JAH Skrevet 11. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2010 Fikk et defekt nv 8800 ultra kort av en på jobben for litt siden.Det var masse hvite stiper over skjermen, så regna med at det var defekt.For en god stund tilbake leste jeg at folk "bake" korta i stekovn for å få de til å fungere igjen. Måtte jo teste det. Stippa kortet helt ned til printkortet og tok av all kjølepasta. Forvarma ovnen på 200 grader og satt inn kortet i 10min. Kjølte ned under romtemp, og monterte kjøleren igjen. Boota opp og : Ingen hvite striper lenger! Det sies at denne prosedyren skal "feste" tinnet til komponentene igjen. Har ikke fått testa med spill ennå (kun bios), men dette lover jo godt. Noen andre her inne som har testa dette med gode resultater? 1 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 11. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2010 Det sies at denne prosedyren skal "feste" tinnet til komponentene igjenJo, det er forsåvidt riktig. Men på en annen side så har du nada kontroll over HVOR tinnet flyter og om det skaper nye forbindelser (kortslutninger) mellom nære loddepunkter og gjennomføringer.Så det er absolutt en risikosport, men artig å høre at du fikk det til da Så spørs det om det holder i lengden. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 11. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2010 Kom med tilbake meldinger om dette funket Veldig kjekt å prøve, ihvertfall når garanti å alt er gått ut Lenke til kommentar
JAH Skrevet 12. desember 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. desember 2010 (endret) Det sies at denne prosedyren skal "feste" tinnet til komponentene igjenJo, det er forsåvidt riktig. Men på en annen side så har du nada kontroll over HVOR tinnet flyter og om det skaper nye forbindelser (kortslutninger) mellom nære loddepunkter og gjennomføringer.Så det er absolutt en risikosport, men artig å høre at du fikk det til da Så spørs det om det holder i lengden. Tinnet skal ikke flyte noen steder.Hvis jeg ikke husker helt feil er smeltepunkt på tinn ca +/- 232 grader.Poenget her er vel litt "feilproduksjon" at skjermkort (merk Nvidia har jeg lest), og at denne metoden "fester" komponentene der de hører hjemme. Kom med tilbake meldinger om dette funket Veldig kjekt å prøve, ihvertfall når garanti å alt er gått ut Skal prøves i morra.Såklart blir det her kun på kort uten garanti, men skøy om det funker (selv om det kanskje bare er midlertidig) Endret 12. desember 2010 av janaha Lenke til kommentar
JAH Skrevet 12. desember 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. desember 2010 Tok en runde med 3Dmark Vantage, og det fungerte greit. Ingen artifacts ol. Greit å ha som backup kort. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 12. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2010 så bra da Lenke til kommentar
Knugo Skrevet 13. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2010 Fikk pink screen of death på mitt gamle GTX280 i vår. Brukte samme trikset selv og kortet går som ei klokke i pcn til svogern min den dag i dag Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 13. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2010 Ikke for å plage, men loddetinn inneholder bly, som er giftig. Jeg er ikke sikker på om det er lurt å bruke samme ovn til å steke grandis etterpå. Kanskje lurt å bruke stekeposer? Lenke til kommentar
Quote Skrevet 13. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2010 (endret) Et imponerende bra triks, som jeg ikke har noe tvil, med tanke på det tekniske, at det kan fungere. Tinnet skal ikke flyte noen steder.Hvis jeg ikke husker helt feil er smeltepunkt på tinn ca +/- 232 grader. Smeltetemperatur på loddetinn varierer avhengig av hvor stor prosentandel tinn, bly og sølv det er i tinnet. Du er i hvert fall ikke langt unna med å si 232 grader +- Ikke for å plage, men loddetinn inneholder bly, som er giftig. Jeg er ikke sikker på om det er lurt å bruke samme ovn til å steke grandis etterpå. Kanskje lurt å bruke stekeposer? Loddetinn smelter ikke ved 200 grader. Tror blyet begynner å avgi blydamp ved rundt 500 grader, så dette burde ikke være noe problem. Når du lodder, så kommer røyken av flussmiddelet. Endret 13. desember 2010 av Quote Lenke til kommentar
Knugo Skrevet 13. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2010 Jeg hadde kortet mitt i ovnen i 7 minutter på 195 grader. Tror nok det skal mye lengre tid og høyere temp før det smelter og avgir avgasser. Lenke til kommentar
MikalD Skrevet 15. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2010 Det sies at denne prosedyren skal "feste" tinnet til komponentene igjenJo, det er forsåvidt riktig. Men på en annen side så har du nada kontroll over HVOR tinnet flyter og om det skaper nye forbindelser (kortslutninger) mellom nære loddepunkter og gjennomføringer.Så det er absolutt en risikosport, men artig å høre at du fikk det til da Så spørs det om det holder i lengden. Det smelter ikke nok til at dette skjer. Så ikke så farlig om kortet er ødelaggt uansett. Men om det funker er det jo ingen vits. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 15. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2010 Hmm.. Man har da fortsatt reklamasjonsrett på et 8800-kort. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2011 Har ett Gainward Bliss 7950 GX2 her som viser meg fine fargeprikker under boot og får bluescreen så snart skjermkortdriveren er instalert.. Får prøve å bake det å si ifra om det hjalp Lenke til kommentar
Khani Skrevet 6. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2011 Ikke for å plage, men loddetinn inneholder bly, som er giftig. Jeg er ikke sikker på om det er lurt å bruke samme ovn til å steke grandis etterpå. Kanskje lurt å bruke stekeposer? Det er bare og lufte ovnen etterpå det skal ikke ha noe og si. Og i tilegg er det minimalt med tinn i forhold til når man smelter tinn/bly da man trenger god ventilasjon og maske pga avgassene. Men som sagt er det eneste som er rissikabelt med dette er sjansen for kortsluttning. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2011 Fikk pellet sund skjermkortet, og får skrudd av all plastikk, slik at bare selve kortet og kjøleribben (uten vifte eller noe plastikk) står igjenn. bare å hive i ovnen? eller må jeg av med kjøleribba og? tenkte å slippe å handle inn kjølepasta.. Lenke til kommentar
Khani Skrevet 6. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2011 Ta av ribben også da kjølepastaen vil sive utover og lage et helvete av en rengjøringsjobb når den har rent utover kretsene. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 7. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2011 Da skal jeg gjøre det. Takker for svar Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 7. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2011 (endret) Ikke for å plage, men loddetinn inneholder bly, som er giftig. Jeg er ikke sikker på om det er lurt å bruke samme ovn til å steke grandis etterpå. Kanskje lurt å bruke stekeposer? Så lenge kortet er RoHS godkjent så går det fint. Endret 7. januar 2011 av Mr. A Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 7. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2011 Spennende. Nesten så jeg gleder meg til skjermkortet mitt begynner å få artifakter bare for å få teste dette selv. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 7. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2011 Har ett Gainward Bliss 7950 GX2 her som viser meg fine fargeprikker under boot og får bluescreen så snart skjermkortdriveren er instalert.. Får prøve å bake det å si ifra om det hjalp Er ikke sikkert at det hjelper deg. Feilen som er med 8xxx, 9xxx og GT2xx er relatert til GPU. Mens det som tok livet av 7xxx serien var spenningsregulatorene på kortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå