DLA Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Som sagt ny bruker og ny med speilrefleks,men ønsker gjerne kritikk på disse bildene.Artig og høre hva dere synes så håper noen tar en titt. Natt bildet er nok ikke helt klart da kameraet bare er lagt mot en stolpe og hadde lang exponerings tid.... Men er fornøyd med bildene av vann så blir artig og hør om det blir full slakt fra dere som kan dette. Lenke til kommentar
Amant Nena Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 hmm... jeg kan ikke dette, men med et uerfart øye ser det veldig bra ut Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Kortere lukkerhastighet eller kjøp et stativ. Bildene blir litt for uklare Lenke til kommentar
Patrick80 Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Kortere lukkerhastighet eller kjøp et stativ. Bildene blir litt for uklare Eventuellt lenger lukketid, en mellomting som dette fungerer sjeldent bra. Men ellers bra! Lenke til kommentar
DLA Skrevet 4. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2010 (endret) Har kjøpt meg stativ nå så blir nok litt testing at en dag.Men lengre lukkertid på vann bildene tror jeg blir for mye?men hadde gjort seg med stativ ja. Endret 4. desember 2010 av DLA Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 neida, det blir bare kult med lengre tid på vannbilder. men kameraet må stå helt i ro slik det som ikke er vann på bildet blir skarpt. Bare å prøve seg fram Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 (endret) Flotte bilder til å være en nybegynner med speilrefleks. Som andre nevnte hadde det sett stilig ut med lengre lukkertid på vannbildene, da får du en slørete effekt som jeg personlig er stor fan av. Eksempel på dette kan du se under. Bilde tatt tilfeldig fra internett ved google Skal man ta bilder om kvelden er stativ et must, med mindre du har et lyssterkt objektiv og et kamera som kan behandle støy meget godt EDIT: Endret posten for å legge ved at eksempelbilde er tatt fra google søking, og ikke privat Endret 19. desember 2010 av Paisley Lenke til kommentar
DLA Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 (endret) Som sagt kjøpt stativ nå så bare og vente på noe anna vær en snø så blir det nok ut og ta mere bilder. Skal bli artig og prøve lengre lukkertid og fryse vannet enda mere ja,men må vel vente noen måneder nå før det er rennende vann i bekker og elver at. Takk for alle tilbakemeldinger. Endret 5. desember 2010 av DLA Lenke til kommentar
Ageurk Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Nå har du fått en del tips, så jeg vil bare minne deg om at bilder lett blir rotete. I motsetning til malerier der du helt bestemmer hva som skal være med vil et bilde ta med alt som ligger innenfor utsnittet. F.eks på bildene dine så er det mange kvister og greiner som ligger hulter til bulter uten å tilføre bildet noe spesielt. "Keep it simple" Dette vil si, prøv å få med så få bildeelementer som mulig hvis de ikke tilfører noe til bildet. Inntil snøen smelter kan du sette deg ned med en fotobok, samt se på andres bilder og tenke over hva er det som gjør dette til et bra/dårlig bilde. Og når du går ut igjen prøve å formidle det samme som du nå har sett på andres bra bilder. lykke til videre! Lenke til kommentar
Thorbørn Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Likte det første bildet.. er svak for slike bilder, men jeg føler at du kutter bildet litt langt nede, altså ville jeg ha hatt med mere av byen vår.. Hvor tok du bildet fra? er keen på å prøve på et slikt bilde selv 1 Lenke til kommentar
DLA Skrevet 7. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2011 Likte det første bildet.. er svak for slike bilder, men jeg føler at du kutter bildet litt langt nede, altså ville jeg ha hatt med mere av byen vår.. Hvor tok du bildet fra? er keen på å prøve på et slikt bilde selv Takk for det:) synes det er artig med sånne natt bilder selv jeg:) Bildet ble tatt like før man er oppe ved ekeberg camping.I en sving litt nedenfor der,fint og stå der og prøve. Lenke til kommentar
Nikona Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Jeg likte utsnittet på det øverste vannbildet og hastigheten på det nederste, dvs. jeg likte at fossen ikke var mer fløyel. Lenke til kommentar
Thorbørn Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Likte det første bildet.. er svak for slike bilder, men jeg føler at du kutter bildet litt langt nede, altså ville jeg ha hatt med mere av byen vår.. Hvor tok du bildet fra? er keen på å prøve på et slikt bilde selv Takk for det:) synes det er artig med sånne natt bilder selv jeg:) Bildet ble tatt like før man er oppe ved ekeberg camping.I en sving litt nedenfor der,fint og stå der og prøve. Takk for det skal prøve når jeg får tid Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) Som sagt kjøpt stativ nå så bare og vente på noe anna vær en snø så blir det nok ut og ta mere bilder. Skal bli artig og prøve lengre lukkertid og fryse vannet enda mere ja,men må vel vente noen måneder nå før det er rennende vann i bekker og elver at. Takk for alle tilbakemeldinger. Du kan også investere i et ND8-filter for og få lengere lukkertider uten at bildet blir overeksponert,disse kjøper du rimeligst via utlandet, personlig handler jeg disse fra MaxSaver. Endret 24. januar 2011 av Nautica Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå