Gå til innhold

Spillertråd - Martin Kelly

Varmo

Anbefalte innlegg

34. Martin Kelly

Martin+Kelly+Liverpool+v+FK+Rabotnicki+Europa+kTYQ6g-YTyGl.jpg

Navn: Martin Kelly

Draktnummer: 34

Nasjonalitet: England

Fødested: Bolton, England

Posisjon: Forsvar

Høyde: 190cm

Overgang: Egenprodusert

Kontrakt: 2014

Liverpool debut: 09.12.08 vs PSV

Tidligere klubber: Huddersfield (lån)

Informasjon om spilleren: Martin Kelly er av mange sett på som en av de mest lovende av våre unggutter som har gått gradene fra akademiet og opp til førstelaget. Engelskmannen kan bekle alle rollene i forsvaret, men på førstelaget har han kanskje utmerket seg best på høyrebacken.

Kelly fikk sin debut fra start mot Lyon i fjorårets Champions League turnering, og var banens beste helt til han måtte ut med en skade, og forble ute i en periode. Denne sesongen har 20-åringen fått prøve seg litt i blant annet Europa League, og slett ikke gjort seg bort. Han var også strålende da han i Glen Johnsons skadefravær spilte mot Chelsea. Kelly var også en av Liverpools beste da Liverpool spilte uavgjort i den påfølgende seriekampen.

Jeg tror vi har mye i vente fra Martin i fremtiden, og gleder meg til å følge utviklingen hans videre etter at han signerte en kontraktsforlengelse tidligere i uken.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Det er så vanvittig imponerende at Kelly har slått gjennom mtp. at han var skadet nesten to år i strekk i 17-18-årene.

Håper vi kjøper Coentrao (visstnok Liverpool-fan) til sommeren. Da kan Johnson få tilbake høyrebacken, mens Kelly tar midstopperplassen sammen med Agger. Liker Kelly som høyreback, men han er enda bedre som midstopper der akselrasjonsproblemene hans ikke kommer like tydelig frem.

Lenke til kommentar

Kelly kan utvikle seg til å spille hvor som helst i forsvaet tror jeg. Ser ikke på det som dumt at han tilegner seg erfaring på backen nå, for så å evt. gå inn som stopper etterhvert. På den måten tror jeg han kan tilegne seg en del "moderne" kvaliteter (fart, passninger osv.) lettere før han evt. flyttes inn.

Som guttorm er inne på så er det en ren nytelse å følge han nå, storspiller i kamp etter kamp og har ingen respekt, uansett hvem han møter av motspillere. Forhåpentligvis den første av mange som kommer gjennom gradene i klubben nå, etter en lengre tørkeperiode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...