Brunøye Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 (endret) Hei. Handlet en del varer på netshop. Fikk varene samlet. I den bestillingen var det blant annet et skjermkort av typen ati 6870. Men dette skjermkorte lå ikke i esken. Ringte så til netshop som sa at jeg måtte melde fra til posten. Spurte samtidig om det var noe mer jeg skulle gjøre, eller måtte ta vare på. Men det var det ikke fikk jeg beskjed om. Så stakk innom postkontoret hvor jeg hentet pakken, de sa de skulle sende beskjed til netshop. Så gikk det en god stund uten å høre noe fra dem. Ringte så og maset og fikk flere ganger beskjed at skjermkorte var på tur i posten. Gikk enda en uke uten at statusen på ordren på "min side" (på netshop sin hjemmeside) var endret, og ingen pakke var kommet. Ringte da og maset på nytt. Fikk etter hvert beskjed fra returansvarlig at jeg måtte ta bilder av esken varene kom i, samt veie esken. Sa da som det var, at jeg ikke hadde tatt vare på esken da jeg ikke har noen plass og oppbevare den. Fikk da beskjed om at det ikke var noe mer de kunne gjøre. Og samme dag har de kansellert ordren på nytt skjermkort jeg skulle få. Så nå sitter jeg her, snyltet for et skjermkort. Kopi fra mail fra ho Hei. Jeg vil gjerne ha tilsendt et bilder av eske og emballasje som denne ordren kom i. Trenger dette hvis jeg event skal få kommet noe videre med denne saken. Vennlig hilsen Returansvarlig Etter å ha forklart at jeg da ikke hadde fått beskjed om og ta vare på esken osv, fikk jeg da denne korte mailen fra ho. Hei. For å registrere en sak på posten må du ha med esken du fikk varene i. Dette regner jeg med at du fikk beskjed om hos de også hvis ikke de godtok å registrere en sak på denne. Vennlig hilsen Returansvarlig Hva skal jeg gjøre nå? Surt og bli svindlet for 2000 kr! Moderator har redigert vekk navn. Navnebruk er unødvendig. Endret 5. desember 2010 av Hårek Lenke til kommentar
Dr.Satan Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Kan ikke helt skjønne at dem skal ha esken eller bilder av den, da dem må vite uten tvil at det er du som har bestilt varen. Alle opplysninger som serie/vare nummer etc dem eventuelt måtte trenge for å kunne spore varen om den kan ligge en annet plass osv har dem jo. Jeg kjenner ikke rutinene men synes det høres litt tullete ut. Også veie den tomme esken? Merkelig. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Nei, dette høres dumt ut. Hvis du ikke har blitt informert om dette på forhånd, er det ikke ditt ansvar. Det er ureelt å ta vare på esken i tilfelle. Poenget er vel at de vil veie esken slik at de ser om pakken veier så mye at skjermkortet har vært oppi. Da kan du gjøre det så enkelt som å si at et 6870 veier såpass mye, at en pappeske fra eller til ikke spiller noen trille. Hvis pakken veier mindre enn det den skal veie, har du ditt på det tørre, selv om de legger litt ekstra for en pappeske. Lenke til kommentar
Brunøye Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 Nei, de mente jeg skulle demontere hele datamaskinen, putte alt tilbake i orginal embalasje og putte alt som lå i esken oppi og så veie den. Noe de kommer og sier nesten 1 mnd etter jeg sa i fra at varen var borte. (kjøpte et nytt likens skjermkort da jeg ikke hadde tid og vente på nytt, så tenkte og kjøre to skjermkort. Heldigvis var det ikke netshop jeg kjøpte det nye skjermkorte i fra) De sier den vekten som de veide vil tilvare de produktene jeg hadde kjøpt, og derfor ligger skjermkorte oppi esken. Men det er ikke noe skjermkort der, hvis ikke dette skjermkorte er usynlig Så de skal da ha posten til og erstatte skjermkorte. Siden de da mener noen på posten må ha åpnet esken og stjelt skjermkorte. Hvorfor ikke ta alt annet også? Skjermkorte var ikke det dyreste som lå i den esken. Lenke til kommentar
datafeilen Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Om jeg forstår deg rett så fikk du varene samlet i EN eske og når du åpnet denne vel hjemme oppdaget du at det manglet en vare - korrekt? I så fall har de enten rotet med pakkingen eller de har en utro tjener. Jeg vil tro dette skjer svært sjeldent, men selskapet burde selv ha interesse å finne ut av dette ved nettopp å samle statistikk over varer som blir borte opp mot hvem som pakker osv. Videre burde de ha systemer som kontrollerer bestiller opp mot lignende saker slik at det ikke blir forsøkt lurt av en svindler. Selskapet burde uansett ikke avvise denne saken på denne måten - de burde sendt deg en ny vare. For meg er det svært viktig å vite at selskapet jeg handler hos er til å stole på. Jeg oppfatter det slik at innsender i denne saken ikke snakker usant eller holder tilbake informasjon og vil for egen del ikke lenger handle hos netshop. Håper noen som jobber hos netshop leser dette og informerer om at de nå har fått negativ reklame. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Er ikke noe nytt at Netshop kan være vanskelig, er mange år siden jeg handlet der, retursystemet deres suger, og de gir kunden skylden om det skjer noe. Er greit å vite at intet har forandret seg, er ikke veldig vanskelig for Netshop selv å veie varene. De har dem jo løst, så om dem virkelig ville yte litt service hadde dem satt en mann på saken, og 10 minutter senere hadde dem funnet ut at vekten var feil. Men som sagt, den netshop jeg kjenner anklager heller kunden, fordi det er enklere?! Lenke til kommentar
Brunøye Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 Jeg har ingen interesse og gå ut på et forum får og lyge om en sak. Så har ikke tilbakeholdt noen informasjon. Saken er at de mener vekten av pakkene som ble sendt i en samlet eske er den vekten den vil veie med alle varene i. Denne vekten er da veid oss de, og posten etter det jeg forsto på dem. Altså mener de da at alle varene er sendt ut. Og de har gått over lageret sitt også sier de. Og antall varer på lager av dette skjermkorte stemmer overens med det som det skal gjøre. Altså sier de at skjermkorte ikke ligger på lager lenger. Så indirekte sier de at enten har noen i posten, i butikken hvor de har post i butikk tatt skjermkorte. Eller så er jeg en løgner. Jeg synes at det er netshop sitt ansvar som sender og ta på seg tapet, og sende nytt skjermkort. Og så ta dette videre med posten eller forsikringsselskap osv Jeg blir aldri å handle noe mer derifra. Og håper at jeg aldri må sende inn noe av de varene jeg fikk i retur. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Note to self: Boycott Netshop! Men er ikke dette en sak for forbrukerrådet? TS må ikke gi opp "så lett". Forbrukerrådet, avisene, TV2 hjelper deg, NRK's FBI osv. Mulighetene er mange for å få opp den (negative) oppmerksomheten til Netshop. Husk bare å ta vare på mailene og navnet på "kontaktpersonen" fra Netshop. Jeg har aldri hørt at noen (internett)bedrift forlanger at man skal veie/beholde emballasjen/eskene, hverken umiddelbart eller flere måneder senere. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 (endret) Jeg skjønner godt at NetShop vil ha en dokumentasjon på at varen mangler, i form av bilde. Om noe mangler, er det normalt å ta vare på emballasjen, og avvente svar fra butikk/leverandør. Det er såpass mange uærlige folk der ute, at butikkene tar få sjanser. Dette er ingen forsvars-post over NetShop, men dette skjedde med meg hos PS, bortsett fra at jeg tok vare på emballasjen og alt ble ordnet fort. ~ Mortis Endret 5. desember 2010 av Mortis Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Mortis, dette spurte han om på tlf: "Ringte så til netshop som sa at jeg måtte melde fra til posten. Spurte samtidig om det var noe mer jeg skulle gjøre, eller måtte ta vare på. Men det var det ikke fikk jeg beskjed om." Lenke til kommentar
GL1992 Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 og akkuratt derfor handler jeg alltid på komplett! er muligens ikke alltid billigst men på service er de uslåelige 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 (endret) Hei. Handlet en del varer på netshop. Fikk varene samlet. I den bestillingen var det blant annet et skjermkort av typen ati 6870. Men dette skjermkorte lå ikke i esken.Ringte så til netshop som sa at jeg måtte melde fra til posten. Spurte samtidig om det var noe mer jeg skulle gjøre, eller måtte ta vare på. Men det var det ikke fikk jeg beskjed om. Så stakk innom postkontoret hvor jeg hentet pakken, de sa de skulle sende beskjed til netshop. Så gikk det en god stund uten å høre noe fra dem. Ringte så og maset og fikk flere ganger beskjed at skjermkorte var på tur i posten. Gikk enda en uke uten at statusen på ordren på "min side" (på netshop sin hjemmeside) var endret, og ingen pakke var kommet. Ringte da og maset på nytt. Fikk etter hvert beskjed fra returansvarlig at jeg måtte ta bilder av esken varene kom i, samt veie esken. Utifra hva trådstarter skriver så har nok Netshop opptrådd uryddig i denne saken. Den personen som behandler saken via telefon bør kunne gi klart svar på hva som kreves for at man skal sende et nytt skjermkort i posten, uansett så bør man huske på at pakken blir veiet når den går utifra Netshop og blir også veiet når mottaker tar imot den på sitt lokale postkontor (mener dette er tilfelle, men er litt usikker). Netshop har vel såpass stor kontroll på pakken sin at de vet til enhver tid hvor mye enhver komponent veier , da er det en smal sak for dem og plusse dette sammen og sammenligne med det posten har notert utlevert til kunden , jeg antar at Netshop i dette tilfelle har kommet fram til at den vekten som står notert på leveringsnotatet er riktig i forhold til innholdet. Stemmer med andre ord vekten som går ut fra Netshop (noe jeg antar den gjordet) så ligger nok feilen hos Posten, men Trådstarter skriver jo null og niks om at pakken så ut til å være åpnet ,noe jeg personlig alltid ser på når jeg tar imot den ,i tilfelle jeg må si ifra til ekspeditør hos posten så hun noterer seg det når jeg tar imot pakken. Personlig tviler jeg litt på TS og tror heller at dette er et billig forsøk på å få seg et ekstra skjermkort gratis, men selvsagt jeg kan godt ta feil , så her må nok TS sørge for å opptrå ekstra redelig og gjøre sitt for å bevise det motsatte. Endret 5. desember 2010 av Hårek Lenke til kommentar
Brunøye Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 Esken så ikke ut som den var åpnet. Var masse tape på undersiden av esken av typen brun tape man får på alle butikker. Oversiden var tapet to ganger, og så heller ikke ut til og være åpnet. Så er jo ikke lett for meg og vite om pakken har vært åpnet, så tapet over. Eller om esken er urørt. Når jeg hentet pakken på butikken ble ikke esken veid. Den var stor og tung. Derfor greide de ikke og løfte den over disken. Så måtte gå rundt og hente den. Så det jeg har fått beskjed om er at netshop har veid pakken oss seg, og posten veide den. Om disse to stemmer med hverandre vet jeg ikke. Vet heller ikke om netshop faktisk veide pakken, har ikke noen dokumentasjon på det. Og ved utlevering var ikke pakken veid. Så enten er det netshop eller posten feilen ligger. Men for meg så burde det ikke ha noe og si, da netshop burde ta denne biten overfor posten. Noe de på det lokale post i butikk sjappa sa at var netshop sitt ansvar og kreve erstatning. Lenke til kommentar
mabbutt Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 (endret) Jeg vil anta at Netshop har registrert vekt og størrelse (lxbxh) på produktene sine, slik at de bl.a. kan beregne frakt på nettsidene sine ut fra disse dataene. Dette vil si at de bør kunne vite hvor mye ordren din burde veid med emballasje, og dobbeltsjekket dette opp mot vekten som står registrert på sporingen av pakken din. Posten registrerer jo vekten ved mottak på omlastningsterminal. Dette er en enkel sak i mitt hode, hvertfall. Men for alt jeg vet beregnes frakten på en annen måte. Endret 5. desember 2010 av mabbutt Lenke til kommentar
Populært innlegg Orjanp Skrevet 5. desember 2010 Populært innlegg Del Skrevet 5. desember 2010 Vekten ble registrert hos Netshop. I tillegg ble den registrert hos Posten ved innlevering. På toppen av dette blir den også veid ved hver terminal den er innom. Dermed vil det være mulig å se tilbake på historien til pakken. Dersom du melder meg pakkenummeret, så skal jeg på jobb i morgen ettermiddag på Posten. Skal se hva jeg finner ut om pakken. Nummeret mitt er 911 61816. Vi har tilgang til litt mer informasjon enn hva som ligger på Posten.no 36 Lenke til kommentar
Battone Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Har dere da presis vekt, eller runder dere opp/ned etter prisene? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Vekta er presis. Prisen på forsendelsen avgjøres av vekt og volum. Ørjan... Lenke til kommentar
(ODIN) Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 stå på. er det noe netshop er dyktige på så er det å prøve seg. gjerne helt til kunden gir seg. det ligger i ryggmargen dems. har hatt flere saker hos dem å de tøyser mye. Lenke til kommentar
adder1972 Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Her var det mye surr. Trådstarter er interressert i å få kortet han har betalt for. Det er ikke snakk om vekt av pakker som Posten distribuerer. Du må samle faktaene dine i et brev og så sende dette og krav om at de fullfører salget, til NetShop. Husk kopi av korrespondansen. Det er uvesentlig om du har pappesker etc. Det eneste som betyr noe er at du har sammenliknet innholdet i esken med den pakkseddelen som fulgte med. Hvis det ikke er samsvar mellom disse to, er det NetShop sitt ansvar. Husk at det er NetShop som har valgt leverandørløsning, og ikke du. Vekten på pakker ved punkt A, B og C er derfor uvesentlig for deg. Hvis du trenger mer hjelp i denne saken, ville jeg kontaktet Forbrukerombudet http://www.forbrukerombudet.no/ for mer hjelp og info. Du kan også få hjelp til klage av Forbrukerrådet http://forbrukerportalen.no/ . Disse instansene vil også informere deg om videre klagemulighet, anmeldelse av NetShop, etc. At "forumveilederen" beskylder trådstarter for kriminell aktivitet er svært alvorlig, og noe jeg ville tatt opp direkte med HW.no. Har du betalt med kredittkort, kan du også ta opp saken med din kredittleverandør. Lykke til! 4 Lenke til kommentar
Nator Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 (endret) Tull og vas, irrelevant. Du skulle fått omlevert skjermkortet sporenstreks. Det er leverandør + transportør som har ansvaret for at varen blir levert deg, og skulle noe mangle, så skal de få ut fingeren og levere. Edit: Adder1972 har rett. Follow that guy! Endret 7. desember 2010 av Nator Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg