Nebuchadnezzar Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 (endret) Her kan man diskutere privatist eksamen for1T. Om det er stemning for det kan jeg legge ved "fasit" og oppgavene litt senere. Følte det gikk fint, litt mye å gjøre på del 2, veledig god tid på del 1. Litt kluss med formaliteter som utskrift, og navnsetning. Men alt i alt gikk ting fint. Eksamen 1T H10.pdf Løsninger Del 1 Oppgave1 Oppgave2 Del2 Oppgave3 a) Graf Oppgave4 Oppgave5 d) 200medlemmer Oppgave6 b) Graf Oppgave7 Oppgave8 I Oppgave8 II a) Nei Endret 24. november 2010 av Nebuchadnezzar Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Gidder du å legge ut oppgavene? Skyldes intet annet enn nysgjerrighet, men kunne gjerne tenkt meg å se på oppgavene. Du forbedrer 1T-karakterer? Syntes å huske deg fra eksamenstråden i vår. Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 24. november 2010 Forfatter Del Skrevet 24. november 2010 Joda, går R2 så dette var rimelig kakemat. Eksamen er nå lagt til, noen kommentarer i det hele tatt? Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Har du oppgavene og ikke bare fasiten? Litt vanskelig å kommentere uten å ha tilgang til oppgavene. Nå går jeg uansett bare R1, så du har nok uansett bedre peiling enn meg. Gikk du privatist i vår også da? Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 24. november 2010 Forfatter Del Skrevet 24. november 2010 I vår? Nei, første privatist eksamenen min. Tar kanskje opp igjen R1 også, vi får se. Var litt sein med å legge til oppgavene, litt problemer med opplastingen. Men nå er oppgavene der. Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Det så greit ut og eksamen virket ganske greit. Brukte du bok til å forberede deg? Vurderer å gjøre det samme enten til våren eller neste høst. Har dog 6 i standpunkt og 5 på eksamen, så det er eventuelt bare snakk om å fjerne femmeren. Lenke til kommentar
Altobelli Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 (endret) Hvordan beviste du at trekanten i oppgave 8 ikke var rettvinklet? Når det gjelder vanskelighetsnivået synes iallefall jeg at det så noe vanskeligere ut enn T1-eksamenen som ble gitt i våres - iallefall DEL2. ha-ha, glem det... Endret 24. november 2010 av mentalitet Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 24. november 2010 Forfatter Del Skrevet 24. november 2010 Jeg valgte alternativ 1. Så når jeg løste den bare plottet jeg den i geogebra og fant vinklene. Eventuelt kan man ta Og vise at dette ikke stemmer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 (endret) Jeg skal også ta denne eksamen i 1T men også i 2T mattematikk som privatist. Endret 24. november 2010 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 (endret) Og hva er disse planene? Enda flere former for juks? Og der redigerte du innlegget ditt.. Endret 24. november 2010 av Matsemann 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Og hva er disse planene? Enda flere former for juks? Hva er det du prater om? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Innlegget mitt blir jo veldig meningsløst når du totalt endrer innlegget ditt. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Jeg rettet bare en simpel skrivefeil, det står overhodet ingenting om i retningslinjene at det er ulovlig å rette skrivefeil i sine innlegg. Ikke min feil at du tror at jeg skal jukse siden jeg har planer om å ta 1T og 2T som privatist fra første kvartal 2011. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Og som vanlig begynner du å kverulere.. Og å lyve også, da du redigerte mer enn en skrivefeil. Innlegget ditt handlet om en plan og at det ikke var mange som skjønte seg på den eller noe greier. Så klart ikke noe jeg kan bevise. Og utifra at du har dratt mange tråder off topic med alle dine planer om juks lurte jeg på om det var det det dreide seg om. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Nå må du jekke deg ned ett par hakk. At jeg har en plan om å ta T matte som privatist betyr ikke at jeg skal jukse på noen som helst måte. Lenke til kommentar
blured Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Følte det gikk fint, litt mye å gjøre på del 2, veledig god tid på del 1. Litt kluss med formaliteter som utskrift, og navnsetning. Men alt i alt gikk ting fint. Veldig enig i akkurat dette, regnet meg igjennom del 1 på halvtimen. På del 2 surret jeg litt med den siste delen av den aller siste oppgaven, men ellers tror jeg det gikk veldig bra. Litt spent da jeg ikke hadde regnet matte på tre år, og jobbet meg igjennom dette pensumet på en to-tre uker. Men går det ikke helt veien tar jeg det bare på nytt til våren sammen med R1. Lenke til kommentar
matildaaaa Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Kan noen forklare oppgave 8 - alternativ II- b? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Du vil få to ligninger: y^2+2^2=x^2 x+y=4 Lenke til kommentar
Tok3n Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Kan noen forklare oppgave 6 a og c. Jeg ser selv at månedprisen er 87,5 ved og se hvor grafen starter på Y aksen, men hvordan finner du stigningstallet ? Skjønner heller ikke 6c. ps. jeg hadde også denne eksamen, tror jeg har riktig på alt utenom 6 a og c Lenke til kommentar
blured Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 (endret) Den faste månedsprisen er 87,5 - det er kun månedsprisen om X = 0 (altså om man ikke ringer noe som helst). Stigningstallet / hvor mye det koster per minutt finner du for eksempel ved å se på grafen og finne ut hvor mye kostnadene stiger fra et intervall til et annet, for så å dele på antall minutter i det intervallet (i eksempelet under fra 0 til 100 minutter): På oppgave C kunne du ved hjelp av tabellen finne funksjonene til abonnement A, B, C. Når du har funksjonene til abonnementene er det bare å finne ut hvor grafene krysser hverandre og du ser hvor mye en må ringe for at det skal lønne seg med de ulike abonnementene. Endret 25. november 2010 av blured Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå