Gå til innhold

La Liga 29.11.10 - Barcelona vs Real Madrid - El Clasico

Maefteda

47 stemmer

1. 1. Hvem heier du på?

Anbefalte innlegg

29.11.2010

Barcelona - Real Madrid

La Liga

21:00 @ Nou Camp

Canal+ Fotball

El-Cl%C3%A1sico.jpg

Nå er det snart tid for det største oppgjøret i Spania, El Clasico, mellom gigantene Barcelona og Real Madrid. Det første oppgjøret av to, som avgjorde ligaen ifjor starter idag klokken 21:00, og aldri før har det vært så mange samtaleemner før matchen. Spanias to mestvinnende lag møtes, i det som er en lang og tradisjonsrik kamp, mellom to klubber med masse historie bak seg.

Barcelona gikk seirende ut fra begge oppgjørene ifjor, og sikret seg med det, også La Liga tittelen. Trener Pep Guardiola har gått seirende ut fra sine 4 siste og eneste møter med hovedstadslaget som trener for Barcelona. På motsatt ende står José Mourinho, mannen som sendte Barcelona ut av Champions League ifjor med Inter.

Det er ikke bare på trenersiden kampen utspiller seg, for her kommer det til å dreie seg mest om det som skjer på banen. Verdens to kanskje beste lag møtes, og med det følger verdensstjerner i fleng. Det er massevis av dueller i denne kampen, men en spesiell duell er viet ekstra oppmerksomhet; Messi vs Ronaldo.

Messi kommer til oppgjøret med god statistikk bak seg. 7 mål har det blitt mot Real Madrid opp igjennom årene, for en mann som ble 23 år i sommer. Ronaldo står med 0 mål mot Barcelona, på 5 kamper(3 for Man Utd, 2 for Real) enda han har skutt straffespark og fått kjempesjanser sin vei. Barcelona har mye å frykte fra portugiseren likevel, ettersom står med fantastiske 51 mål på 54 kamper for Real Madrid siden han ankom sommeren 2009. Messi har i samme tidsrom scoret 70 mål på 71 kamper for Barcelona, så her er det mye å se fram til.

-----------------------------------------

Barcelona

Gabriel Milito er skadet for Barca, ellers stiller Katalanerne med fulltallig tropp.

Forventet startoppstilling:

Víctor Valdés

Dani Alves - Gerard Piqué - Carles Puyol - Éric Abidal

Xavi Hernandez - Sergio Busquets - Andrés Iniesta

Lionel Messi - David Villa - Pedro Rodriguez

Man to watch: Lionel Messi

Real Madrid

Higuain, Carvalho og Khedira er med i troppen etter å ha vært ute i midtuka. Førstnevnte er det mest tvil om, og det er mulig han starter på benken. Ezequiel Garay, Sergio Canales og David Mateos er ikke med i troppen, ei heller Fernando Gago og Kaká som er langtidsskadet.

Forventet startoppstilling:

Iker Casillas

Sergio Ramos - Pepe - Ricardo Carvalho - Marcelo

Sami Khedira - Xabi Alonso

Ángel Di María - Mesut Özil - Cristiano Ronaldo

Karim Benzema

Man to watch: Cristiano Ronaldo

Tips: Ingen anelse

Oppvarming med Fredheim og Tjernås

"Gudsvidunderet" mot "det vandrende mareritt"

Endret av Maefteda
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Under 4 timer igjen til kamp. :D

For meg er engelsk fotball favoritten, men prøver å se en del av La Liga også, spesielt når disse lagene spiller.

Kan vel si det slik at jeg sympatiserer med Barcelona i Spania, så derfor håper jeg det blir en stor hjemmeseier i kveldens kamp. Dessverre tror jeg Real Madrid og Mourinho blir litt for sterke.

Lenke til kommentar

Heier rett og slett på Real Madrid fordi Ronaldo spilte i Manchester United før. Kan ikke akuratt si at jeg heier på dem til vanlig, men jeg håper at RM vinner idag av nevnte grunn.

Haha, føler akkurat det samme. En annen grunn er at jeg er lei denne Barca-dominansen. Latterlig å se Messi leke seg med alt og alle hele tiden, så jeg håper på Ron-magi i kveld.

Lenke til kommentar

Hala Madrid!!!

Har 2 kompiser (som er barca fans) som sitter nede utenfor Camp Nou nå!

Håper virkelig den ene kompisen min gjengjelder at jeg ringte han fra Luzhniki under Champions League finalen i 08!

Dirrer av spenning. Fjorårs drakten er på. What to do in the meantime!?

Lenke til kommentar

Øving til økonomi tentamen er det man gjør før kampen starter :(

Nice kamptråd Maefteda, bra at noen faktisk gjorde det.

Var pesitiv til et godt resultat for Madrids vegne, men er mer skeptisk nå som Higuain ikke ble klar til kampen, Benzema har vært god i det siste, men han er veldig ustabil og redd for at Pique og Puyol kommer til ha fullstendig kontroll på han. Håper virkelig ikke Mourinho setter inn Lass for Higuain for da kan det lett gå mot Barcalona seier. Gjør Benzema en dårlig kamp nå så kommer han virkelig til å slite med å spille seg til fast plass, hvis han derimot gjør en god kamp og i tilegg scorer lever Higuain farlig.

Hala Madrid

Lenke til kommentar

Klarer ikke å se hvem som har stemt. Er det noe galt eller er det bare min PC?

Uansett, kom gjerne med hvem du heier på med begrunnelse her. Er spent på hvem som heier på hva og hvorfor.

Selv heier jeg ikke overraskende på Barcelona, som jeg har gjort mer eller mindre i 12 år nå.

Lenke til kommentar

Klarer ikke å se det selv jeg heller. Min liv som Madrid fan startet ved at jeg elsket Roberto Carlos pga navnet på FIFA World Cup 98 på nintendeo. Så når jeg og de eldre fetterne mine skulle spille FIFA 99 på pc så skulle vi velge mellom 2 lag, enten Barcelona eller Real Madrid. Sidne fetterne mine holdt med hvert sitt lag måtte jeg avgjøre. Og når jeg fant ut at Roberto Carlos var på Real Madrid så var valget lett.

Så egentlig ganske tildfeldig hvilket lag det ble, men etter det har jeg forelsket meg i klubben, selv om det er kaos konstant, men det er det noe av sjarmen også synes jeg.

Lenke til kommentar

Mitt forhold til Barcelona startet faktisk med et managerspill som ikke var CM/FM :p Navnet var Ultimate Soccer Managaer 98, og av en eller annen grunn var det Barcelona som var klubben hver gang jeg spilte. Husker tilbake til alle de gamle navnene som Vitor Baia, Sergi Barjuan, Miguel Angel Nadal(onkel til Rafael), Guardiola, Luis Enrique, Pizzi, Stoichkov og ikke minst Ronaldo.

De siste 7-8 årene har vært helt fantastiske, med 1 periode med Rijkaaard og Ronaldinho og denne perioden med Pep og Messi. Husker jeg fikk med meg debuten til den lille argentineren og kampene da Iniesta etablerte seg som fast førstelagsspiller. Massevis av fantastiske kamper og sesonger.

Lenke til kommentar

Nervene mine tåler ikke dette. Dagen har bestått av oppladning til kampen med diverse videoer, blir bare mer nervøs av det i grunn men. Håper og tror Real Madrid tar denne, men det er så åpent atte hjelp. Kan ende 5-0, 0-5 eller 0-0. Personlig tror jeg vi får se et Barca-lag som stanger mot Madridforsvaret, og et Madrid-lag som tar overgangene og forhåpentligvis er effektive. Blir spennende å se hvordan formasjonen til Madrid blir også. Med Pipa ute lukter det Benzema som innhopper. Om det skjer håper jeg han har sin livs kamp. Lass kan også komme inn og danne en treer på midten.

Takk gud for at El Madrid ryker ut så tidlig av CL, for jeg nervene mine takler ikke slike kamper, heh.

Tipper 0-2 til Real Madrid, mål av Ronaldo og Benzema.

Hala Madrid!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...