kimare Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Og der røyk jaggu TV-en. Det betyr TV-jakt i morgen. Hvilke produsenter/serier bør sjekkes ut? Har pt ikke BlueRay eller spill, men det kommer. Hvordan er ståa med spilling på LCD tv-er i dag? PC-tilkobling på plasma? Hva er kjekt å få med? Ta gjerne utgangspunkt i hva Elkjøp/ Lefdal/ Expert/ Elprice tilbyr så får vi kanskje nye TV til helga. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Hva har du for noe i dag da? Hvor mange meter sitter du unna tven? Hva slags tv-signal har du, kabel, parabol eller hva? Digitalt? Lenke til kommentar
kimare Skrevet 2. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2010 (endret) Har Get med digital dekoder, men kommer til å byttet til Altibox når det forhåpentligvis blir tilgjenglig neste år. Har faktisk en gammel LG kasse-TV. Sitter 3-4 meter fra TV-en med østvendt vindu, TV-en i sør og sofaen i nord, mao er sollys intet problem. Har alltid trodd jeg kom til å kjøpe plasma, men jeg ser at Sony EX500 får svært god tilbakemelding på Aftenposten.no Lefdal har denne i 46" versjon og Elkjøp i 40" til ok priser. Dog kommer vi til å kikke i butikken før vi bestemmer oss. Da kan det være greit å ha et tips om hva vi bør se på i samme prisklasse fra andre leverandører. Jeg ser forøvrig av Lefdal tilsynelatende har to versjoner av denne. KDL46EX500AEP og KDL46EX501AEP Endret 2. desember 2010 av kimare Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 (endret) Klarer du å strekke deg til den modellen, er det bare å slå til, genial tv til prisen . EX501 er akkurat samme tv, bare med sort list nederst, vesentlig penere designmessig. Tviler sterkt på at du vil se noe tilsvarende denne tven i butikken, da den er egentlig verdt langt mer enn den selges for. Men om du skal se på noe tilsvarende, se på LG sin 47LD650N, og Samsung sin LE46C635/655. Dette er vel de to mest tilsvarende tvene jeg kan se for meg akkurat nå. Plasmamessig blir det txp46g20 du skal se på. PS: Tilbudene varer nok bare ut helgen på dette om jeg ikke er på tur, så få ut fingern og stikk å se i morgen . EDIT: Du bør forresten kjøpe 46" på den sitteavstanden. Endret 2. desember 2010 av Alastor Lenke til kommentar
kimare Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) Klarer du å strekke deg til den modellen, er det bare å slå til, genial tv til prisen . EX501 er akkurat samme tv, bare med sort list nederst, vesentlig penere designmessig. Tviler sterkt på at du vil se noe tilsvarende denne tven i butikken, da den er egentlig verdt langt mer enn den selges for. Men om du skal se på noe tilsvarende, se på LG sin 47LD650N, og Samsung sin LE46C635/655. Dette er vel de to mest tilsvarende tvene jeg kan se for meg akkurat nå. Plasmamessig blir det txp46g20 du skal se på. PS: Tilbudene varer nok bare ut helgen på dette om jeg ikke er på tur, så få ut fingern og stikk å se i morgen . EDIT: Du bør forresten kjøpe 46" på den sitteavstanden. Takker for god veiledning. Har hatt tv-en på veggen noen dager og er meget fornøyd. Forøvrig savner jeg fleksibilitet i forhold til internett på TV-en. Det hadde vært greit å kunne velge direkte fra NRKs nett-TV, TV2 Sumo, etc uten å gå via PC-en, dette kommer garantert i framtida, det er vel ingenting i teknologien som tilsier at man ikke kunne gjort det allerede dag. Mtp at youtube og andre videoløsinger allerede ligger inne. Edit: vi kjøpte Sony KDL-46EX501 Endret 8. desember 2010 av kimare Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Gratulerer med en fantastisk tv . "Internett på tven" eksisterer ikke rett og slett. Det er et markedsbegrep funnet opp av produsentene. Beklageligvis er det ikke bedre hos noen andre leverandører heller her - blir forhåpentligvis bedre i fremtiden som du sier . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå