Gå til innhold

PC basert på Black Refinery


Anbefalte innlegg

Jeg har sett på Agentspoon sitt oppsett til PC i tråden: Anbefalinger | Stasjonær PC (selvbygg).

 

Som så mange andre ønsker jeg en PC som er mest mulig for pengene, den skal brukes til tekstbehandling, lett bildebehandling, litt filmredigering og spilling (World of Warcraft og Black Ops). Jeg ønsker god kvalitet på grafikken i spill, men krever ikke at alt av innstillinger skal stå på maks.

 

Jeg har i utgangspunktet tenkt å slå til på Black Refinery-oppsettet fra Agentspoon, men kunne gjerne tenkt meg å handle en plass i Trondheim (Amentio/datakjeden og Mamoz har vi i alle fall her). Jeg er klar over at det kan bli noe dyrere, men jeg betaler gjerne noen hundrelapper ekstra for å kunne dra rett til butikken å klage om noe skulle gå i stykker.

 

Det jeg håper er at noen kan hjelpe meg med er å finne tilsvarende produkter som er Black Refinery, men som er tilgjengelige hos for eksempel Amentio eller Mamoz. Jeg har lyst til å holde meg rundt prisen på Black Refinery som er ca 7000 kr. Jeg tenkte å bestille på nett, men hente i butikk.

 

Det jeg har fra før og skal beholde er: 24" LED monitor, CD-ROM, tastatur, mus og headset. Setter forøvrig pris på at maskina er forholdsvis støysvak, den kommer til å stå på stua og bør ikke forstyrre for dagliglivet. :)

Endret av Aeno
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Takk skal du ha! Tar gjerne imot tips fra Komplett også ja, men foretrekker de jeg kan gå i butikken til å få ny vare dersom noe skulle ryke. Mulig jeg er overbekymret i forhold til akkurat det problemet. :)

Endret av Aeno
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Takk skal du ha! Tar gjerne imot tips fra Komplett også ja, men foretrekker de jeg kan gå i butikken til å få ny vare dersom noe skulle ryke. Mulig jeg er overbekymret i forhold til akkurat det problemet. :)

Mener å ha lest at de tar i mot retur som skal til hovedlageret også, ikke like lettvint som ved butikk, men.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Har mikset og trikset litt i komplett's netshop (en fryd i forhold til amentio's sin).

Kom opp med dette oppsettet: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=869234&su=233F42B0-CB2E-4E74-AD80-CAEBE46FCC3B

+ 39,00 i frakt (pick up point).

 

Det som er annerledes er at Evga GTX 460 Superclocked er valgt, dette er relativt bra overklokka kort, og som du kan lese i testen tilHardwarecanucks så yter den til tider over GTX 460 1 GB.

Ellers er det valgt enn kjappere og større SSD.

 

Du får nesten velge mellom større HDD eller CPU-vifta.

 

Edit: legg merke til at alt er på lager, omtrent det motsatte av amentio.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Å for ca hundre kroner billigere, velger du 955 cpuen istedenfor, akkurat samme cpu, bare litt mindre hastighet som du fikser med 2-3 tastetrykk inne i bios :)

Absolutt enig, men 955 var ikke på lager.

Ser nå at den er forventet inn på lager imorgen :-)

 

Minne går fint til AMD og er faktisk det samme som Agentspoon har anbefalt.

 

 

Edit: velger du 955sammen med følgende 1tb-disk er du forsatt under den magiske 7000,- grensa.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd litt her, hører mye bra om Intels CPUer og har derfor satt opp en handleliste med det. Hva synes folket om disse oppsettene?

 

AMD 955 BE: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=871440&su=1A5FB7AF-4499-4FBB-B4F7-EC73DC227019

 

INTEL i5 760: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=871446&su=D4C1D9C7-B247-4835-A79B-A6237C334A37

 

Hva er det beste oppsettet? Noe som bør byttes ut, noe som ikke passer? Har jeg glemt noe? Skal bestille i løpet av dagen (onsdag).

 

EDIT: LISTENE SKAL NÅ VÆRE DELT.

Endret av Aeno
Lenke til kommentar

Skulle akkurat til å si det samme. Når jeg sjekker prisene på Komplett på henholdsvis hovedkort og prosessorer, synes jeg at du med dine behov absolutt burde gå for AMD Phenom II X4 955 BE. Husk å gjøre beregninger på at det faktisk er billigere via Komplett enn Dustin Home. De er omtrent like gode på service etter min erfaring, og jeg mistenker at selv om du henter i butikk, kommer Dustin Home ut som det billigere alternativet. Kommer selvsagt litt an på komponentvalg også, men tar utgangspunkt i Black Refinery. :)

Lenke til kommentar

Tenkte meg at det kunne gå galt ja.

 

Nå skal det virke.

 

Hører rykter om at Dustin ikke er så gode på garantivilkår blant annet (de opererer utenfor norsk kjøpslov fordi de har tilhold i utlandet). Hvorvidt det stemmer vet jeg ikke. I tillegg tror jeg at komplett leverer fortere til sine drop-points enn hva de klarer å sende til meg i posten og jeg vil gjerne ha maskina så fort som mulig. Dette kan være tomme bekymringer.

Endret av Aeno
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Tenkte meg at det kunne gå galt ja.

 

Nå skal det virke.

 

Hører rykter om at Dustin ikke er så gode på garantivilkår blant annet (de opererer utenfor norsk kjøpslov fordi de har tilhold i utlandet). Hvorvidt det stemmer vet jeg ikke. I tillegg tror jeg at komplett leverer fortere til sine drop-points enn hva de klarer å sende til meg i posten og jeg vil gjerne ha maskina så fort som mulig. Dette kan være tomme bekymringer.

Pick up point er billig å lynkjapt!

Lenke til kommentar

Noen kommentar til oppsettene før jeg bestiller, setter pris på at noen som kan dette her tar en siste titt før jeg trykker på bestill. :)

 

Det er noen som har reagert på hovedkortet på AMD-oppsettet, men jeg vet ikke hvorfor eller hva jeg evt. kan bytte til som er bedre.

 

AMD

 

INTEL

Endret av Aeno
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

intel oppsettet er nok rent over fjøla bedre i spill enn amd, men det koster selvfølgelig. Kan nevne at Intel + nvidia er klart best til wow, akkurat testet av Toms hardware, kan finne linken i morgen om ønskelig.

 

Utover det så ser begge løpssterke(wth iPad ordretting) veldig greie ut ville ikke gjort noe annerledes selv

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...