forsvarslinje og kontringer.

Hva om Theo og Japsen bytter kant avogtil, slik at Theo kan skjære inn i banen og bruke skuddfoten sin, samtidig som Japsen herjer på motsatt kant? Drømme scenario som aldri skjer uansett, alle kan se gode ut på youtube.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror (Les: tror) at Miyachis ballkontroll er overvurdert. Det kan godt være at jeg tar feil, men jeg tror ikke Miyachi og Walcott på hver sin kant vil være ideelt. Jeg tror han i likhet med Walcott kommer til kort på små flater. Jeg kan ta feil, men som du sa alle kan se gode ut på youtube, og jeg har ikke lyst til å spekulere i nivået på japanske skolelag. Noe må han ihvertfall ha hvis Wenger. Han er spennende, det er han.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...