Gå til innhold

Ekstern Tilkobling. Slippe og logge av

Anbefalte innlegg

Hei

Har brukt LogMeIn en del. Men syntes det er litt vel tregt lokalt. Også mangle er det filoverføring på free utgaven.

Men er det mulig som i logmein at man kan avslutte fjernstyringen uten at den går ut i innloggingskjermen...

Grunnen til at jeg lurer på dette er fordi jeg bruker maskinen til andre også. Blant annet HTPC. Da skal den helst ikke være på innloggingskjerm da man skifter kanal på tvn. Fjernkontrollen kan liksom ikke skrive passord.

Er det mulig og få til dette?

Petter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var ikke så lett å forstå nei, men om jeg tror jeg forstår så ønsker du et program til å styre en pc, uten at det krever at du har en brukerkonto (med passord) på den pcen du ønsker å styre?

Jeg bruker http://remote-desktop-control.com til slikt, men det koster også penger. Har fil overføring etc innebygget også, men ingen ting er er gratis.

Minste pris er vel $50 for to pcer....

Så gjør LogMEin jobben for under det, så hadde jeg valgt det du allerede kjenner til.

Lenke til kommentar

Hehe... Ja skjønner vel egentlig at dere ikke forstår...

Windows sitt fungerer greit. Men når man krysser ut datamaskinen man er koblet til. Så logger den av. Eller setter maskinen slik at man må skrive passord for og komme inn igjen. På selve windows. Akkurat som om man skulle sitte og jobbe lokalt. (forran skjermen etter man er trykket ctrl-alt-del)

Det er dette jeg vil slippe. Den stopper ikke programmer eller noe slik da man logger av med windows sin. Men den går vel på en måte ut i bytt bruker modus.

Maskinen jeg styrer har bare en konto. Og skal ikke ha flere. Poenget er og styre den ene kontoen uten og sitte forran pc, da pc står i kjeller, og ikke har verken skjerm eller tastatur... Er på en måte bare en server.

Håper denne lange forklaringen hjelper litt mer..

Lenke til kommentar

Og da er programmet jeg linket til akkurat det du trenger. Men du jobber jo da direkte på pcen, du kan ikke jobbe med to brukere på pcen sammtidig (kun på Windows Server det funker) så det du gjør, vil da synes på en eventuelt skjerm på den pcen.

Men alt kan være pålogget etc, som om du hadde sittet foran pcen selv.

Her er noen skjermbilder, jeg har her tilgang til pcen til mamma, via en server jeg har stående hos henne, som jeg styrer via Remote Desktop. Men det viser hva man kan gjøre...dårlig farger etc er grunnet linjehastighet og at det går via Remote Desktop allerede:

121210_rdc1.jpg

Du kan velge mellom full kontroll, view only eller filoverføring. Full kontroll gir deg som sagt full kontroll og du har kontroll over mus og tastatur osv, men låser du det ikke, så kan også brukeren på andre siden bruke mus og tastatur...kan være irriterende om de gjør det mens du skal gjøre noe, men er kjekt om de skal vise hva de ønsker å gjøre noe med.

121210_rdc2.jpg

Her er jeg inne på selve pcen, og kan jobbe som om jeg satt foran pcen. Hadde jeg kjørt det via lokalnettet hadde jeg jo brukt fullskjerm modus og fulle farger.

121210_rdc3.jpg

Filoverføring direkte, uten at du har kontroll på pcen. Brukeren kan jobbe som normalt mens du overfører filer.

Lenke til kommentar

Ser jo egentlig helt greit ut ja.. Eneste jeg kommer til og savne tror jeg. er klipp og lim som har i windows sitt eget system.. fra skermbilde til skermbilde... men kan vel klare seg uten det.

Skal se litt mer på dette ja.. Var ikke så veldig dyrt heller.

Men det enkleste hadde jo vært det som er innebygd. For det går ikke og deaktivere det jeg lurer på der?

Lenke til kommentar

Når det gjelder Remote Desktop så MÅ du ha en bruker med passord på en pc du skal ta over. Det gjelder både Server og desktop versjonene.

Forskjellen er at på server versjonen kan du ha flere brukere, så du kan logge deg på med bruker x mens bruker y fortsatt er pålogget.

MEN, bildet på skjermen vil da gå til bytt bruker bildet.

På desktop versjonen av Windows, vil brukeren alltid bli avlogget på skjermen, når du tar over pcen via Remote Desktop.

F.eks, her hjemme har jeg en stue pc, med MediaCenter, alle filmer, TV opptak osv.

På den har jeg to brukere. Om jeg logger meg på Remote Desktop fra en annen pc, til og med jeg bruker den bruker kontoen som ikke er pålogget og viser bilde på skjermen min nå, blir jeg avlogget på skjermen, så fort jeg har koblet meg på via RDC.

Dette kan jeg unngå med bruk av programmet nevnt over. Da tar jeg over pcen slik den er nå, altså jeg ser bildet som også vises på skjermen her i stua.

Det finnes ingen måte å omgå dette på, uten hjelp av tredjepartprogramvare som f.eks programmet jeg linket til. Tro meg, jeg har forsket på dette.

Betaler ikke hundrevis av kroner hvis jeg kunne ha løst det på noen annen måte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Med Remote Desktop så kan du dele filer. Bare å krysse av på lokale resurser som skal være med koblinen. Du kan lagre koblingen på skrivebordet ditt og ha konto og passord lagret på den *.rdp filen, så neste gang er det bare å dobbeltklikke på den filen..

Lenke til kommentar

Oki... Har lest alt jeg kan komme over i dag jeg også.. og må si jeg ikke finner noen ting jeg heller... Lest en del om dette nå, prog du ref til.. Vurderer og prøve..

Titter også på Ultra VNC. Ikke helt bestemt meg enda hva jeg gjør..

Er viktig for meg at det ikke må logges inn igjen av den lokale brukeren da skjermen blir skrudd på igjen.. For da er det gjerne XBMC som strter automatisk i stua/tv.

Takker så masse for hjelpen.

Lenke til kommentar

Ettersom det jeg var ute etter i bunn og grunn ikke var og få til. Den innebyge RD, så måtte jo valget over på noe annet.

Prøvde den jeg ble fortalt om her.. Men fant ut etter litt prøving at det fantes TeamViewer. Som gjør det samme, og det er gratis. Så da ble det det.

Kan til og med styre pcen fra min HTC Desire. Genialt!!

Men takk for hjelpen alle!! Uten dere hadde jeg fremdeles sittet og søkt, og blitt gal. Hehehe.

GOD JUL!!! :)

Petter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...