Gå til innhold

Castle, alle sesonger (Amerikansk sendetid)


Anbefalte innlegg

Castle_title_card.png

 

Castle er en TV-serie som følger forfatteren Richard Castle, spillt av Nathan Fillon (Captain Malcolm Reynolds i Firefly og Serenity) og Kate Beckett, spillt av Stana Katic. I den første episoden blir Castle kallt inn av NYPD, for å hjelpe dem med å løse en serie mord der morderen tydelig har basert drapene på hans romaner. Etterhvert bruker Castle sine kontakter for å få tillatelse til å følge Beckett i flere saker, og dette skal vise seg fruktbart for begge parter. Castles innfallsvinkler er til god hjelp når Becket får nye saker, og Becket er inspirasjon for en ny karakter i Castles nye romanserie. Forøvrig har serien ført til utgivelsen av to bøker under Castles navn, Heat Wave og Naked Heat. Sistnevnte blir utgitt snart.

 

Det jeg elsker med serien er kjemien mellom Castle og Beckett, og at humoren i serien skiller seg ut fra lignende TV-serier. The Mentalist og Bones er bygd opp på en lik måte som Castle, men Castle tør så mye mer i form av at den distanserer seg fra den vanlige måten å løse krimgåter på. Det har vært rituelle mord, russiske gamblingligaer, spioner, romvesener,vampyrer, strippebuler, spøkelser, steampunk-kulturer og mye mer. Castle er også en enefar, med en tenåringsdatter og en mor som var tidligere skuespiller på Broadway. Dette fører ofte til mange spesielle øyeblikk. For min del er dette den beste krimserien som går på TV, nå som den er inne i sin tredje sesong.

 

Hovedkarakterer:

 

- Nathan Fillion som Richard Edgar "Rick" Castle

- Stana Katic som Detective Kate Beckett

- Jon Huertas som Detective Javier Esposito

- Seamus Dever som Detective Kevin Ryan

- Tamala Jones som Dr. Lanie Parish

- Ruben Santiago-Hudson som Captain Roy Montgomery

- Molly Quinn som Alexis Castle

- Susan Sullivan som Martha Rodgers

Endret av WCH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et bilde av Nathan Fillion i avataren min, så det er trygt å anta at jeg ser på Castle. Dette er en av mine 'feel good' serier. Jeg er ikke enig i at Castle er vågal, men du treffer spikeren på hodet når du påpeker kjemien mellom Castle og Beckett.

 

Forøvrig er Huertas helt fantastisk i Generation Kill, og Castle kler seg ut som Malcolm Reynolds i en episode. Så liker du Firefly er denne serien et must.

 

Edit: Har faktisk en kompis som leste Heat Wave. Boka skal faktisk ha vært helt kurant.

Endret av Thommesen
Lenke til kommentar

"Vågal" blir feil ja, det innser jeg nå. Kanskje ordet jeg skulle ha brukt er "utradisjonell", da formelen til Castle er annerledes enn andre serier av denne typen. Da sikter jeg til en mannlig og kvinnelig hovedrolle, hvor det er en kjemi mellom dem og de løser saker sammen. Oftest er disse sakene straight forward, uten noe spesielt underholdende innimellom. Det er det som gjorde meg lei av Bones til slutt.

 

F. eks så var hele alien-abduction biten et eksempel på dette. I hvor mange krimserier ser vi hovedkarakterene bli kidnappet av hemmelige regjeringsagenter, og det hele på en tom, mørk vei med mystiske hvite lys? Det er disse små tingene som gjør at jeg elsker Castle, og de fleste teoriene hans er elskbare.

Lenke til kommentar

Nå har jeg bare sett Serenity, og ikke Firefly. Derfor har jeg aldri forstått meg på nostalgien til Firefly fans :p, fikk derfor ikke det store ut av kostymet. Ellers var det en bra episode, med flere geniale scener. Favorittepisodene mine er nok dobbeltepisodene med seriemorderen i sesong to. Likte også denne ukas episode godt, elsket X-files referansene og Castles fasinasjon for aliens.

 

Noen som vet hvor jeg kan kjøpe sesong 1 og 2 på DVD? Sykt vanskelig å finne dem her i landet...

Lenke til kommentar

Ingen Castle fram til 6 desember. Her er navnene på de neste episodene:

 

- S03E10, 06.12.10; "Last Call"

 

When a bar owner's body is found in the East River, the investigation takes Castle and Beckett through the forgotten tunnels and passageways of turn-of-the-century New York; Castle considers buying a bar.

 

 

- S03E11, 03.01.11; "Nikki Heat"

 

- S03E12, 10.01.11; "Poof! You're Dead"

 

En episode i desember, så pause fram til januar.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Skuffende lite aktivitet i tråden, mtp at denne ukens episode var knallbra.

 

Rett og slett en enkel og lettbeint episode, ikke for mye karakterutvikling og avanserte skurker etc. Dette var bare en svært underholdende episode, og elsker at de tar opp New York City sin rike historie med alkoholforbudet og de hemmelige tunnelene. Beckett flørtet nådeløst med Castle i denne episoden, blusescenen, at Castle var søt før i tiden og tatoveringen var genialt. Elsker Castle sine reaksjoner, når Beckett gjør denne typen ting. Flaskehistorien og baren var også en nytelse å følge med på, og Castle sin tendens til å smake/sniffe innholdet på de knuste flaskene var en nytelse å se på. Pluss at hele casten sang til på slutten (!).

 

Definitivt en av denne sesongens beste episoder, og jeg gleder meg til å se hvordan forholdet mellom Castle og Beckett skal utvikle seg. Synd at det blir pause nå, men jeg skal kose meg med Heat Wave og Naked Heat bøkene i ferien :wee:.

Endret av WCH
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Hoi. Long time Castle og Firefly fan her, godt å se at jeg ikke er alene.

 

Jeg gleder meg som en unge til episodene fremover, og den siste var ikke noe verre. Helt nydelig. Kjemien mellom Beckett og Castle er herlig og det ser ut til å bli mer og mer intenst fremover, i allefall den feelingen jeg sitter igjen med. Uansett; gleder meg til januar :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Der var pausen slutt, og da blir det en episode til det blir to ukers pause. Episoden etter pausen virker helt syk, spesielt med denne spoileren:

 

 

Old wounds are reopened when the retired lead detective on Beckett’s mother’s homicide case contacts her with new information, but then is gunned down right in front of Beckett before he can tell her what he knows. The investigation into his death leads back to a decades-old conspiracy that may hold the answer to who was behind Beckett’s mother murder and why. With the stakes and emotions running high, Castle and Beckett take their partnership to the next level.

 

TheKiss-2.jpg

 

 

 

 

Dagens episode var litt annerledes en vanlig i mine øyne, da det jeg føler det ble nesten mer fokus på trekant-dramaet mellom Castle, Beckett og Rhodes samt frieriet til Ryan og Jenny. Måtte se episoden to ganger, siden jeg føler at jeg ikke fikk alt med meg første gangen. Alt i alt var det en morsom episode, men ikke blant sesongens topp tre. Slutten var sykt rå, og å se Esposito grine var komisk. Samtidig gjorde Laura Prepon fra That '70s Show en bra rolle, og jeg elsket karakteren mtp måten den førte til kleine øyeblikk :wee:. Alt i alt en bra episode.

post-99194-0-21017800-1294174549_thumb.png

Endret av WCH
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Dammit, spoilers! Hadde vært greit med en advarsel for oss enkle sjeler som må jobbe til seint på kvelds før vi får sett episodene :(

 

Du får advarsel før du går inn i tråden, når det står amerikansk sendetid.

 

Klar over det, men jeg rekker ikke å se på TV-seriene jeg følger med på før kvelden etter de blir sendt i USA (altså seint i går kveld). Skulle hatt slik at ting som var om episoden skulle puttes i spoiler inntil dagen etter den blir tilgjengelig i Norge (altså i dag).

Lenke til kommentar

Dammit, spoilers! Hadde vært greit med en advarsel for oss enkle sjeler som må jobbe til seint på kvelds før vi får sett episodene :(

 

Du får advarsel før du går inn i tråden, når det står amerikansk sendetid.

 

Klar over det, men jeg rekker ikke å se på TV-seriene jeg følger med på før kvelden etter de blir sendt i USA (altså seint i går kveld). Skulle hatt slik at ting som var om episoden skulle puttes i spoiler inntil dagen etter den blir tilgjengelig i Norge (altså i dag).

 

Slik har det aldri vert her på forumet, kan da ikkje være så vanskligt å holde seg unna tråden når du veit det har kommet ny episode idag, eg har hvertfall aldri hatt problemer med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...